Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg een e-mail met de melding dat mijn KPN ID verloopt

• May 4, 2026
  • 19 reacties
  • 183 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Zojuist kreeg ik een mail dat een van mijn kpn email adressen per 3 juni wordt verwijderd,omdat ik die niet zou gebruiken?

Maar het desbetreffende email adres is mijn hoofd email adres welke ik al heb sinds ik bij kpn zit!!

Echter dat is dus mijn hoofd email adres en onder dat email adres hangt mijn alias email adres!!

Als kpn mijn hoofd email adres gaat verwijderen ben ik dan het alias adres kwijt?

Want ieder normaal denkend mens weet dat dat dus niet de bedoeling is!!

En hoofd en alias email adres is aangemaakt met medewerker van kpn toendertijd 

Beste antwoord door ivo46

En trouwens heel de kop  van mijn vraag die ADMIN van KPN veranderd heeft klopt al niet , want vraag ging niet over mijn email adres maar over het verwijderen van ID 

Maar goed zoals gemeld opgelost, maar wel het vriendelijke verzoek als ADMIN de titel en plek van mijn vraag veranderd het wel graag in juiste context houdt!

Mijn topic was: ID lang niet gebruikt wordt verwijderd

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Is dit niet een fishing mail?

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Is dit niet een fishing mail?

, mail is afkomstig van noreply@kpn.com

Dus lijkt mij niet 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

mail is afkomstig van noreply@kpn.com

In KPN algemene voorwaarden staat nergens over verwijdering van email-adressen bij niet gebruik. Als je nog een actieve internet abonnement van KPN heb, is dit praktijk een opheffen van email dienst en reden voor kosteloze contractontbinding. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

mail is afkomstig van noreply@kpn.com

In KPN algemene voorwaarden staat nergens over verwijdering van email-adressen bij niet gebruik. Als je nog een actieve internet abonnement van KPN heb, is dit praktijk een opheffen van email dienst en reden voor kosteloze contractontbinding. 

Hallo ik wil niks ontbinden en ja ik heb gewoon alles van kpn , internet, tv, vaste lijn, mobiel.

Maar kpn wil dus wel het ID gaan verwijderen maar ik zal de klantenservice straks maar eens opbellen, want dit kan ik op dit moment totaal niet gebruiken.

Admin: taalgebruik

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 4, 2026

Hallo ​@ivo46 

Waar spreekt de mail over? Je hebt het over KPN ID. Dat heeft niets te maken met je e-mailaccount.

Dat KPN ID gebruik je om in te loggen in mijn.kpn.com. Heb je dat al een flinke tijd niet gebruikt? Op een bepaald moment gaat KPN het dan opheffen en moet je weer een nieuw KPN ID aanmaken. Je kan dit voorkomen door nu in te loggen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 4, 2026

Inderdaad ​@ivo46 , wat ​@RBxx schrijft.

Je hebt waarschijnlijk een bepaald KPNID heel lang niet meer gebruikt en die verloopt c.q. verdwijnt na een half jaar of 1 jaar, de tijden weet ik niet precies.

Maar daarmee vervalt uiteraard niet je mailaccount dat je voor dat KPNID gebruikt.

Gewoon dat KPNID weer een keer gebruiken en het is weer een poosje geldig.

Of als je dat KPNID toch nooit meer gebruikt gewoon t.z.t. automatisch laten vervallen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Hallo ​@ivo46 

Waar spreekt de mail over? Je hebt het over KPN ID. Dat heeft niets te maken met je e-mailaccount.

Dat KPN ID gebruik je om in te loggen in mijn.kpn.com. Heb je dat al een flinke tijd niet gebruikt? Op een bepaald moment gaat KPN het dan opheffen en moet je weer een nieuw KPN ID aanmaken. Je kan dit voorkomen door nu in te loggen.

Ik heb zojuist gebeld en wat je zegt dat klopt dat kpn ID niks te maken heeft met mijn e-mail account.

Maar ik kan dus totaal niet inloggen met het ID welke kpn wilt verwijderen, omdat ik de melding krijg dat wachtwoord niet klopt .

Wil ik het wachtwoord wijzigen als ik inlog bij site KPN e-mail instellingen en ik log daar in dan wordt dus zowel wacht woord voor beiden ID gewijzigd en dat ga ik dus niet doen.

En wat het rare is het KPN ID welke kpn op 3 juni wilt verwijderen dat heb ik nooit aangemaakt, dat was toen der tijd het email adres welke ik gebruikte en daar onder heb ik dus een alias aangemaakt en met dat alias log ik vanaf begin af aan in bij de KPN app , veilig internet etc………..

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Nog maar een keer.

Het ID adres welke KPN op 3 juni wilt verwijderen is mijn hoofd email adres!

Ik heb onder dat hoofd email adres een alias hangen en met die alias log ik dus in bij MIJNKPN of wat dan ook.

