Skip to main content

 

Storing MijnKPN

Er is op dit moment een storing gaande met Mijn KPN.

Je kan hierdoor geen MB's delen, facturen inzien, geen wijzigingen doorvoeren etc. 

Zodra we een update hebben met betrekking tot deze storing, zullen we dat in dit topic plaatsen. Onze excuses voor het ongemak.

Verwachte eindtijd

Onbekend

Status

Update 3 11:11 uur: Alle functies van Mijn KPN zijn weer hersteld. 

Update 2 19:20 uur: MB's delen is weer hersteld. Er is nog wel een achterstand in het verwerken van de opdrachten dus de functionaliteit kan de komende tijd nog traag werken. 

Update 1 14.48 uur: Er wordt met man en macht gewerkt om Mijn KPN zo snel mogelijk weer in de lucht te krijgen.

 

Het punt is dat mb's delen door KPN nooit bedoelt is om deze te gebruiken op de manier zoals u het gebruikt. En aangezien u niet de enige bent die dat zo doet is het nu elke eerste van de maand enorm druk met mb's delen terwijl KPN op de systemen daar helemaal niet de capaciteit voor heeft.

Voor mijn kinderen heb ik beide 10 GB. Dit hadden we voorheen bij Simpel, met allebei 10 GB. De KPN verkoper heeft ons een aantrekkelijk aanbod gedaan waarbij mijn zoon 20 GB data heeft en mijn dochter 0 GB. Via MB delen hebben ze allebei 10 GB. Kortom, ik heb dit gekocht op advies van KPN. Als de systemen daar niet op berekend zijn, dan moet KPN het niet zo verkopen.


Ik kan al de hele dag geen MB’s delen. Zowel online als met de app lukt dit niet. Zojuist kreeg ik een foutmelding. Zie foto. Is er een storing?

 


MB’s delen lukt de hele maand, maar niet op de eerste dag want dan is “The requested service is offline (#0030)”. Dat is erg vervelend, want dan kunnen een paar gezinsleden die op de MB zitten te wachten in het geheel geen 3G of 4G gebruiken. Ik heb dit probleem over de jaren regelmatig gehad. KPN, doe er wat aan! 


Bijzonder lijkt wel of er een databank corrupt is geraakt bij kpn de gegevens die beschikbaar komen kloppen niet.

Snap kpn niet blokkeer de app en toegang 

Lijkt nu helemaal een zooitje


is er een storing, kan geen MB’s delen


Weet iemand wat aan de hand is, ik ben de hele dag bezig vanaf 07:00 proberen mijn vrouw en zoon MB’s te sturen maar helaas werkt het niet.

Je word gewoon naar een andere pagina verzonden.


Maar inmiddels is er wel een waarschuwing op de stroringspagina geplaatst.

 

https://www.kpn.com/service/storingen.htm?icid=toptaak9-storing


Het is inmiddels half 4 en nog steeds kunnen we geen MB’S delen. Erg handig (Not) als je dit met je dochter moet doen de 1ste van de maand…..

De update van kpn is van 14.48 uur…..

Dus….hoe lang nog….? Enig idee….


Het punt is dat mb's delen door KPN nooit bedoelt is om deze te gebruiken op de manier zoals u het gebruikt. En aangezien u niet de enige bent die dat zo doet is het nu elke eerste van de maand enorm druk met mb's delen terwijl KPN op de systemen daar helemaal niet de capaciteit voor heeft.

Voor mijn kinderen heb ik beide 10 GB. Dit hadden we voorheen bij Simpel, met allebei 10 GB. De KPN verkoper heeft ons een aantrekkelijk aanbod gedaan waarbij mijn zoon 20 GB data heeft en mijn dochter 0 GB. Via MB delen hebben ze allebei 10 GB. Kortom, ik heb dit gekocht op advies van KPN. Als de systemen daar niet op berekend zijn, dan moet KPN het niet zo verkopen.

Nog erger, de adviseur in de KPN winkel verklaarde mij voor gek als ik mijn dochters nog een abonnement met data zou geven. Dus ook al zou het hier niet voor bedoeld zijn, dan is dat in de KPN winkels duidelijk niet doorgedrongen. Het is dan triest dat er nu al de gehele dag een storing is en dat de KPN niet eerder hun systemen daar op aanpassen.


