Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een tweede persoon toevoegen aan MijnKPN voor tweetrapsverificatie?

• December 9, 2025
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Jos Steenmeijer
Nieuwkomer

Bij mijn tweepersoons huishouding staat de account op mijn naam. De tweetraps verificatie staat ook op mijn mobiele nummer. Ik wil dat wijzigen en mijn partner toevoegen met precies dezelfde rechten. Dus eigen naam, emailadres en telefoonnummer. Hoe moet dat?

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Jos Steenmeijer, leuk dat je ons gevonden hebt!

Ik zie dat JanD al uit heeft gelegd dat het niet mogelijk is om een abonnement toe te voegen aan 2 accounts, per klantnummer kan je 1 account gebruiken. Het is bijvoorbeeld wel mogelijk dat je partner een eigen account heeft en daar het eigen mobiele nummer koppelt. Maar die kan jij dan weet niet gebruiken. 

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 9, 2025

Beste ​@Jos Steenmeijer dat kan (nog?) niet.

Het werkt maar over 1 mobiel nummer.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 12, 2025

Welkom op de community ​@Jos Steenmeijer, leuk dat je ons gevonden hebt!

Ik zie dat JanD al uit heeft gelegd dat het niet mogelijk is om een abonnement toe te voegen aan 2 accounts, per klantnummer kan je 1 account gebruiken. Het is bijvoorbeeld wel mogelijk dat je partner een eigen account heeft en daar het eigen mobiele nummer koppelt. Maar die kan jij dan weet niet gebruiken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 12, 2025

Je kunt de 2FA SMS wel 'omzeilen' door bij inloggen onthoud dit apparaat aan te vinken. Je bent dan voor die browser of app 6 maanden verlost van de controle sms. Wel cookies bewaren bij sluiten van browser. Vooral de api.kpn.com cookie. 

Maar er is maar één KPN ID mogelijk voor een abonnement. En dus ook één MijnKPN. 

NB De toegangscode van de app is gevrijwaard van 2FA. Wel eenmalig koppelen door middel van KPN ID.

Jos Steenmeijer
Nieuwkomer

Dus als mijn partner zelf een eigen KPN account aanmaakt, met eigen mobiele telefoon, kan ze ook onze gezamenlijke KPN internetaccount beheren, de facturen ontvangen en berichten van KPN ontvangen?

• December 13, 2025

Dus als mijn partner zelf een eigen KPN account aanmaakt, met eigen mobiele telefoon, kan ze ook onze gezamenlijke KPN internetaccount beheren, de facturen ontvangen en berichten van KPN ontvangen?

Nee. Niet van het thuis abonnement. Het thuis abonnement zit of aan het ene account gekoppeld, of aan het andere. Niet aan 2 accounts.

Heeft je partner een smartphone? Dan kan je daarop de MijnKPN app installeren. De eerste keer inloggen moet met SMS verificatie. Daar moet jij dan dus even bij zijn. Want jij krijgt de code op jouw toestel. 

Daarna kan je partner de MijnKPN app gewoon gebruiken door in te loggen met een 5 cijferige code. Dat werkt zonder SMS verificatie. Via die MijnKPN app heeft je partner gewoon volledige toegang tot alle functies in MijnKPN. Ook de facturen. 

Je partner kan er zelfs mee inloggen op de pc of laptop. Dat werkt dan via de QR code.

Deze kun je scannen met de MijnKPN app op de smartfoon. En dan ben je meteen ingelogd zonder SMS verificatie. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 13, 2025

Nee ​@Jos Steenmeijer , het abonnement kan maar aan één KPN account gekoppeld zijn. Als jouw partner het abonnement aan haar account koppelt, dan wordt het bij jouw account verwijderd.

• December 13, 2025

Al beantwoord. Twee keer is genoeg. ;)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 13, 2025

Gebruik één MijnKPN. Met een KPN ID. Kan wel op meerdere toestellen. 

Na installatie van de app met toegangscode heeft de ander er geen last van dat jij de telefoon voor de 2FA sms hebt. Alleen bij installatie moet je in de buurt zijn, want dat gaat eenmalig met KPN ID  met 2FA.