Skip to main content
Beantwoord

Ik wil niet inloggen in MijnKPN met een 2e code

• August 12, 2025
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik wil niet GEDWONGEN worden met een sms code in te loggen bij mijn kpn!

Beste antwoord door PeterG

Geen punt als je dat niet wilt ​@Uit Meijel . Inloggen met de code van 5 cijfers op de app is vrijgesteld van de sms code.

En bij Inloggen via KPN ID is dat op je eigen apparaten ook maar één keer. Als je dan voor “onthoud dit apparaat” (eigenlijk browser of bij inloggen op de app met KPN ID) dan wordt daarop de code via sms niet meer vereist. Geen kpn cookies wissen. Zeker het api cookie niet.

Ik heb op alle 4 de browsers, 2 mobiel en 2 laptop, eventjes ingelogd en daarvoor gekozen.

Ook heb ik dat gedaan bij inloggen met KPN ID op de app. Ook al gebruik ik dáár normaliter de inlogcode van 5 cijfers. 

6 reacties

• August 12, 2025

Ik wil niet GEDWONGEN worden met een sms code in te loggen bij mijn kpn!

Ik ook niet maar we zullen er toch aan moeten geloven. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 12, 2025

En je wilt ook geen F-Secure, maar soms is het niet anders. 2FA moet sinds kort aan en dit werkt voorlopig enkel via sms.

• August 13, 2025

En je wilt ook geen F-Secure, maar soms is het niet anders. 2FA moet sinds kort aan en dit werkt voorlopig enkel via sms.

F secure is tenminste geen plicht. Het is een leuke geste dat we dit mogen gebruiken. Maar dan liever iets wat mijn apatatuur niet tergend langzaam maakt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 13, 2025

Geen punt als je dat niet wilt ​@Uit Meijel . Inloggen met de code van 5 cijfers op de app is vrijgesteld van de sms code.

En bij Inloggen via KPN ID is dat op je eigen apparaten ook maar één keer. Als je dan voor “onthoud dit apparaat” (eigenlijk browser of bij inloggen op de app met KPN ID) dan wordt daarop de code via sms niet meer vereist. Geen kpn cookies wissen. Zeker het api cookie niet.

Ik heb op alle 4 de browsers, 2 mobiel en 2 laptop, eventjes ingelogd en daarvoor gekozen.

Ook heb ik dat gedaan bij inloggen met KPN ID op de app. Ook al gebruik ik dáár normaliter de inlogcode van 5 cijfers. 

• August 13, 2025

@PeterG hoe of waar stel je die 5 cijfers dan in als ik je reactie goed lees in de Mijn kpn omgeving?  

Oh wacht je schrijft dat dit voor de app is. Die gebruik ik niet, dus heb ik pech. Dan inderdaad maar bij een paar apparaten op onthouden klikken. Nu kom ik gelukkig niet dagelijks in Mijn KPN hooguit maandelijks de factuur ophalen.

Aanvulling ik moest twee keer een sms code invullen eerst om de 2fa te activeren en daarna nog een keer om het apparaat te kunnen onthouden. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Bedank PeterG,ik ga dat gelijk doen!

Een fijne dag nog gewenst,en geniet van het mooie weer de komende dagen, en het leven!

Blijf gezond allemaal!