Skip to main content

"Het ophalen van de gegevens is (tijdelijk) niet mogelijk. Excuses voor het ongemak.”

Waarom kan ik geen 097nummer koppelen en wel een 06nummer?

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Welkom op het forum @Ronnie10000. Ook 097-nummers moeten gekoppeld kunnen worden aan MijnKPN. Waar krijg je deze melding precies? Is dat tijdens het koppelen, als je het overzicht wilt laden of ergens anders? Kan je wat meer informatie geven?


Ook 097-nummers moeten gekoppeld kunnen worden aan MijnKPN. Waar krijg je deze melding precies? Is dat tijdens het koppelen, als je het overzicht wilt laden of ergens anders? Kan je wat meer informatie geven?

Dat is al jaren niet mogelijk omdat alleen 06 nummers met 10 cijfers ingegeven kunnen worden en niet 0970 nummers met 11 cijfers.

Edit: Ik zie dat dat aangepast is. Niets gezegd. :wink:

Overigens is dit de melding die ik krijg als ik in mijnKPN een 0970 nummer probeer te koppelen.

 


Dat de melding daarbij komt is wel raar, maakt het daarbij ook uit of je het op een pc en in verschillende browsers probeert?

 

Edit: Ik zie dat dat aangepast is. Niets gezegd. :wink:

Ik had het voor de zekerheid nog nagekeken voor ik het bericht plaatste, ik herinnerde me dat er ook iets mee was, maar niet meer :slight_smile:


@Jasper, Het zijn geen 097 nummers maar 0970 nummers en het is mijns inziens gewenst dat dat overal op dezelfde manier gepresenteerd wordt.

 


Dit is de terugkoppeling. In Firefox. Het gaat om een 097 nummer waar achter 097 een nul staat. Als ik die weglaat krijg ik de bovenste mededeling

 


En hoe moet ik dat verificatienummer in hemelsnaam lezen. Die sim zit in een hotspot.


En hoe moet ik dat verificatienummer in hemelsnaam lezen. Die sim zit in een hotspot.

Door de simkaart eenmalig in een telefoon te stoppen. KPN wil zeker zijn dat dit nummer van jou is.


Het blijkt een fout van MijnKPN te zijn 097 koppelen lukt sowieso niet. Doen ze aan de telefoon handmatig.

08000402

Slechte app MijnKPN. Ook nog eens traag.


@Jasper, Het zijn geen 097 nummers maar 0970 nummers en het is mijns inziens gewenst dat dat overal op dezelfde manier gepresenteerd wordt.

Bedoel je dat het wel lukt om het nummer aan MijnKPN te koppelen als je 0970 gebruikt in plaats van 097? Als dat zo is moet dat daar inderdaad anders weergegeven worden.

 

Het blijkt een fout van MijnKPN te zijn 097 koppelen lukt sowieso niet. Doen ze aan de telefoon handmatig.

Wij kunnen geen abonnementen toevoegen aan MijnKPN, ook telefonisch niet. Die optie bestaat aan onze kant niet. Ik vermoed dat ze jouw nummer hebben toegevoegd aan een huishouden van KPN Hussel, zodat je de voordelen daarvan kunt gebruiken, zoals MB's delen. Dat is iets anders dan het abonnement koppelen aan MijnKPN.


@Jasper, Het zijn geen 097 nummers maar 0970 nummers en het is mijns inziens gewenst dat dat overal op dezelfde manier gepresenteerd wordt.

Bedoel je dat het wel lukt om het nummer aan MijnKPN te koppelen als je 0970 gebruikt in plaats van 097? Als dat zo is moet dat daar inderdaad anders weergegeven worden.

Nee, ik bedoel in het algemeen dat we niet spreken over 097 nummers maar over 0970 nummers en dat de weergave en invoer dus overal conform dat formaat hoort te zijn. Dus niet 097-0123145678 maar 0970-12345678.


@Jasper@wjb 

Als KPN het in haar App heeft over “abonnementen koppelen” doe ik dat ook.

Als het iets anders is dan moet KPN dat niet zo noemen in haar eigen App.

Overigens is mij vanmiddag toegezegd dat de koppeling met een uurtje gebeurd zou zijn.

“handmatig”

Maar … Ik zie nog niets in mijn KPN.

Wat een zooi.  Ik word chagrijnig.

groet


Handmatig koppelen aan MijnKPN zodat het abonnement ingezien kan worden, kan wij niet voor je doen op afstand zoals ik al zei. Waar kijk je nu @Ronnie10000, kijk je bij de gekoppelde abonnementen of bij het delen van MB's? Als mijn eerdere vermoeden klopt zou je jouw nummer wel bij die tweede optie kunnen zien.

