Skip to main content

naast mijn emailadres beschik ik over een aantal wachtwoorden of hoe je ze ook noemen mag. zo zijn die om in te loggen bij webmail en mijn kpn verschillend, dat vind ik vreemd. Verder heb ik een zg accountnaam en daarbij behorend wachtwoord. Welke functies hebben die ? Kan het allemaal onder één emailadres en één wachtwoord ? En dan bestaan er nog een primair mailaccount met wachtwoord en een klantnummer met wachtwoord. het duizelt me allemaal, hoe/wie stelt orde op zaken ?  

ik blijk een wirwar aan wachtwoorden te hebben voor kpn, een voor webmail, een voor mijn kpn, dan een klantnummer met id en wachtwoord, mogelijk een primairmailaccount met accountnaam en wachtwoord.  Hoe kom ik er achter wat actief is en bewaard moet blijven voor mezelf en kan ik niet toe met één ID (mailadres dus ) en één wachtwoord? 

 

Admin: topics samengevoegd


Ik maak gebruik van een password applicatie waarin ik alle gegevens van verschillende bedrijven kan opslaan. Zo hoef ik nog maar 1 wachtwoord te bewaren.

In mijn geval is er een wachtwoord voor mijnKPN en die is ook geldig voor KPN webmail. Verder heb ik een klantnummer en een password voor de interactieve tv.


Hoi @charles1945 en welkom op het forum! Ik ben bekend met de wachtwoord frustratie. Tegenwoordig heb je overal zoveel accounts voor dat het mij ook begint te duizelen wat de wachtwoorden betreft. 😵

@Jeroen Ruiter heeft al een goede tip gegeven, je kunt één applicatie gebruiken om meerdere wachtwoorden op te slaan. Wat de verschillende accounts betreft, het enige advies wat ik je hiervoor kan geven is om op alle accounts even in te loggen, kijken wat het ook alweer is en dan besluiten of je dat account nog nodig hebt of niet. Zo niet, dan kun je deze verwijderen. Ik raad je wel aan om voor alles een ander wachtwoord te gebruiken. In verband met de veiligheid is het verstandig om overal een apart wachtwoord voor te hebben. 🙂 Op deze pagina kun je daarnaast nog een hoop tips vinden, waaronder de verschillende wachtwoordmanagers die de wachtwoorden voor je bewaren. Die zet ik voor de handigheid hier nog op een rij: 

F-Secure Key: bewaar alle belangrijke gegevens in één veilige wacht­woord­beheerder
LastPass: sla alle wachtwoorden versleuteld in de cloud op
KeePass: sla wachtwoorden lokaal en versleuteld op
1Password: sla wachtwoorden lokaal op of deel ze via iCloud of Dropbox
Keeper: werkt maar op 1 apparaat. Apparaten toevoegen kost geld

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Als je een hoop verschillende e-mail adressen met verschillende inloggegevens hebt kun je die e-mail adressen ook verwijderen, mocht je die bijvoorbeeld nooit meer gebruiken. Dit geldt alleen voor aliassen, hier kun je vinden hoe je die verwijdert.

Een hoop tekst, maar ik hoop dat je hiermee goede handvaten hebt om orde te creëren in al je accounts en wachtwoorden. Mocht er nog iets niet duidelijk zijn, laat het hier gerust weten! 


naast mijn emailadres beschik ik over een aantal wachtwoorden of hoe je ze ook noemen mag. zo zijn die om in te loggen bij webmail en mijn kpn verschillend, dat vind ik vreemd.

Dat is helemaal niet vreemd. Stel u heeft een gezin met meerdere kinderen. Dan wilt u voor elk kind een emailadres aan kunnen maken. En elk kind moet bij zijn emailadres een eigen wachtwoord hebben. Zodat het ene kind niet de mail kan lezen van een ander kind. Toch? Bovendien wilt u dat uw kinderen niet in kunnen loggen op MijnKPN. Omdat ze dan misschien allerlei dingen wijzigen die u niet wilt. Toch?

Daarom heeft MijnKPN een apart wachtwoord. Het is gewoon een los apart account. Je kunt hiervoor ook een Gmail adres gebruiken bijvoorbeeld. 

Mensen die alleen een mobiel abonnement hebben bij KPN, die kunnen wel inloggen op MijnKPN, maar ze hebben geen emailadres van KPN. Deze mensen moeten wel bijvoorbeeld een Gmail adres gebruiken als KPN id. Of misschien hebben ze een thuis abonnement bij Ziggo, dan kunnen ze hun Ziggo emailadres gebruiken voor het MijnKPN account. 


Ik heb geen reactie meer van je gehad, dus ik hoop dat de wirwar aan wachtwoorden en accounts inmiddels goed weg is gezet. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het hier gerust weten!