Skip to main content

Bij gebruik van verificatie in twee stappen krijg je een verificatiecode toegestuurd per sms om in te vullen in dit scherm:

Op dit scherm kan aangeven dat je een apparaat wil onthouden om de volgende keer geen code meer in te vullen. Ik heb dat als test voor één apparaat gedaan. Dit scherm verschijnt daar dan niet meer, je krijgt geen sms en je bent direct ingelogd na invoeren van je KPN_ID en wachtwoord.

Maar nu de vraag: hoe kan je je keuze terugdraaien? Hoe ‘vergeet’ ik dit apparaat?

Hoi @RBxx ,

Kun je dat niet (BV in de MijnKPN-app) uitzetten in het scherm "Inloggegevens"? 

 


Daar kan je alleen "Verificatie in 2 stappen” uitzetten. Dat reset wellicht ook de “onthoud” vlag van dat ene apparaat, maar dat ga ik nu nog niet proberen. Eerst wacht ik graag een reactie af van de moderator(s). Als je één apparaat kan onthouden moet je er toch ook één kunnen vergeten.


Hallo @RBxx cookies verwijderen in de betreffende browser, waarin je dat toen aangevinkt hebt?

 


Ja @JanD , dat heb ik al gedaan. Daar had ik ook al aan gedacht. Maakte geen verschil.


Ja @JanD , dat heb ik al gedaan. Daar had ik ook al aan gedacht. Maakte geen verschil.

Hallo @RBxx dan de verificatie eens uitzetten, browser of pc herstarten en verificatie weer aanzetten?

 


Zoals ik hierboven al aangaf wacht ik daar nog mee. Ik acht de kans aanwezig dat het helpt, maar het gaat me nu te ver. Ik heb geen probleem maar ben alleen nieuwsgierig hoe KPN dit bedoeld heeft. Als je één apparaat kan onthouden moet je er toch ook één kunnen vergeten.


Bij nader inzien, volgens het volgende topic helpt uit- en aanzetten ook niet.

 


Een hele goede vraag, Ruud! Ik heb het zelf net even geprobeerd in Edge, maar bij het verwijderen van álle browsergegevens moest ik daarna weer opnieuw verifiëren aan de hand van een sms. Heb jij wellicht niet alles aangevinkt bij het verwijderen van cookies etc.?


Bedankt voor deze informatie Marcia, dan weet ik in welke richting ik het zoeken moet.
Bij mij speelt het op mijn tablet in de Samsung Internet browser. Ik heb daarin volgens mij ook alle website-informatie in de browsergegevens gewist, maar zonder het gewenste resultaat.
Ik ga dit weekend verder op zoek.


En @RBxx ? ,

Wat heb je afgelopen weekend nog verder uitgevonden? 

 


Het verschijnsel treedt alleen op met de Samsung Internet browser. Waarom…. nog geen idee.

Als ik Chrome gebruik kan ik de functie wel aan- en uitzetten (door de cookies te wissen).


Vreemd! Ik zal je bevindingen in ieder geval ook even doorgeven aan het team dat erover gaat!


Bedankt Marcia.

Voor de volledigheid: het betreft mijn Samsung Galaxy Tab S4 met Android 10 en Samsung Internet browser versie 20.0.6.5 , volledig bijgewerkt.