Skip to main content
Vraag

Mijn MijnKPN is gehackt

• October 30, 2025
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Graag wil ik mijn ernstige bezorgdheid uiten over het feit dat mijn KPN ID voor de tweede keer binnen twee maanden is gehackt, ondanks dat ik tweetrapsverificatie heb ingesteld via mijn mobiele nummer.

Op 29 oktober 2025 ontving ik achtereenvolgens de volgende e-mails van KPN:

• “Je product is ontkoppeld van je KPN ID”
  • “Bevestiging wijziging (Netflix-bestelling)”
  • “Het is zover, activeer jouw Netflix-account bij KPN”

Deze berichten duiden erop dat er zonder mijn toestemming wijzigingen zijn doorgevoerd en een dienst is geactiveerd op mijn naam. Dit is niet alleen zorgwekkend, maar ook frustrerend, aangezien ik eerder al slachtoffer ben geworden van een soortgelijke hack.

Op 30 oktober 2025 heb ik contact opgenomen met uw klantenservice en een e-mail gestuurd naar vasfraude@kpn.com. Ik ben vervolgens teruggebeld door de fraudehelpdesk, die heeft aangegeven dat zij de situatie zullen rechtzetten.

3 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 30, 2025

Iemand beschikt over al uw privé gegevens, anders is dit onmogelijk.

Er creëert iemand een account, en voert daarbij uw gegevens in, zoals: Klantnummer, rekeningnummer enzv. Het lijkt mij zaak, dat KPN uw klantnummer met spoed gaat veranderen zodat dit onmogelijk wordt. 2FA wordt niet toegepast bij het ontkoppelen van ow account, dat bied dus helaas geen bescherming hier. Mail kpn weer, legt dit verhaal uit en vraag om een nieuw klantnummer.

• October 30, 2025

Iemand heeft al je prive-gegevens. Zoals adresgegevens en rekeningnummer enzo. Die heeft vervolgens jouw abonnement gekoppeld onder een ander MijnKPN account. 

Dat kan gewoon als iemand al je gegevens kent. Daar kan je niets tegen doen. Tweetrapsverificatie helpt hier niet tegen. Jouw MijnKPN word helemaal niet gehackt.

Jouw abonnement word gekoppeld aan een ander MijnKPN account. Degene die dit doet kan dit in de toekomst ook blijven doen. Telkens opnieuw. Tenzij dat KPN ooit een keer de procedure aanpast. Maar ik vrees dat ze daar niet veel zin in hebben.

De enige echte oplossing is gewoon overstappen naar een andere provider. 

Of je rekeningnummer veranderen. Als je meerdere rekeningnummers hebt, dan zou dat kunnen. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Ali7474, welkom op de community. Goed dat je al direct contact hebt opgenomen met dat e-mailadres en er werk van gemaakt wordt! Als zoiets een keer gebeurt is het natuurlijk vervelend, maar als het 2x gebeurt is het helemaal zuur. Ik wil voor je kijken of wij aan deze kant ook iets kunnen zien hiervoor. Zou je daarvoor jouw profiel volledig kunnen invullen, en bij 'Persoonlijke opmerkingen’ het KPN ID account zetten? Als je daarna een seintje geeft, kunnen we daarmee kijken wat we kunnen zien. Een nieuw klantnummer en overstappen hoeft daarvoor niet nodig te zijn.