Skip to main content

Beste

Ik wil graag een mijnKPN id aanmaken, maar bij gegevens krijg ik steeds een foutmelding wanneer ik mijn gsm-nummer ingeef. Ik woon in Nederland en zit bij KPN voor internet thuis, maar heb een Belgisch gsm-nummer aangezien ik Belg ben en in Belgiƫ werk.

De site blijft aangeven dat ik geen geldig telefoonnummer ingeef. Ik heb geprobeerd met +32, 0032 en het normale 04-nummer, maar niets lukt. Kan dit worden omzeild?

Alvast bedankt!

Hoi, Liesbeth, welkom op het forum.

Ik neem aan dat je hier nu via je Facebook bent gekomen?

Waarvoor wil je een KPN Account (met KPN ID) aanmaken. Daar is niet per se een telefoonnummer voor nodig tenzij je dubbele verificatie wilt. Dat kan alleen met een nummer dat van KPN is. Abonnement of prepaid maakt dan niet uit.

Maar een KPN ID kan ook zonder telefoonnummer. Er zijn best nog veel klanten met alleen een vaste aansluiting en hun mobiel elders.

Je kunt alleen een KPN nummer koppelen in het account. In het profiel ( https://profiel.kpn.com/ ) kan je een mobiel nummer invullen van elke Nederlandse provider maar inderdaad geen nummer van een ander land.

Een KPN ID kan je met veel e-mailadressen aanmaken. Bv ook Gmail.


Inderdaad,via fb. Ik wou een account aanmaken om facturen etc op te volgen, maar dat is dan overbodig? Nadat ik mijn emailadres heb bevestigd, moet ik enkel gegevens invullen om een KPN id aan te maken, waaronder een mobiel telefoonnummer. Het veld is verplicht en zonder kan ik dus niet verder.Ā 


Ik begrijp dat je gebruik wil maken van MijnKPN? Want alleen kun je daar je facturen volgen. Ik ben alleen bang dat een Belgische telefoonnnummer niet werkt met de Nederlandse MijnKPN. Deze zou alleen geschikt zijn voor 06-nummers en Nederlandse netnummer +31 (0031)

@PeterGĀ dit gaat schijnbaar nietĀ werken wat ik hierboven heb beschreven.Ā 


Volgens mij is het via de laptop niet nodig om een telefoonnummer in te vullen.

mijn.kpn.comĀ 

Dat zou ook zonder moeten kunnen. Er zijn tenslotte ook klanten met alleen een vaste aansluiting en geen (Nederlands) mobiel nummer en dan ook niet bij kpn.

De MijnKPN-app kun je NIET gebruiken met een Belgisch nummer.

Ā 

@Dennis SchreveĀ : net moet volgens mij niet zijnĀ :wink: (je laatste zin).


@Dennis SchreveĀ : net moet volgens mij niet zijnĀ :wink: (je laatste zin).

Ik heb de tekst aangepast.


Hi @Liesbeth G, ik zie dat een mobiel nummer inderdaad verplicht is om in te vullen op dit moment, dat is een beetje vreemd om verplicht te stellen bij een account die ook gebruikt kan worden door klanten die enkel een abonnement voor thuis bij ons afnemenĀ :thinking:

Ik neem even contact op met de beheerders van MijnKPN met de vraag waarom dit veld tegenwoordig verplicht is, en of er een manier is om dit te omzeilen!


@Maja_Ā 

Nog een 'ā€™slachtoffer'ā€™ van dit i.c.m. verdwijnen PDF uit e-mail Ć©n helemaal geen mobiele telefoon.

Ā 


Als ik he nu zelf probeer, zie ik dat het gƩƩn verplicht veld meer is @Liesbeth G, zou jij het nu ook eens willen proberen en me willen laten weten of het bij jou nu ook lukt?


@Maja_

Waar is dat andere topic gebleven?????

(de link hierboven werkt nml niet meer)


Deze meneer had al een ouder topic over hetzelfde onderwerp, dus daar hebben we zijn nieuwe topic bij ingevoegdĀ :slight_smile:


Als ik he nu zelf probeer, zie ik dat het gĆ©Ć©n verplicht veld meer isĀ @Liesbeth G, zou jij het nu ook eens willen proberen en me willen laten weten of het bij jou nu ook lukt?

Heb je het al geprobeerd @Liesbeth G? Ik hoor heel graag van je of het bij jou nu ook goed gaat!