Skip to main content
Antwoord

Inlogcodes per SMS komen niet aan (MFA)

• September 3, 2025
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik krijg nooit een sms op mijn mobiel, ik beheer de abbo van mijn schoonmoeder en die zo naar de mobiel van mijn vrouw gaan maar ook geen sms. Dus wij kunnen in beide accounts niet inloggen.

Beste antwoord door Anneke-Anna

​@Unionjack Kijk hier even: linkje

*Daarbij kan men onderling (familie/verzorger/mantelzorger) prima de verificatie sms code doorgeven. De 2FA is bedoeld dat iemand niet ongeoorloofd kan inloggen. 

5 reacties

• Auteur
  • Helper
  • September 4, 2025

Beste KPN,
Jullie hebben die  tweestapsverificatie op beide accounts aan gezet zonder te vragen dus a.u.b uit zetten of laat me weten hoe ik weer in beide accounts kan zonder een sms code.

• September 4, 2025

Beste KPN,
Jullie hebben die  tweestapsverificatie op beide accounts aan gezet zonder te vragen dus a.u.b uit zetten of laat me weten hoe ik weer in beide accounts kan zonder een sms code.

Het kan niet uitgezet worden. Het account van een ander beheren kan gewoon niet meer. Het is ook de bedoeling dat het niet kan. Daar is 2FA juist voor bedoeld. 

• Auteur
  • Helper
  • September 4, 2025

Beste KPN,

Het kan niet uitgezet wirden. Het account van een ander beheren kan gewoon niet meer. Het is ook de bedoeling dat het niet kan. Daar is 2FA juist voor bedoeld. 

Helaas een vrouw van 85 kan het zelf niet beheren en zij wilt het ook niet doen. Zij heeft zelf niet eens een mobiel dus hoe zo zij zelf een sms ontvangen?
Is leuk en ardig dat KPN weet wat beter is voor mensen dan de mens zelf. Als  bewindvoerder regelt mijn vrouw dit sort ding voor andere mensen en dus regelt ze nu alles voor haar eigen moeder als dochter.

Zelf kom ik niet op eigen account omdat geen sms aan komt.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 4, 2025

​@Unionjack Kijk hier even: linkje

*Daarbij kan men onderling (familie/verzorger/mantelzorger) prima de verificatie sms code doorgeven. De 2FA is bedoeld dat iemand niet ongeoorloofd kan inloggen. 

• Auteur
  • Helper
  • September 8, 2025

Ontvangt iemand daadwerkelijk sms'jes met codes, of gebeurt er net als ik helemaal niets en blijf je gewoon buitengesloten van je account? We hebben toegang nodig tot de rekening van mijn schoonmoeder om een ​​factuur te bekijken, omdat mijn vrouw net 46 euro extra heeft moeten betalen voor telefoongesprekken en we willen dit graag controleren.