Het hoofd email adres heb ik dus nooit gebruikt als ID!!

Ik kan ook geen ID aanmaken met het hoofd email adres, want dat bestaat al volgens kpn en als ik het wachtwoord wil veranderen veranderd ook dus het wachtwoord voor mijn alias ,  dus het wachtwoord waar mee ik probeer in te loggen klopt . 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 4, 2026

Laat dat KPNID dan gewoon vervallen ​@ivo46 want je gebruikt het blijkbaar nooit (meer).

Zorg wel dat je voor eind mei een keer ingelogd bent in de webmail, want anders verdwijnen daar wèl je mailaccount inclusief aliassen.

Heb je meerdere accounts met aliassen, log daar dan ook voor eind mei in via de webmail.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Situatie is:

intitailiënachternaam@kpnmail.nl dat is het hoofd email adres ( nooit een ID voor aangemaakt!!)

naam.achternaam@kpnmail.nl is mijn alias en dat is dus waar ik het ID voor heb aangemaakt.

De eerste wil KPN verwijderen en dat is dus geen strak plan want die bestaat dus ook niet als ID

Ik heb nu zowel het hoof email adres als alias in outlook en thunderbird geplaatst en krijg nu de mail dubbel binnen .

En uit voorzorg ook gemaild met hoofd email adres naar mijn gmail adres , als via die mail terug reageer komt mail dus binnen zowel hoofd email adres als alias adres.

Maar ik weet nu al dat op 3 juni het totaal verkeerd gaat.

Maar goed ik heb vandaag gebeld met de helpdesk en hier binnen het forum een  melding van gemaakt dus als op 3 juni het verkeerd gaat kan ik aantonen dat het niet aan mij ligt 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 4, 2026

Hoi ​@ivo46 

Zoals gezegd is het KPN ID wat anders dan je e-mailaccount. Je beheert het dan ook niet via e-mail instellingen.

Als je het wachtwoord van het KPN ID niet meer weet klik je op wachtwoord vergeten op het inlogscherm.

https://mijn.kpn.com/

Vul op het volgende scherm je e-mailadres in, dan krijg je een mail om ‘n nieuw wachtwoord aan te maken.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Zucht dat wachtwoord ben ik dus niet vergeten ondanks ik de melding krijg dat wachtwoord niet goed is.

Ik heb dus alleen een KPN ID aangemaakt met mijn ALIAS EMAIL ADRES

Van mij mogen ze het andere KPN ID verwijderen want die gebruik ik niet, heb ik nooit gebruikt en bestaat ook niet!!!!!!!

Mijn KPN ID is gekoppeld aan mijn ALIAS en daar log ik dagelijks mee in.

Sorry duidelijker kan ik toch echt niet zijn  

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 4, 2026

Duidelijk ​@ivo46 

Als je dat KPN ID helemaal niet gebruikt laat het dan gewoon vervallen zoals ​@JanD ook al zei.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Aangezien KPN zowel topic als de plaats heeft veranderd zonder dat ik het weet , en dus heb lopen zoeken waar mijn topic was gebleven, mag topic hier gesloten worden.

Ik heb het zelf geheel op kunnen  lossen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2026

Bij een KPN ID hoeft het wachtwoord niet hetzelfde te zijn als voor het lezen van de mails bij dat adres.

Ik heb voor KPN ID hetzelfde e-mailadres als voor mijn mails. Bij http://webmail.kpnmail.nl is dat echter een heel ander wachtwoord dan m'n KPN ID voor MijnKPN. 

Kpn is momenteel e-mailadressen aan het opschonen. Mede in verband met overgang naar nieuwe e-maildienst.

Alle informatie:

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Bij een KPN ID hoeft het wachtwoord niet hetzelfde te zijn als voor het lezen van de mails bij dat adres.

Ik heb voor KPN ID hetzelfde e-mailadres als voor mijn mails. Bij http://webmail.kpnmail.nl is dat echter een heel ander wachtwoord dan m'n KPN ID voor MijnKPN. 

Klopt dat weet ik en die zijn bij mij ook verschillend, maar ondertussen heb ik het opgelost, mag slotje op 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 4, 2026

En trouwens heel de kop  van mijn vraag die ADMIN van KPN veranderd heeft klopt al niet , want vraag ging niet over mijn email adres maar over het verwijderen van ID 

Maar goed zoals gemeld opgelost, maar wel het vriendelijke verzoek als ADMIN de titel en plek van mijn vraag veranderd het wel graag in juiste context houdt!

Mijn topic was: ID lang niet gebruikt wordt verwijderd

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2026

Ik heb dit even gemeld bij de moderators. ​@ivo46 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb de titel aangepast, mocht je iets willen melden kun je hiervoor de rapporteer functie gebruiken: