Skip to main content
Beantwoord

Oud klantnummer nog zichtbaar in MijnKPN

• September 14, 2026
  • 11 reacties
  • 162 keer bekeken

JanD
Wijsgeer

Beste KPN moderatieteam,

Ik was klant van KPN tot eind juni 2026 met klantnummer 6……..

Een paar dagen klant bij Solcon geweest.

Sinds 6 juli 2026 weer klant bij KPN met klantnummer 3……..

Bij beheer mailaccounts komen nog 2 klantnummers voor

In de MijnKPN app komen bij wifibeheer ook nog 2 klantnummers voor.

Het klantnummer dat begint met een 6 moet opgeschoond worden.

Graag actie ondernemen.

Bedankt vast voor de moeite

P.S. ik zal de relevante gegevens in mijn profiel zetten.

Beste antwoord door Erwin van KPN

​@JanD  Ik heb inmiddels navraag gedaan en weet nu wat hier precies aan de hand is.

Het oude klantnummer kan op dit moment helaas nog niet handmatig uit MijnKPN worden verwijderd. Het blijft zichtbaar omdat oude producten en bijbehorende gegevens in MijnKPN nog beschikbaar moeten blijven, onder andere om oude facturen te kunnen inzien. In jouw situatie zorgt dat er inderdaad voor dat het oude klantnummer nog wordt getoond, terwijl daar inmiddels geen actieve producten meer onder hangen. Dat kan vervolgens ook voor verwarring zorgen bij bepaalde functies in MijnKPN, zoals je al hebt gemerkt.

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing hiervoor. Voor jouw oude klantnummer is inmiddels voorzien dat het op 12 december automatisch wordt verwijderd. Daarna zou het niet meer zichtbaar moeten zijn en zouden ook de problemen die hierdoor ontstaan met bepaalde functies moeten zijn opgelost.

Je hoeft hiervoor zelf dus niets meer te doen.

Als het ná 12 december toch anders is dan hier beschreven, laat het mij weten

11 reacties

JanD
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 15, 2026

Als aanvulling op bovenstaand topic staat er tevens in de MijnKPN-app dat ik geen TV abo heb en daarom bijvooorbeeld de pincode niet kan wijzigen.

Maar ik heb vast internet, vast bellen en tv thuis met de DIW7022.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 15, 2026

Als aanvulling op bovenstaand topic staat er tevens in de MijnKPN-app dat ik geen TV abo heb

Hallo ​@JanD ,

Kun je dat KPN TV+-abonnement niet zelf toevoegen via de gele + rechtsboven? 

JanD
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 15, 2026

Als aanvulling op bovenstaand topic staat er tevens in de MijnKPN-app dat ik geen TV abo heb

Hallo ​@JanD ,

Kun je dat KPN TV+-abonnement niet zelf toevoegen via de gele + rechtsboven? 

Beste ​@Noordzee in MijnKPN staat gewoon mijn tv-abo, alleen bij aanpassen pincode wordt aangegeven dat ik geen tv abo heb.

Bedankt voor het meedenken.

Erwin van KPN
Moderator

​@JanD  ik zit net even te kijken.

Je hebt een nieuw klantnummer beginnend met 300.    Daarnaast is er nog een klantnummer waar momenteel niks onder hangt maar wel gekoppeld lijkt (vermoedelijk jouw oude account)

Hoe is dat gegaan met e-mail adressen ?  Is ALLES onder gebracht bij dat nieuwe accountnummer?  Zo ja, dan zou je simpelweg dat 600xxxxx nummer moeten kunnen loskoppelen in jouw MijnKPN omgeving en zou alles opgeschoond moeten zijn.   Het enige wat me nog opvalt aan die 600xxx is dat er een mifi router is aangevraagd in juni (noodpakket) Had jij toen zo'n ding nodig? En zo ja, is die ook weer retour gekomen?   

Laat maar weten hoe de vork in de steel zit, dan kijken we verder. 

JanD
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 16, 2026

Beste ​@Erwin van KPN 

Alle mailaccounts zijn door KPN op mijn verzoek keurig overgezet van 600… naar 300…

Omdat bij Solcon de boel meteen stilgelegd werd kreeg ik van KPN een noodpakket met mifirouter die ook weer retour is gegaan na activatie van het nieuwe KPN thuisabo.

Bedankt voor je aandacht en hulp in dezen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 22, 2026

Ok top, dan hangt er nu verder niks meer onder het 600 klantnummer en kan die echt weg. Lukt dat jou zelf via je MijnKPN account? Omdat er geen producten onder het klantnummer hangen, ben ik eigenlijk bang dat je dit klantnummer niet zal zien staan bij je producten. En dan lukt het ook niet om hem te verwijderen.

Zou je dit kunnen bevestigen ​@JanD? Dan kunnen we kijken of hem via een andere weg kunnen laten verwijderen zodat onze servicetools niet meer in de war raken door het 2e klantnummer!

JanD
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 22, 2026

Beste ​@Maja van KPN het lukt mij niet klant 600…… binnen mijn KPN en binnen de mailaccounts te verwijderen.

Als KPN dat kan doen heel graag, dan hebben we weer een schone lei.

Bedankt vast.

Laat s.v.p. nog wel even weten of het gelukt is.

Erwin van KPN
Moderator

Ik ga even kijken wie ik hier voor kan benaderen. Ik kom er op terug, ​@JanD 

JanD
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 24, 2026

Ik ga even kijken wie ik hier voor kan benaderen. Ik kom er op terug, ​@JanD 

Bedankt ​@Erwin van KPN , ook heb ik volgens de MijnKPN app geen tv-abo, zoals eerder gemeld.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 25, 2026

​@JanD  Ik heb inmiddels navraag gedaan en weet nu wat hier precies aan de hand is.

Het oude klantnummer kan op dit moment helaas nog niet handmatig uit MijnKPN worden verwijderd. Het blijft zichtbaar omdat oude producten en bijbehorende gegevens in MijnKPN nog beschikbaar moeten blijven, onder andere om oude facturen te kunnen inzien. In jouw situatie zorgt dat er inderdaad voor dat het oude klantnummer nog wordt getoond, terwijl daar inmiddels geen actieve producten meer onder hangen. Dat kan vervolgens ook voor verwarring zorgen bij bepaalde functies in MijnKPN, zoals je al hebt gemerkt.

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing hiervoor. Voor jouw oude klantnummer is inmiddels voorzien dat het op 12 december automatisch wordt verwijderd. Daarna zou het niet meer zichtbaar moeten zijn en zouden ook de problemen die hierdoor ontstaan met bepaalde functies moeten zijn opgelost.

Je hoeft hiervoor zelf dus niets meer te doen.

Als het ná 12 december toch anders is dan hier beschreven, laat het mij weten

JanD
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 25, 2026

Beste ​@Erwin van KPN bedankt voor je antwoord, ik houd het t.z.t in de gaten.