Klopt probeer ook al de hele dag mb te delen naar mijn zoon is grote storing met de app van kpn ze kunnen niet vertellen hoelang het nog duurt weer een slechte service van kpn de hele dag mijn zoon is knap chacherijnig nu al de hele dag


Maar inmiddels is er wel een waarschuwing op de stroringspagina geplaatst.

https://www.kpn.com/service/storingen.htm?icid=toptaak9-storing

@Jasper Kan bij een eventuele volgende storing een melding over die storing wat eerder geplaatst worden? Nu zijn we inmiddels een uurtje of 7 a 8 verder...


ik kan vandaag geen MB's delen vanwege een technische storing. Kan iemand mij helpen of aangeven wanneer die technische storing is verholpen? Mijn dochter heeft nu geen MB en moet dus kosten maken.....


Dit zijn computers en ook die kunnen af en toe uitvallen. Het is niet 1 systeem maar een veel groter platform. Er zijn ook meer gevolgen dan alleen het MBs delen dat niet werkt.

Je kan je systemen aanpassen op de maximale vraag maar dan nog kan er iets uitvallen. Dat is techniek. Het had sneller gecommuniceerd kunnen worden maar ik weet dat er momenteel heel veel mensen mee bezig zijn en dat er om de paar uur een update overleg plaats vindt tussen alle betrokken afdelingen en leveranciers. Dit is echt wel flink opgeschaald 

 


ik kan vandaag geen MB's delen vanwege een technische storing. Kan iemand mij helpen of aangeven wanneer die technische storing is verholpen? Mijn dochter heeft nu geen MB en moet dus kosten maken.....

Zie dit topic: https://forum.kpn.com/kpn-id-en-mijnkpn-29/storing-mijnkpn-537758


KPN wil zelfs niet uit coulance de vier nummers waarom het gaat data van iets van 1GB geven. De klantvriendelijkheid van KPN holt achteruit


Beste KNP,


De hele dag probeer ik al MB’s te delen met mijn zoon, maar ik krijg steeds de melding the requested service is offline. Klopt dit?

 

Groet,

Suzan Heijmans


Neem aan zsm te verhelpen. Dit is niet werkzaam. kost geld. Neem aan dat men dit zoveelste euvel meeneemt en er voor zorgt dat men zsm een optie krijgt bij het data delen om standaard elke maand data kan verdelen. Optie  welke de gebruiker dan kan kiezen.

 


De reacties lezen is soms nog leuker dan een goed boek. Het lijkt wel of er levens vergaan zonder de gedeelde MB’s 🤔. Het is frappant te zien hoe afhankelijk men geworden is van het internet. En kom nou niet aan met “we moeten bereikbaar zijn” etc., er zit ook nog een telefoonfunctie op een mobiele telefoon of je stuurt een ouderwetse e-mail of SMS.  Natuurlijk is het vervelend, maar de wereld vergaat niet!!


Dit zijn computers en ook die kunnen af en toe uitvallen. Het is niet 1 systeem maar een veel groter platform. Er zijn ook meer gevolgen dan alleen het MBs delen dat niet werkt.

Je kan je systemen aanpassen op de maximale vraag maar dan nog kan er iets uitvallen. Dat is techniek. Het had sneller gecommuniceerd kunnen worden maar ik weet dat er momenteel heel veel mensen mee bezig zijn en dat er om de paar uur een update overleg plaats vindt tussen alle betrokken afdelingen en leveranciers. Dit is echt wel flink opgeschaald 

 

Maar als er elke keer aan het begin van de maand issues zijn, zoals ik hier in de reacties lees, dan zal KPN juist eens iets aan die beschikbaarheid en betrouwbaarheid moeten gaan doen.

Schaalbaarheid van je platform, opschalen wanneer het nodig is (begin van de maand blijkbaar). 
KPN zit zelf ook in de clouddiensten en deze kennis is zeker in huis aanwezig.
Elk jaar wel de kosten verhogen van o.a. de internet abonnementen met het excuus dat ze investeren in het netwerk (incl. onderliggende platformen).

Een technisch probleem kan altijd optreden, maar er is ook nog iets als hogere beschikbaarheid.

Voor wat betreft MB's delen, hier wordt ook mee geadverteerd en zowel door de verkoop afdeling of in de winkels als argument gebruikt  om een extra abonnement te nemen zonder data voor de Kids / overige gezinsleden. 

Vanochtend was dit euvel eral, pas uren later wordt er gecommuniceerd. Dit lijkt me wel een goed leermoment omtrent de communicatie.

