Skip to main content

Waarom is mijn naam die in de app vermeld is anders dan mijn gebruikersnaam?

Goede vraag, @Nicole RBL. Als je kiest voor Producten, en je hebt een mobiel abonnement, dan is de naam die je daar ziet staan degene die je in je telefoon hebt ingesteld voor je eigen nummer. Als je die naam zou willen aanpassen, dan kun je dat doen via de contacten-app van je telefoon. 

Daarnaast staat er ook een naam vermeld onder de optie Profiel. Dat is de naam die je hebt ingesteld bij het aanmaken van het KPN ID waaraan je producten gekoppeld zijn. Deze naam kun je wijzigen door erop te klikken.


Dank voor je reactie maar die informatie klopt niet. Want in mijn telefoon sta ik twee keer. De naam die nu is ingesteld (in die nieuwe app) is van mijn zakelijke telefoonnummer en heeft dus ook een ander mobiel nummer.  Hoe kan dat?

Ik begrijp dat ik in Profiel de naam kan aanpassen van het KPN ID, maar dat was niet mijn vraag.


De app heeft zelf geen manier om een naam daar in te voeren. Hij haalt alle gegevens gerelateerd aan het nummer uit de contactenapp van de telefoon. Check voor de zekerheid of je in de contacten bij de naam die je in de App ziet niet toevallig het andere mobiele nummer als tweede nummer hebt toegevoegd.


Dank voor je bericht. Het andere nummer is er niet vermeld als tweede nummer. Voor de zekerheid heb ik mijn zakelijke nummer verwijderd uit mijn contacten. Mijn naam stond altijd correct in die app, er is blijkbaar onlangs iets gewijzigd?


Vreemd dit. De app heeft wel onlangs updates gehad, maar voor zover ik weet niets rondom namen. Hij zou dan nu gewoon je reguliere naam moeten pakken. Wil je de app eens verwijderen en herinstalleren? Gewoon zodat we even zeker weten dat het de meest up-to-date versie is. Als het daarin dan nog steeds niet goed is, dan kan ik hier verder navraag over doen.