Skip to main content
Vraag

KPN abonnement gekoppeld aan een onbekend KPN ID waardoor Netflix steeds wordt geactiveerd

• February 25, 2026
  • 2 reacties
  • 64 keer bekeken

Besten allen, beste KPN, 

Voor de 3e of 4e keer in de afgelopen maanden is mijn KPN ID gekoppeld aan een onbekend adres. Na deze koppeling wordt er iedere keer een Netflix abonnement besteld onder mijn ID met als gevolg dat ik een Netflix abonnement gefactureerd krijg. 

Nu heb ik hier de afgelopen 3x de KPN support voor gebeld en wordt het met een hoop excuses opgelost, maar het abonnement annuleren is niet mogelijk en dit moet ik zelf onthouden dat ik dit na de opstart maand annuleer. Gelukkig wordt iedere keer wel de “fout” gecrediteerd. 

De eerste keer zag ik het als een incident, de 2e keer heb ik m'n twijfels geuit richting support en zou het verder onderzocht worden. maar inmiddels begin ik ernstig te twijfelen over de veiligheid die KPN heeft op mijnKPN. 

De activatie van Netflix lijkt overigens ook buiten mijn eigen KPN account om te gebeuren, want er is geen inlog of iets dergelijks geweest op mijn account, hier staat ook netjes MFA op  geconfigureerd. 

2 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Lecock84, welkom op de KPN Community. Al is de reden dat je hier bent,, natuurlijk niet zo leuk. Hier moet direct even op gehandeld worden. Zou je jouw community profiel willen invullen?  Dan kunnen de juiste stappen in gang worden gezet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2026

Hi Jeroen, 

Bedankt voor je reactie, ik heb het aangevuld, al is de bedoeling van mijn post om hier breder aandacht voor te krijgen, in de oplossing heb ik inmiddels redelijk wat ervaring in gekregen..