Skip to main content
Vraag

Mijn KPN app is erg traag, komt dit doordat wij veel producten hebben?

• February 22, 2026
  • 9 reacties
  • 125 keer bekeken

Kerkdriel
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Kan iemand mij vertellen waarom de MijnKPN app de laatste paar weken zo traag is? Komt het omdat wij echt alles bij KPN afnemen en er dus teveel geladen moet worden door de app? Zo ja, kunnen we dan bepaalde mobiele abonnementen uitzetten zodat die niet meer geladen worden / niet meer zichtbaar zijn? Het enige wat ik graag wil zien zijn de internet instellingen van de modem en de Superwifi. De rest is niet zo belangrijk. Hadden we hier maar een aparte app voor.…

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2026

Hadden we hier maar een aparte app voor.…

Die is nou juist enige tijd geleden beëindigd. KPN brengt het onder in MijnKPN. Scheelt ook meerdere apps onderhouden. ​@Kerkdriel .

Ik denk dat de laadtijd losstaat van het aantal abonnementen. 

Hoe lang duurt het laden bij jou? Hier circa 3 seconden. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 22, 2026

Hi ​@Kerkdriel, ik heb voor het gemak een eigen topic voor je aangemaakt zoals je ziet. 

Ik herken dit niet, maar ik vraag me wel af wat er aan de hand kan zijn. Ik gebruik dit overigens met 1 vast abonnement en 1 mobiel abonnement. 

• Wat ervaar je precies? Laadt de app gelijk vanaf begin heel traag? Of werken bepaalde opties juist heel traag zoals internet instellingen. 
  • Wat is precies traag? Hoeveel seconden bijvoorbeeld?
  • Ervaar je dit op meerdere mobiele toestellen?
  • Heb je ook geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren?

Ik hoor graag van je. 

Kerkdriel
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

Hi, bedankt voor je reactie. Ik heb dit al een tijdje. Tijdens het opstarten van de app moet ik meer dan 45 seconden wachten voordat ik iets zie. Daarna ga ik naar de instellingen van het netwerk en moet ik wederom 45 seconden of langer wachten voordat er überhaupt iets tevoorschijn komt. Ik ga de app verwijderen en helemaal opnieuw installeren. De app is bij mij traag geworden sinds de overgang naar het snelle 4g abonnement in combinatie met de nieuwe box 14 modem. Daarvoor met de v10 had ik nergens last van.

Kerkdriel
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

App verwijderd, daarna opnieuw geïnstalleerd. Eerste keer inloggen werkt prima en lekker snel. Tweede keer inloggen is de app weer super traag. Heb gelukkig wel de oorzaak gevonden. Je moet in de MijnKPN app je contacten niet meer delen. Want dan blijft de app wel snel. Ik heb mijnkpn app weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en deel nu mijn contacten niet meer en dan kun je wel steeds snel inloggen. Het enige wat nu nog traag is als je naar mijn netwerk gaat. Dan duurt het nog steeds lang voordat je de box 14, de WiFi punten en de TV ontvangers ziet. 

Kerkdriel
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

Als ik nu klik op mijn WiFi netwerk duurt het gemiddeld 48 seconden voordat alles in beeld komt. Klik ik daarna op mijn apparaten dan duurt dat ook nog eens 21 seconden. Dit ter info 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2026

Hmm. Ik heb maar één mobiel nummer in de app, want ben alleen. En dat deel ik met de contacten inderdaad. Want dan staat mooi m'n naam en fototje erin.

Dat ene nummer vertraagt mijns inziens niet zo erg. Na intoetsen toegangscode opent ie met 3 seconden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 23, 2026

@Kerkdriel, zou ik nog van je mogen weten hoeveel abonnementen je gekoppeld hebt? En of dit ook op andere apparaten speelt?

Ook handig om te weten: welk toestel gebruik je en met welk welke versie van het besturingssysteem? 

Kerkdriel
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 23, 2026

Vijf mobiele abonnementen, vier tv ontvangers, twee WiFi versterkers en een box 14 modem. En uiteraard het snelste internet abonnement. Het mobiele apparaat dat ik gebruik is de iPhone 15 Pro Max. 

Kerkdriel
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 23, 2026

Mobiel met de allerlaatste versie van Apple iOS 26.3 en ook de laatste versie van de MijnKPN app.