Skip to main content
Antwoord

Ik ontvang geen verificatiecode SMS om in te loggen op MijnKPN

• September 12, 2025
  • 8 reacties
  • 137 keer bekeken

KPN heeft een 2-stapsverificatie aan mijn account toegevoegd.
Ik hoeft alleen nog maar mijn mobiele nummer door te geven.
“Snel geregeld!”zegt KPN, maar dat blijkt niet zo te zijn!

In de KPN app werkt alles prima, maar wanneer ik wil inloggen op mijn pc wordt er gevraagd om een verificatiecode, maar die ontvang ik niet in mijn SMS berichten.
Om KPN te bereiken moet ook nogal wat gedaan worden (is bijna onmogelijk tegenwoordig), dus dan maar op deze wijze.

Hoe kan ik nu nog inloggen op mijnkpn via mijn pc?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@2025-GL. Welkom op de KPN Community! Voor MijnKPN op je laptop of PC heb je in eerste instantie wel een SMS code nodig inderdaad. Je kunt wel in het venster waar je ook de code invoert, kiezen voor ‘onthoud dit apparaat’ en dan is het voorlopig niet meer nodig. 

Maar eerst heb je wel de code nodig natuurlijk. Check daarvoor eens de SPAM-box in je berichten app of als een iPhone hebt kun je het volgende checken: 

Op Android:

1. Open de Berichten app.
  2. Klik rechtsboven op jouw profielfoto.
  3. Ga naar ‘Spam en geblokkeerd'.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Op iOS:

Heb je op jouw iPhone ingesteld dat onbekende afzenders gefilterd worden? Volg dan de onderstaande instructies. Anders hoef je niks te doen.

2. Klik linksboven op ‘Filters'.
  3. Kies voor alle berichten of onbekende afzenders.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Laat maar weten of het gelukt is!

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 14, 2025

Hallo ​@2025-GL ,

Om KPN te bereiken moet ook nogal wat gedaan worden (is bijna onmogelijk tegenwoordig), dus dan maar op deze wijze.

Via dit platform kun je geen mobiel nummer doorgeven. 

Hoe dan wel? Via de klantenservice! 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je bericht via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Hoi ​@2025-GL. Welkom op de KPN Community! Voor MijnKPN op je laptop of PC heb je in eerste instantie wel een SMS code nodig inderdaad. Je kunt wel in het venster waar je ook de code invoert, kiezen voor ‘onthoud dit apparaat’ en dan is het voorlopig niet meer nodig. 

Maar eerst heb je wel de code nodig natuurlijk. Check daarvoor eens de SPAM-box in je berichten app of als een iPhone hebt kun je het volgende checken: 

Op Android:

2. Klik rechtsboven op jouw profielfoto.
  3. Ga naar ‘Spam en geblokkeerd'.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Op iOS:

Heb je op jouw iPhone ingesteld dat onbekende afzenders gefilterd worden? Volg dan de onderstaande instructies. Anders hoef je niks te doen.

2. Klik linksboven op ‘Filters'.
  3. Kies voor alle berichten of onbekende afzenders.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Laat maar weten of het gelukt is!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Filters staan uitgeschakeld (da's uiteraard het eerste waar je naar kijkt).

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 18, 2025

Ok. En alsnog krijg je de SMS niet? Kun je toch eens checken in de MijnKPN app of je niet per ongeluk een typfoutje hebt gemaakt in het telefoonnummer? Dat doe je onder Profiel (rechts bovenin) → Account → Inloggegevens → En dan zie je daar het telefoonnummer en kun je het eventueel wijzigen. Je kunt ook anders een ander telefoonnummer in het huishouden proberen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 18, 2025

Ik heb geen ander nummer in het huishouden en het nummer klopt als een bus (ook iets wat je uiteraard goed controleerd), ik krijg er zelfs wel SMS-berichten van jullie op bij storingen en veranderingen.

Ik kan ook prima inloggen in de app op mijn iPhone, maar niet op mijn pc omdat ik dan eerst die SMS-code moet hebben, die ik dus niet ontvang. Wel moet ik steeds mijn emailadres en wachtwoord opgeven, waarna ik een inlogcode ontvang via de email. Wanneer ik die invul begint hetzelfde weer overnieuw, maar dan met een SMS-code die ik dus niet ontvang!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 19, 2025

De registratie van je 06-nummer voor meldingen bij storingen is wel ergens anders geregeld. Dus het kan zijn dat je voor de één wel een SMS ontvangt en voor het ander niet (als het nummer niet klopt). 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet herken dat je eerst een e-mail ontvangt met een code. Dat is een stap die er niet tussen hoort te zitten volgens mij. Probeer je in te loggen via http://inloggen.kpn.com? Als je via die weg nog steeds vastloopt op de SMS-code dan raak ik je aan om eens je KPN ID te verwijderen en opnieuw te registreren. Je vindt deze optie als je kiest voor ‘Geen code ontvangen?’. Dan ben ik benieuwd of het daarna wel lukt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Tja, ik kan mijn KPN id niet verwijderen, omdat ik niet in mijn KPN kan komen, dus bij alles wat ik doe komt ie weer terug op dat ik eerst moet inloggen.

Maar eerst krijg ik dus bovenstaande te zien, ontvang ik een code via de mail en daarna moet ik mijn nummer invullen voor een SMS-code… en die ontvang ik dus niet!
Ik heb ook al tig keer uitgelogd, waarna ik steeds ditzelfde riedeltje moet doorstaan… maar een code via SMS komt er gewoon niet!

Maar zoals ik al zei: mijn KPN-app werkt wel gewoon prima, dus ik snap er helemaal niets van!

Is er niet een andere manier om toch in te kunnen loggen hierzo?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 23, 2025

Je hebt gelijk. Als er al wat langer niet ingelogd is op een apparaat, dan wordt er eerst een activatiecode gestuurd naar je mailadres. Erg lastig natuurlijk dat je daarna niet de SMS-code ontvangt. 

Je geeft aan dat je niet je KPN ID kunt verwijderen, maar daarvoor hoef je niet ingelogd te zijn. Je krijgt de optie 'geen code ontvangen’ wanneer je de kans krijgt om de SMS-code in te vullen. Ga daarna naar ‘Geen toegang meer tot dit mobiele nummer’ en daar zie je de optie om je account te verwijderen. Maar ik zie nu dat de optie om je KPN ID te verwijderen is weggehaald bij mij. Kun jij eens controleren of die bij jou nog wel tevoorschijn komt? 

Voordat je dit doet, kun je nog eens iets anders proberen. Je kunt eens een ander mobiel nummer (van je ouders bijvoorbeeld) invullen voor de SMS-verificatie, nadat je de code hebt ingevuld die je per mail hebt ontvangen. Dan kun je eens checken of dan wel een SMS binnenkomt.

Ook kun je eens je simkaart in een ander/oud toestel doen en checken of dan de SMS wel binnenkomt. Dan weten we ook meteen of het mogelijk aan je toestel en/of instellingen ligt.