Skip to main content
Beantwoord

Onbekend nummer in MijnKPN

• January 25, 2026
  • 4 reacties
  • 82 keer bekeken

In mijn MyKPN app zie ik op de homepage ineens een, mij volslagen onbekend, tweede nummer, dat volgens het overzicht een mobiel is en een verbruik van 0 / 1000 MB heeft. Het nummer begint met 0970-29...... 

Om te beginnen is het in ieder geval geen standaard Nederlands mobiel nummer (geen 06).

Ik heb maar 1 fysieke SIM en geen eSIM. 

Het "ineens" betekent: nu is het er, de vorige keer dat ik in de app was nog niet, maar dat is zo een paar maanden geleden.

Ik heb geen idee wat dit os of waar het vandaan komt.

Moet ik me zorgen maken?  Wat is dit/kan dit zijn?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Erik vR dat 097 nummer is een zogenaamde datasim voor mifirouters of andere digitale toepassingen zoals een tablet of andere apparaten waarmee je niet kunt bellen.

Als je van xs4all komt  had je zo'n gratis datasim 

KPN is de administratie aan het stroomlijnen en die datasim misschien aan jouw account gekoppeld.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • January 25, 2026

Beste ​@Erik vR dat 097 nummer is een zogenaamde datasim voor mifirouters of andere digitale toepassingen zoals een tablet of andere apparaten waarmee je niet kunt bellen.

Als je van xs4all komt  had je zo'n gratis datasim 

KPN is de administratie aan het stroomlijnen en die datasim misschien aan jouw account gekoppeld.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Aha. Dat verklaart een hoop. Dank je voor het ophelderen, Jan! 

• January 25, 2026

Heb je misschien ooit een tablet aangeschaft bij KPN ofzo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Nee dat niet, maar ik heb inderdaad al heel erg lang een ongebruikte sim voor een mifi apparaat in de kast liggen die ik als backup heb gekregen bij mijn (vaste) internet abonnement.

Nooit gebruikt, maar gezien het antwoord van Jan vermoed ik dat het dus om die sim gaat.