Nee, ik bedoel in het algemeen dat we niet spreken over 097 nummers maar over 0970 nummers en dat de weergave en invoer dus overal conform dat formaat hoort te zijn. Dus niet 097-0123145678 maar 0970-12345678.

Ik ben het met je eens dat het consequent moet worden weergegeven. Volgens mij zijn het officieel 097-nummers (de ACM noemt het namelijk ook zo), ik stuur het door naar de ontwikkelaars zodat er gekeken kan worden of er een van beide notaties kan worden gekozen.

 

Admin: bericht iets aangepast i.v.m. onduidelijkheid, opgemerkt door wjb.


Handmatig koppelen aan MijnKPN zodat het abonnement ingezien kan worden, kan niet afstand zoals ik al zei.

Wat bedoel je hier nu mee?

In mijnKPN krijg je immers de mogelijkheid om een 0970 nummer te koppelen…

...en daarmee kan je in mijnKPN het abonnement daarna inzien (mits het koppelen lukt).

 


Handmatig koppelen aan MijnKPN zodat het abonnement ingezien kan worden, kan niet afstand zoals ik al zei.

Wat bedoel je hier nu mee?

Ik bedoelde dat wij dat op afstand niet voor iemand kunnen doen, abonnementen koppelen aan MijnKPN kan je alleen zelf doen. Dat heb ik in dat bericht inderdaad niet duidelijk verwoord, ik pas het even aan zodat het duidelijker is.


Ik bedoelde dat wij dat op afstand niet voor iemand kunnen doen, abonnementen koppelen aan MijnKPN kan je alleen zelf doen. 

Vreemd, want jullie hebben dat voor mij ook gedaan.


@Jasper 

1.

Als ik op het mobiel inlog en naar onderen scroll staat er: "mist u hier een abo? Voeg hem toe. Ik klik op lege vak en...

Daar verschijnt mijn 097nr.!

Maar als ik die probeer te koppelen geeft hij weer de foutmelding: Tijdelijk niet mogelijk mogelijk.

Bij mbs delen staat dit 097nr niet vermeld.

Ik wil de sim gebruiken tijdens de vakantie.


Ik ben benieuwd hoe iemand dat nummer aan MijnKPN wilde koppelen, kan je jouw forumprofiel volledig invullen voor dat 097-nummer @Ronnie10000? Als je aanvullend bij "Persoonlijke opmerkingen”? Dan kan ik ook met je meekijken naar de status van het nummer en wat er mee gedaan is.


Ik ben benieuwd hoe iemand dat nummer aan MijnKPN wilde koppelen, ...

Dat is toch een normale functie op de site en in de mijnKPN app?

Ook ik heb zo'n drie jaar terug mijn 0970 nummer aan mijnKPN willen koppelen door deze toe te voegen. Dat kon toen niet omdat er geen 0970 nummer ingevuld konden worden. Vandaag de dag is dat wel mogelijk maar lijkt het koppelen altijd fout te gaan en wordt er een foutmelding gegeven.


Je weet wat ik met 'iemand’ bedoelde, iemand die bij de klantenservice werkt. Ik ben benieuwd hoe die dat gedaan heeft. Ik zie nog geen gegevens op je profiel staan @Ronnie10000, daardoor kan ik nog niet meekijken.

Wat betreft de schrijfwijze van 097- of 0970-nummers, daar wordt naar gekeken om dat gelijk te trekken.


Duidelijkheid via XS4ALL.

De mobiel internet data-sim is van XS4ALL en niet van KPN.

Koppelen van 097 NRS aan kpn mobiel abo's kan alleen met data_sim van KPN!

Er staat ook geen kpn klantnummer bij het 097nummer.

Wel jammer. De integratie kpn-xs4all rijkt  niet ver genoeg.

@Jasper @wjb 


Duidelijkheid via XS4ALL.

De mobiel internet data-sim is van XS4ALL en niet van KPN.

Koppelen van 097 NRS aan kpn mobiel abo's kan alleen met data_sim van KPN!

Er staat ook geen kpn klantnummer bij het 097nummer.

Wel jammer. De integratie kpn-xs4all rijkt  niet ver genoeg.

@Jasper @wjb 

Dat is wel erg zuur want waarschijnlijk wil je wel wat MB's kunnen delen.

Nu kan je natuurlijk simpel dat 0970 abonnement stopzetten als de vaste contractperiode afgelopen is om dan een nieuw data-only abonnement bij KPN af te sluiten.


Dat verklaart het inderdaad. De XS4ALL abonnementen zijn nog niet samengevoegd met KPN, dat moet nog gebeuren. Ik was in de veronderstelling dat je een KPN data only abonnement had met een 0970-nummer. Je kunt wachten tot de overzetting van de XS4ALL abonnementen is afgerond (daar is op dit moment nog geen planning voor bekend), of zoals wjb noemt met het data only abonnement zelf overstappen.