Skip to main content
Antwoord

Ik wil graag het account van mijn ouders beheren. Hoe doe ik dat?

• August 8, 2025
  • 4 reacties
  • 97 keer bekeken

Hoe kan ik gemachtigd worden om het KPN abonnement van mijn ouders via MijnKPN te beheren?

Beste antwoord door huistijger

Dat moet kunnen ​@gpk481 
Je ouders moeten wel toestemming geven.
Dit kan het forum sowieso niet voor je regelen.

Je kunt een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct terug, of op een moment dat jou uitkomt.
Of bellen met de KPN 0800 0402  
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur
Hoe je het ook doet zorg dat je ouders er dan ook bij zijn, anders kan het niet gedaan worden.

4 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 9, 2025

Dat moet kunnen ​@gpk481 
Je ouders moeten wel toestemming geven.
Dit kan het forum sowieso niet voor je regelen.

Je kunt een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct terug, of op een moment dat jou uitkomt.
Of bellen met de KPN 0800 0402  
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur
Hoe je het ook doet zorg dat je ouders er dan ook bij zijn, anders kan het niet gedaan worden.

• August 9, 2025

@huistijger Dank voor je antwoord. Ik snap dat ik het niet via dit forum kan regelen. Ik heb nog een paar vervolgvragen:

• gaat het om een doorlopende machtiging? (d.w.z. niet een eenmalige, anders heb ik er niet zo veel aan)
  • is het machtigingsproces ergens gedocumenteerd? Dan kan ik even alle gegevens bij elkaar zoeken voordat ik een belafspraak maak, want als mijn ouders daar bij moeten zijn vereist dat enige planning, en doe ik het het liefst meteen goed
  • als ik eenmaal gemachtigd ben, hoe gaat het dan in z’n werk? Werkt het zoals bij een bank-machtiging dat de account van mijn ouders onder mijn account komt te staan als ik inlog bij MijnKPN? (ik heb zelf ook KPN, ik weet niet of dat de zaken makkelijker of juist moeilijker maakt)

Bij voorbaat dank voor je antwoorden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 9, 2025

De officiële weg is nogal gedoe. Je moet dan 'bewindvoerder' worden. Alleen de kantonrechter kan je die status geven. Daarmee kun je dan bij kpn bewindvoering aanvragen.

Hebben je ouders een 06 nummer en staat dat in hun MijnKPN account? Het account zelf, dat is wat anders dan koppelen. 

Dan komt daar de sms met de 2fa code voor het inloggen op hun MijnKPN op binnen. Eenmalig die code op jouw apparaat gebruiken met "onthoud dit apparaat" en voortaan kun je zonder code inloggen. Dus (eenmalig) Je laptop meenemen en daar inloggen met dat vinkje. Uiteraard toestemming aan je ouders vragen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 9, 2025

Hoe kan ik gemachtigd worden om het KPN abonnement van mijn ouders via MijnKPN te beheren?

Hebben je ouders daar om gevraagd? ​@gpk481