Schakel de toegang van de App ook volledig uit, nu kun je wel en dan weer niet inloggen.
Dit geeft alleen maar onnodige load op een platform die een storing heeft en daarnaast een hoop irritatie bij de gebruikers. 
Zorg dat bij het starten van App of Mijn KPN je omgeleid wordt naar een storingspagina.


vandaag is het de 1ste van de maand en deel ik altijd MOB’s met mijn vrouw en kinderen. Al de hele dag ligt de site plat. Maar het frappante is dat ik wel 50mb heb kunnen schenken aan een goed doel op de zelfde manier als je MOB’s deelt met je gezin. Nu zei de medewerker op 0800-0402 dan koop je toch een bundel! Ja komt wel voor eigen rekening, want ze kunnen pas wat regelen na 48 uur! Ik weet niet hoor maar wie is er tegenwoordig nog 48 uur offline? Ik vind dit best schandalig!


Er is de 1ste van de maand altijd een stormloop op. Ik begrijp dat nooit, de ontvanger heeft toch wel een beetje bundel om de maand mee te beginnen.

Maar goed. Vanaf morgen zal het rustiger zijn of worden met de aanvragen en dan kan het vast en zeker verwerkt.


Waarom zou ‘de ontvanger’ al wel een beetje bundel moeten hebben?
Ik heb ook 2 abonnementen (zonder internetbundel) voor mijn kinderen afgesloten en zelf deel ik mijn MB's dan van mijn 20 Gb. Als ik voor mijn kinderen 2 abonnementen met internet zou afsluiten, ben ik veel duurder uit.
En dit geldt voor veel meer mensen, verwacht ik.

 


De reacties lezen is soms nog leuker dan een goed boek. Het lijkt wel of er levens vergaan zonder de gedeelde MB’s 🤔. Het is frappant te zien hoe afhankelijk men geworden is van het internet. En kom nou niet aan met “we moeten bereikbaar zijn” etc., er zit ook nog een telefoonfunctie op een mobiele telefoon of je stuurt een ouderwetse e-mail of SMS.  Natuurlijk is het vervelend, maar de wereld vergaat niet!!


Met je eens dat de wereld niet vergaat als er geen internet is. Ik kan als ouder prima zonder, vervelend wel ja. 
Voor de jeugd / pubers is het anders, dit geeft hier en daar een kleine ‘crisis' en voor hun vergaat de wereld wel (figuurlijk dan).
Wij als ouder kennen de tijd nog zonder mobieltjes, de pubers zijn er groot en afhankelijk van geworden (goed of fout is een weer een hele andere discussie).

Aan de andere kant, MB's delen wordt wel als verkoop; argument gebruikt, dan mag ik als klant van KPN “het netwerk van Nederland” er ook wat terug van verwachten.
Ten eerste, duidelijk communicatie ingeval van een storig, en niet uren (pas ergens in de middag) een storings pagina live brengen.
 


De reacties lezen is soms nog leuker dan een goed boek. Het lijkt wel of er levens vergaan zonder de gedeelde MB’s 🤔. Het is frappant te zien hoe afhankelijk men geworden is van het internet. En kom nou niet aan met “we moeten bereikbaar zijn” etc., er zit ook nog een telefoonfunctie op een mobiele telefoon of je stuurt een ouderwetse e-mail of SMS.  Natuurlijk is het vervelend, maar de wereld vergaat niet!!

Makkelijk praten. Heb 2 kids en n vrouw onderweg die de mb's toepassen om routeplanner te kunnen gebruiken. En ja de wereld vergaat voor pubers als er geen internet is.


Er is de 1ste van de maand altijd een stormloop op. Ik begrijp dat nooit, de ontvanger heeft toch wel een beetje bundel om de maand mee te beginnen.

Maar goed. Vanaf morgen zal het rustiger zijn of worden met de aanvragen en dan kan het vast en zeker verwerkt.


Waarom zou ‘de ontvanger’ al wel een beetje bundel moeten hebben?
Ik heb ook 2 abonnementen (zonder internetbundel) voor mijn kinderen afgesloten en zelf deel ik mijn MB's dan van mijn 20 Gb. Als ik voor mijn kinderen 2 abonnementen met internet zou afsluiten, ben ik veel duurder uit.
En dit geldt voor veel meer mensen, verwacht ik.

 

Op de eerste van de maand wordt de boel op 0 gezet, geen data meer op deze abonnement, 
Dan moet je juist via de App of MijnKPN weer MB's delen.|
Als KPN het nou eens zo zal ingerichten (inovatie) dat je automatisch kunt instellen dat bij begin van de maand er een X aantal MB's gedeeld moeten worden naar abonnent Y,Z etc.


Sinds vandaag kan ik geen mb's delen met mijn vrouw wegens een technische storing.

Wel worden gewoon kosten in rekening gebracht terwijl ik voldoende mb's heb.

Dat klopt toch niet!

Graag een reactie