Skip to main content
Vraag

Kan via mobiel eigen netwerk niet bereiken in de MijnKPN app

• August 12, 2025
  • 30 reacties
  • 190 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Wat gek dat je nog steeds dezelfde melding ontvangt, ​@azwartkruis. Er gaat iets mis, maar wat… Je gaf ook aan dat je de app niet kon downloaden via wifi, maar dat het wel werkte toen je het via mobiele data probeerde. Daar gaat dus ook iets niet goed. Ik zou daarom een reset van het modem aanraden. Hopelijk lukt het hierna wel!

• Auteur
  • Helper
  • August 14, 2025

Vandaag n collega aan de foon gehad.

Uiteindelijke conclusie waarschijnlijk teveel apparaten 35 stuks aangesloten op v10.

Er komt een V12 met koop super WiFi punten.

Moet wel gehele netwerk ontkoppelen en opnieuw opbouwen.

Dan ook hopelijk alle cliënten zichtbaar hetgeen nu ook niet goed werkt

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Oke, hopelijk is dat inderdaad de oplossing!

• Auteur
  • Helper
  • August 19, 2025

@Raderius  ik heb geen idee waar die vergelijking plaats vind, ik had twee wifi netwerken draaien, maar op beide werkte het niet.

Nou, ik heb de V12 geïnstalleerd en het netwerk omgebouwd naar een andere IP-range als die ik eerder gebruikte.

Nu werkt de app op Pixel, wél.

Geleerde lessen tijdens deze exercities:

Haal eerst je apparaten uit de fixed IP-adressen, denk aan Nassen en stroommetertjes, ik heb meerdere malen mijn modem op de oude waardes moeten zetten omdat ik e.e.a. niet kon bereiken.

Houd er rekening mee dat bv je thuisbatterij door de leverancier opnieuw aangemeld moet worden.

Heb geduld!

• August 19, 2025

Ls,

@azwartkruis schreef dat het met de V12 na veel gedoe met configuraties ed. nu werkt.  Het werkte bij mij met de V10 op de voorlaatste software versie ook. Geeft dit niet aan dat de V10 met de laatste versie het probleem zou moeten zijn. Dus 1+1= (wel) 2. Overigens, ik maak misschien de indruk heel ontevreden te zijn met de KPN netwerk produkten, dit is niet het geval. Als het eenmaal goed functioneert dan is het prima stabiel over lange periodes. Alleen als er, zonodig, een update van de modem-software uitgevoerd wordt is er altijd gedoe. Vooral voor klanten die een eigen aangepaste configuratie van hun netwerk willen. Daarbij is inderdaad het beste advies “ heb geduld “. 

Dank @azwartkruis voor je snelle reactie.