Skip to main content
Beantwoord

KPN ID gegevens kloppen niet tijdens verlengen abonnement

  • 7 September 2024
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Hallo,

 

Bij het verlengen van mijn abonnement was ik bijna klaar met het proces totdat ik de bevestiging van mijn informatie zag. Ik zag opeens een telefoonnummer bij mijn contactgegevens die ik niet herkende.
Het is een 040 nummer die ik nooit heb gezien, ik kan het nergens vinden als ik via het MijnKPN platform doorzoek, alsof iemand een willekeurig nummer heeft toegevoegd. 
Er is geen optie voor mij om mijn telefoonnummer te wijzigen. Daarnaast overal waar ik kijk staat mijn 06 nummer behalve bij het scherm bij het bestellen van een nieuwe telefoon, dan staat er voor het eerst een 040- vaste lijn nummer. Ik heb op dit moment geen vast bellen meer, maar mijn oude 040 nummer is ook anders en niet gelijk aan wat ik heb gezien op de scherm tijdens abonnement verlengen. 
Ik vroeg me af of iemand wist wat er aan de hand was, is het een bug of is het een scam waarbij iemand mijn telefoonnummer van mijn KPNID heeft kunnen wijzigen en toegang heeft tot mijn gegevens, omdat ik dat nummer helemaal niet herken. 

Hallo @hjhjhj ,

Ik heb zo’n soortgelijk verhaal hier wel eens eerder gelezen. Ik denk niet dat er iets ernstigs aan de hand is. 
 

Wat je anders wel kunt doen, is telefonisch verlengen via 0800-0402. Dat kan weer vanaf morgenochtend 8.00 (doordeweeks open tot 18.00, op zaterdag tot 17.00.) Kun je meteen aan de medewerker vragen of die dat vreemde nummer ook ziet staan in jouw gegevens. 

 


@Noordzee , bedankt voor de reactie. Het blijkt dat zelfs de bevestiging van de aankoop dit onbekende 040 nummer bevat, ik neem dus aan dat er niks ernstig aan de hand is. 

Ik zag dat bij mijn vorige verlenging van mijn abonnement van paar jaar terug wel de correcte nummer bij contactgegevens staat, maar deze keer is het zo raar dat er een ander onbekend nummer bij staat.

Weet je toevallig ook of er bij het verlengen van mijn abonnement er automatisch nummerbehoud is, want deze keer bij het verlengen staat er helemaal niks erbij als je van dezelfde provider je abonnement verlengd nadat het afgelopen is, ik ben bijna zeker dat het wel het geval is, maar ik snap niet waarom KPN dit informatie heeft weggehaald. 


Bij een verlenging van een abonnement heb je inderdaad automatisch nummerbehoud. 
 

Fijn dat het gelukt is met de verlenging.👍


Reageer