Skip to main content
Beantwoord

MB's delen weer mogelijk maken via MijnKPN webversie

  • 25 June 2024
  • 10 reacties
  • 102 keer bekeken

Op dit moment wordt de iPhone 7 niet meer ondersteund voor de MijnKPN app. Lees: inloggen kan niet meer. Reden??? Beleid.…?

In ieder geval betekent dit dat MB's delen helemaal niet meer kan voor de iPhone 7 bezitter, want op de website is deze functie weggehaald. Hoezo alles bij elkaar handig beheren?

Ik begrijp dat er ooit een einde komt aan de ondersteuning van oudere apparaten. Of een werkende iPhone 7 in de kliko moet, valt te discussiëren, maar de beslissing om een functie weg te halen op een website is van een andere orde. De meeste bedrijven doen hun best op hun website functioneel te houden ongeacht het soort computer die een klant tot zijn beschikking heeft. KPN heeft heeft daar kennelijk andere ideeën over…. Het is van ouds een post telegraaf en telefoon bedrijf en denkt nu dus alleen nog maar aan telefoons (graag nieuwe modellen), ook al zijn dat tegenwoordig ook computers.

Misschien maar overstappen naar een betere provider… zucht.


 

 

voor KPN is de verkoop van telefoons ‘bijvangst', en geen core-business @ccccccc 

Bij Android houdt de ondersteuning bij verouderde Android-versies ook een keer op, niet alleen bij KPN, maar ook bij de apps van overheidsinstellingen, ziekenhuizen e.d.

Zo houdt de ondersteuning voor een Apple telefoon met een bepaalde OS-versie ook een keer op, daar kan KPN ook niets aan doen.

Heeft veel met de veiligheid te maken.

 

 


Hallo @ccccccc ,

Even los van de discussie over de iPhone 7: 

Leen even van iemand een andere telefoon. Log via die telefoon in op jouw MijnKPN en deel jouw MB’s. 
 

Een noodoplossing inderdaad maar deze werkwijze (workaround in het Engels) kan jou nu verder helpen. Ik verwacht niet dat de website weer terug aangepast gaat worden. 
 

En overweeg een nieuwe iPhone. De iPhone SE 2022 kan ik jou aanbevelen. 😉 


Tja. De 7 wordt ook door Apple niet meer ondersteund. Apple geeft toestellen tot 6 jaar na uitbrengen systeem updates. De 7 is van 2016. 

 


Al deze reacties gaan over telefoons. Mijn vraag was waarom de functies van de website afgebroken worden. Met die functies ben je voor het merendeel van van het "ondersteuningsprobleem” af.


Daar heeft kpn kennelijk voor gekozen. Er waren mogelijk veiligheidsproblemen mee vermoed ik. Ga er maar van uit dat het niet terug komt in de webversie. 

Ga uit van de bestaande situatie. En niet iets met vechten en windmolens. 

Het komt niet in de webversie. 

Je telefoon is te oud 😎 voor ondersteuning. Namelijk al 9 jaar. En wat doe je dan als consument?

Overigens zou je wel nog moeten kunnen inloggen op de MijnKPN app. Maar niet alles daarin werkt nog.


En wat doe je dan als consument?  Consumeren natuurlijk, websites zijn bovendien veel onveiliger zijn dan telefoons, toch? …...

 


En wat doe je dan als consument? 

 

Zorgen dat je weer een telefoon hebt, die wordt ondersteund door bv Apple. En dus ook wordt voorzien van noodzakelijke updates.

Dat doe je als consument.


Welkom op de community @ccccccc. Het delen van MB's is inderdaad alleen nog mogelijk via de MijnKPN app, niet meer via de website. Er is voor gekozen om de app een centraal punt te maken voor dat soort dingen, en het MB's delen is daar een voorbeeld van. Ik ga er ook niet vanuit dat het terugkomt op de site.

Tja. De 7 wordt ook door Apple niet meer ondersteund. Apple geeft toestellen tot 6 jaar na uitbrengen systeem updates. De 7 is van 2016. 

Met dit soort dingen ondersteunen wij het vaak net zo lang als de leverancier, Apple in dit geval. Soms hebben nieuwere toestellen en iOS versies andere mogelijkheden, die kunnen dan al wel beschikbaar worden op nieuwere toestellen.


Ik herhaal nog maar eens: "Al deze reacties gaan over telefoons” en de evt. ondersteuning van dergelijke apparaten. Die telefoon was slechts de aanleiding. Mijn vraag ging over de website.

Wat is er mis met een website met deze beheersfuncties? Nu kan "bijna” alles op de website behalve die MB's. Wat is er zo speciaal aan die MB's dat ze er op de website uit gesloopt zijn? Ik reken een reactie als "er is voor gekozen … enz.” als onvoldoende ;-)

Ik zal één voorbeeld geven waarom mijn twijfel aan het "alles op één kaart ( = app) zetten” geen onbenullige vraag is. Stel ik heb een buitenlandse reisverzekering waarbij "alles handig via de app” geregeld is. Wat nu als mijn telefoon gestolen is?

 

 


Zoals gezegd is er voor gekozen om de app het centrale punt te maken, dat is de reden. Dat is wat het is, daar kan ik niets anders van maken. 

Als je telefoon gestolen is kan je niet bij de app inderdaad, maar zodra je een nieuwe telefoon hebt kan je de app daarop activeren. 


Reageer