Skip to main content

Mijn KPN (ID?) vermijd ik als het even kan, want heeft in het verleden vnl. tijd gekost en niks opgeleverd, maar schijnt nodig te zijn voor bep. zaken m.b.t. modeminstellingen. Dus ingelogd en meteen nog weer ‘s geprobeerd mijn al jaren lopende abonnement vaste telefonie te koppelen.  Als je dat probeert vanaf een andere plek zonder je KPN-internet, moet je o.a. je klantnummer invullen. Waar vind men dat? Op de factuur? Nee, helaas. Handig. Forum topics bekeken: aha, in de bankafschrijving. Het blijkt het telefoonnr. te zijn! Ingevuld - knop blijft grijs. Wacht, miss. geen tekens toegestaan, ff streepje ertussenuit (zou handig zijn als er een duidelijke foutmelding kwam wat er mis is, maar ja, ‘t is KPN-software ...). Streepje weg, aha … knop wordt groen! Oh jammer: “We herkennen dit abonnement niet. Controleer uw gegevens." Idem dito voor mijn - ook al jaren lopende - vaste tel. abo op een andere plek.

Helpdesk gebeld: die tovert ergens klantnummers vandaan. Die blijken te bestaan uit 4 letters (hoofdletters) en 4 cijfers. Ingevuld - zelfde resultaat. Helpdesk weet het ook niet meer en heeft verder geen oplossing.

KPN! Wat is dit voor een soap?

  • waarom geen klantnummer op de factuur (de s/w was oud en kon niet meer aangepast?)
  • waarom is het koppelen zo ingewikkeld en foutgevoelig?
  • WAAROM geen relevante, juiste foutmeldingen (zeg ik als oud-software ontwerper en s/w tester)?!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @ln-tnz 

Hebben we het hier over een telefoon aansluiting (PSTN) via de analoge lijn?
Dit abonnement is niet te koppelen aan een MijnKPN account, omdat dit oude systeem volledig gescheiden is van de andere diensten. Je kan alleen kiezen hoe/waar je de factuur ontvangt.

Zie deze link naar de KPN website: Ik wil mijn factuur per post of mail ontvangen | KPN

Hoe pas ik mijn instellingen aan?

Geef je wijziging telefonisch aan ons door via 0800 0402

Je aangepaste factuurinstellingen gaan in vanaf de volgende factuurperiode.

 


Dank je, dat is snel.

Ja, nog analoog. Okay, jammer dat de helpdesk dat niet kon bedenken en dat dat niet uit de foutmelding blijkt, het zij zo. (En de facturen komen al per mail).


Ok duidelijk.
Ik denk dat de helpdesk medewerkers het ‘oude’ analoog bellen niet vaak meer tegenkomen en daarom de kennis niet paraat hebben. Sommigen zijn dit wellicht nog nooit tegengekomen :thinking: .


Zeker en vast! Dat je vroeger bij een stroomstoring (moest de centrale nog wel leven natuurlijk) met alleen een a en een b draadje nog steeds kon bellen ;-)