Skip to main content
Vraag

MijnKPN app geeft aan 'niet verbonden met thuisnetwerk' terwijl ik wel verbonden ben

• February 13, 2026
  • 14 reacties
  • 205 keer bekeken

Sinds vorige week (na de update van de mijnkpn app). Geeft mijn telefoon aan, niet verbonden te zijn met m’n thuisnetwerk. Stekker uit het modem gehaald geeft geen oplossing. App van telefoon gehaald en er later weer op gezet ook niet. Moet er dan echt een harde reset gebeuren of is er een andere, minder rigoreuze oplossing?

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2026

Ik begrijp: je smartphone verbindt niet met je wifi. 

Klopt dat?

Of is er wel verbinding, maar laden diverse apps niet.

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2026

Ik heb gewoon verbinding met m’n eigen netwerk, alleen geeft de app aan van niet…

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2026

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2026

Via iPhone of Android telefoon?

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2026

Via IPhone

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Bart72, volgens het screenshot ben je inderdaad verbonden met het Wifi netwerk. Heb je mogelijk ook een VPN op jouw toestel actief? Als je een VPN actief hebt ziet de verbinding niet dat je met het thuisnetwerk bent verbonden, maar lijk je elders te zijn.

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Nee, geen vpn. Ik heb net ook nog de app op de iPad geïnstalleerd en ook daar meld de app dat ik geen verbinding met mijn thuisnetwerk heb. Heel irritant…

Jasper van KPN
Moderator

Dat is ook raar inderdaad. Lukt het wel om via die apparaten, of een ander apparaat die bekabeld is aangesloten, naar mijnmodem.kpn te gaan? Of krijg je daarbij ook een foutmelding te zien?

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2026

Ik kan via mijn pc (bedraad) wel overal in. Maar sinds de laatste update van de app geen van mijn mobiele apparaten

Jasper van KPN
Moderator

De apps blijven heel eigenwijs dus, begrijp ik! Ik ben ook even gaan kijken wat ik kan zien, wat me opvalt is dat er meerdere thuis abonnementen zijn gekoppeld aan jouw KPN ID. 2 daarvan lijken een e-mail only te zijn, en een is het internet abonnement.

Waren die abonnementen ook al gekoppeld voordat die zich vertoonde, of heb je die daarna gekoppeld? Het kan zijn dat de MijnKPN app nu een van de andere abonnementen pakken, waardoor de app denkt dat je niet op het juiste adres bent.

• Auteur
  • Topper
  • February 19, 2026

Ha Jasper,

klopt die zie ik ook?? Ik was in de veronderstelling dat deze inmiddels gedeactiveerd waren. Buiten dat staan deze op ons oude adres. Zou inderdaad kunnen dat hierdoor de storing ontstaat.

grt Bart

• Auteur
  • Topper
  • February 19, 2026

Hoe kan ik deze laten stoppen/verwijderen van mijn app?

Jasper van KPN
Moderator

Ze lijken inderdaad gedeactiveerd te zijn, maar toch verschijnen ze nog dus. Jij en ik kunnen ze daar niet verwijderen, maar er is een afdeling die dat wel kan. Die heb ik een berichtje gestuurd met het verzoek die 2 weg te halen bij jouw KPN ID. Als ik daar een reactie op heb laat ik het je hier weten!

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb een reactie, maar het lukte daarbij niet om ze te verwijderen. Mogelijk kan je de abonnementen wel zelf verwijderen, als je ze opent in MijnKPN en daar verwijderen: 

Lukt dat wel?

Als dat niet lukt kan je ook een nieuw KPN ID aanmaken, en daar alleen het bewuste abonnement aan koppelen. Dan zullen die 2 anderen zeker niet in de weg zitten.