Skip to main content
Antwoord

MijnKPN app - geen QR code zichtbaar meer?

• June 22, 2025
  • 14 reacties
  • 150 keer bekeken

In MijnKPN app zag ik tot voor kort de QR code van mijn wifi netwerk waarmee je kon verbinden. 
Nu staat al een tijdje een melding “wil je het wifi-wachtwoord zien moet je eerst verbonden zijn met je wifi netwerk”. 
Dit is raar aangezien hij verder wel m’n modem (v12) ziet en de 4 SuperWifi punten.

Een reset van modem heeft niet geholpen. Ligt dit aan de app? En hoe op te lossen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Ik heb het net zelf geprobeerd en bij mij werkt het goed op mijn Android toestel. Er is kort geleden een oplossing (fix) geweest voor dit probleem. Probeer anders even de MijnKPN app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Dat helpt vaak.

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 22, 2025

Hallo ​@Atenzaz ,

Dit ligt inderdaad aan de app. Ik zie het ook niet in versie 6.33.6.

Zie hier meer informatie over de laatste update:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 22, 2025

Die QR code staat nu in het modem zelf bij de wifi instellingen. 

Zie ook 

Toegang modem http://mijnmodem.kpn, verbonden met je eigen netwerk. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Atenzaz. Welkom op de community! Het juiste antwoord is hierboven al gegeven. In de nieuwste versie van de MijnKPN app kun je het wifi-wachtwoord (en de QR-code) alleen nog zien als je verbonden bent met je eigen KPN wifi-netwerk. Dit is gedaan om je netwerk beter te beschermen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 23, 2025

@Vikash van KPN  waarom werkt het niet als ik dan op m’n eigen netwerk zit als ik naar de app ga? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2025

Er klopt iets niet ​@Vikash van KPN 

Als ik in MijnKPN naar wifi beheren ga staat er

je kunt het wachtwoord weer bekijken zodra je verbonden bent met je thuis of gastnetwerk.

MAAR IK BEN DAAR MEE VERBONDEN (thuisnetwerk).

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 23, 2025

@PeterG precies! Dat is wat ik ook zie/bedoel. ​lijkt me een issue in de app…

Forum|alt.badge.img+7
  • June 23, 2025

Op IOS met MijnKPN versie 6.33.6 zie ik een QR code bij WiFi beheer. Op Android heb ik nog 6.33.5 en werkt het ook maar kan nog niet upgraden naar 6.33.6.

Het zou fijn zijn als gebruikers melden of het IOS of Android betreft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 23, 2025

Het is IOS 6.33.6 dus daarom gek dat het niet werkt 

Forum|alt.badge.img+7
  • June 23, 2025

Dat is vreemd. Op mijn IPad met MijnKPN versie 6.33.6 zie ik bij “WiFi netwerk beheren” wel een QR code. 
Verschillen zijn wel dat ik een v10 heb en (gelukkig) geen KPN super/experia WiFi 1 of 2 heb maar ruim 5 jaar een bedraad access point van tp-link heb voor wifi op de eerste verdieping die totaal onafhankelijk is van kpn en werkelijk waar een up time heeft van 100%

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2025

Wat voor telefoon ik heb staatvin m'n profiel. Samsung A40.

MijnKPN is de meest recente voor Android 6.33.5.

Voor iOS toestellen is dat 6.33.6

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 24, 2025

Ik heb het net zelf geprobeerd en bij mij werkt het goed op mijn Android toestel. Er is kort geleden een oplossing (fix) geweest voor dit probleem. Probeer anders even de MijnKPN app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Dat helpt vaak.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

@Vikash van KPN  - klopt, per vanochtend doet hij het weer in de app. Dank 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 24, 2025

Hier dezelfde ervaring.
Gisteren nog de melding “alleen op eigen netwerk” en zojuist zie ik dat de QR code getoond wordt. De app was afgelopen week al ge-update naar de nieuwste Android versie 6.33.5.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2025

Die fix was dan vandaag.

Hier ook weer QR in MijnKPN én 👁 om wachtwoord zichtbaar ye maken. 

Met dank aan dit topic! Want deze handige functie had ik nog niet gebruikt / ontdekt!