Skip to main content
Vraag

Inloggen op MijnKPN voor 2 personen op 1 abonnement/adres

• March 5, 2026
  • 4 reacties
  • 43 keer bekeken

Hoi 

KPN heeft MFA verplicht bij inloggen, wat heel goed is. Maar ze zijn vergeten dat in een huishouden meer mensen willen kunnen inloggen op bv kpn.com

Dit gaat nu alleen wanneer de persoon waar het telefoonnummer van bekent is voor het account het nummer doorgeeft dat via sms gestuurd wordt.

Ontzettend onhandig!

Is er een mogelijkheid meerdere registraties op 1 adres te hebben waarmee ingelogd kan worden.

Indien niet, waar kan ik aanmelden dat dit als optie toegevoegd wordt.

Alvast bedankt

Raymond

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 5, 2026

Beste ​@19ray77 als je eenmaal een keer ingelogd bentbij KPN via een pc, laptop, tablet, mobiel of anderszins, vraagt het systeem slechts 1x een verificatiecode.

Bij een volgende keer inloggen wordt die vraag niet meer gesteld, alleen wanneer je de cookies op een bepaald apparaat opschoont, zal die verificatievraag weer terugkomen.

Dus niet iedere keer bij inloggen, zoals jij misschien denkt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2026

Hallo ​@19ray77 ,

Je kunt een abonnement koppelen aan (maximaal) één KPN-ID (account). Het is niet mogelijk om een tweede persoon toegang te geven tot de gegevens van het abonnement. 

Wanneer je via een ander KPN-ID dat abonnement zou gaan koppelen, dan verdwijnt het automatisch bij het eerste account.   

Dit fenomeen is al vaker aangekaart en is dus bij KPN bekend, maar tot op heden heeft KPN deze (verander)wens niet ingewilligd.  

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 6, 2026

Ik heb deze inderdaad al vaker voorbij zien komen, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat KPN momenteel iets terughoudender is op het gebied van versoepelingen qua cybersecurity..

Ik ben het wel met je eens en hoop dat deze functionaliteit er ook komt! 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

HI ​@19ray77, welkom allereerst bij onze community en goed dat je deze vraag hier stelt. 

Ik zie dat de community ook meedenkt en ik kan ook bevestigen dat deze wens vaker voorbij is gekomen. Ik neem dit mee om te onderzoeken wat de beste en vooral meest veilige mogelijkheden zijn. Het is dus bekend.