Ik ben de houder van twee abonnementen van v/h Telfort, die door KPN zijn overgenomen. De ene telefoon gebruik ik zelf, de andere is voor mijn vriendin. We wonen niet bij elkaar, dus die telefoon is niet altijd direct beschikbaar voor mij.
Na het aanmaken van een KPN-id is alleen mijn eigen abonnement zichtbaar, terwijl het abonnement van mijn vriendin, ook op mijn naam, niet zichtbaar is. KPN heeft een truuk daarvoor, namelijk op MijnKPN ‘product koppelen’. Er wordt dan een SMS-code verzonden naar het te koppelen telefoonnummer. Als die code wordt ingevoerd, zou het abonnement dus aan MijnKPN moeten worden toegevoegd, zo is de suggestie. Drie pogingen hiertoe (na telefonisch de code te hebben opgevraagd, en het SMS-bericht doorgestuurd) faalden met melding ‘SMS-code ongeldig’. Voor mijn vergeefse moeite word ik ook nog beloond met ‘gesprekken buiten bundel’ ad € 6,13.Â
Vandaag opnieuw de klantenservice gebeld, en die wilde de hele operatie herhalen, ondaks dat die de vorige keer grandioos mislukt is. Uiteraard heb ik daar geen zin in.Â
Hoe krijg ik KPN zover, dat zij de twee abonnementen op mijn naam koppelen aan MijnKPN? Het is hun administratie die faalt, en de rekening voor het uitvoeren van de procedure is niet gigantisch, maar die hoort niet bij mij te komen.Â
Benieuwd of dit probleem ook bij anderen voorkomt.
MVG
Bart Mudde
Â
Â
Â