Skip to main content
Beantwoord

Kan niet inloggen bij Wifibeheer in MijnKPN

• August 25, 2025
  • 32 reacties
  • 297 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

• August 27, 2025

@ElsLobach Ik wil je allereerst vragen om vooral rustig te blijven. De KPN Community is er om jou te helpen. Wij moderators lezen altijd mee, maar soms kan het even duren voor we aan een topic toe komen. Het beste is dan om gewoon rustig te blijven. Of, als het haast heeft, contact met onze klantenservice op te nemen. Dit kan door een belafspraak te maken of contact op te nemen via een van onze socials: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

Ik lees in jouw berichten behoorlijk wat frustratie rondom het bellen met onze klantenservice. Je wordt niet begrepen, of je krijgt te horen dat wij gesloten zijn. Om goed begrepen te worden, is het belangrijk jouw vraag zo duidelijk mogelijk te stellen. Gebruik daarvoor een zin, niet maar 1 woord. En als je te horen krijgt dat we gesloten zijn, dan zijn we waarschijnlijk ook gesloten. Vroeger was het zo dat je ons 24 uur per dag voor alle vragen kon bellen. Maar dat is niet meer zo. Je kunt ons nu nog wel 24 uur per dag bellen als je geen internet hebt. Maar voor andere vragen kan je ons bellen op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur en op zaterdag tussen 8.00 en 17.00 uur. Als je buiten deze tijden belt, krijg je inderdaad te horen dat wij gesloten zijn, ook op zondag. Je kunt jouw vraag natuurlijk wel altijd hier op de KPN Community stellen, of via een van de socials, waar onze collega's van Webcare voor je klaar zitten.

Goed, dan nu het daadwerkelijke probleem: Je geeft aan dat je niet in Wifibeheer via de MijnKPN app komt. Het wachtwoord zou verkeerd zijn. Zoals door communityleden ook al is aangegeven, gaat het om het wachtwoord van jouw modem, niet die van wifi. Daarbij is het ook belangrijk om de leestekens goed te kopiëren, want het is hoofdletter gevoelig.

Heb je jouw wachtwoord zelf een keer veranderd? Dan vind je het wachtwoord dus niet achterop jouw modem. Weet je jouw eigen gekozen wachtwoord niet meer? Dan kan je het wachtwoord resetten via de resetlink op de inlogpagina (192.168.2.254 of mijnmodem.kpn). Je wordt dan gevraagd de reset te bevestigen door (binnen 5 minuten) kort de Wifiknop op het modem in te drukken. Na enkele seconden is het wachtwoord gereset en kun je inloggen met het wachtwoord dat op de sticker staat achterop het modem.

Of het kan kloppen dat je later alsnog in Wifibeheer komt zonder wachtwoord? Ja, dat kan, als je de QR-code scant. En ik geloof dat jij dat ook hebt gedaan.

De tips bewaar ik. Screenshot van wat ik in Mijn KPN zag na inloggen heb ik gemaakt. 

Ik zie nu een nummer wat niet de bedoeling is. Ga het aanpasssen. Waar de pijl naar wijst daar tikte ik op. En weg was dit scherm.

Ik zag gelijk daarna deze scherm.

Gelukkig blijft het adres wat ik heb niet zichtbaar.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Niks aan de hand, toch. Je bent verbonden met het juiste netwerk en ziet de juiste gegevens. Alles is goed. Je kunt nu jouw wifinetwerk beheren via de MijnKPN app.

• September 16, 2025

Niks aan de hand, toch. Je bent verbonden met het juiste netwerk en ziet de juiste gegevens. Alles is goed. Je kunt nu jouw wifinetwerk beheren via de MijnKPN app.

Een schermafbeelding sturen met Chrome en smartphone S21 FE wil niet.

• September 16, 2025

Een schermafbeelding sturen met Chrome en smartphone S21 FE wil niet.

Met Internet webbrowser in smartphone S21 FE wil het wel. Het is toch raar dat ik na Mijn KPN weer updaten dit weer krijg bij Wifibeheer, toch?

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 17, 2025

Soms moet dat, ​@ElsLobach. Maar het gaat je wel weer lukken. Scan de QR-code achterop het modem en je bent er zo weer in. :)

• September 17, 2025

Soms moet dat, ​@ElsLobach. Maar het gaat je wel weer lukken. Scan de QR-code achterop het modem en je bent er zo weer in. :)

Dat ga ik eind van de middag doen als ik weeer in mijn huis ben. Nu gebruik ik smartphone als ik dat wil met mobiel netwerk van Odido of een hotspot. Maar wil ik dat liever niet dan spaar ik de batterij van de smartphone A56 of data van Odido omdat ik Spotify gebruik.

• September 26, 2025

Ik heb op wifibeheer getikt in Mijn KPN omdat ik dat doe vanwege een andere topic wat ik lees van een andere klant op het Forum. En ik kom gelijk weer binnen in de wifibeheer. Dan kan deze topic gesloten worden en ga ik naar een andere topic bij onderwerp Internet.