Skip to main content
Vraag

Ouderlijk toezicht werkt niet meer in de MijnKPN app na de update

• December 9, 2025
  • 34 reacties
  • 265 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

• Topper
  • January 8, 2026

Hij is geupgrade naar versie 

V12.C.25.08.16

Schema geprobeerd in te stellen. Op het moment dat ik het schema instel scherm verlaat en er daarna weer in ga staat alles weer uit. Dus geen succes. Het lijkt erop dat de app de gegevens niet door stuurt naar het Modem. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 8, 2026

Fijn dat het updaten in ieder geval gelukt is, ​@Jon81. Ik heb geprobeerd dit te reproduceren en bij mij werkt het wel. Ik beschrijf even hoe het bij mij ging. Kun jij aangeven waar in die stappen het bij jou mis- of anders gaat?

• Open de MijnKPN app
  • Klik op Mijn wifinetwerk
  • Klik op Ouderlijk toezicht instellen (ik had daarvoor nog geen schema's ingesteld)
  • Kies voor Weekschema instellen en klik op Doorgaan
  • Kies het apparaat en klik op Doorgaan
  • Een standaardschema opent. Ik stel de begin- en eindtijd in en kies de dagen. Bevestig daarna met Weekschema toepassen
  • Hij slaat op en daarna krijg ik een overzicht met het ingestelde schema en een aan/uit schuifje erachter. Deze staat aan (groen)
  • Vervolgens ga ik terug met de pijl in de bovenhoek naar het Mijn wifinetwerk hoofdscherm. Daar zie ik dan ook het ingestelde schema staan.
  • Ik kan vervolgens terug gaan, ook de app helemaal verlaten en geforceerd sluiten. Als ik hem daarna weer open en naar Mijn wifinetwerk ga, dan staat het schema er nog steeds, me het schuifje op groen. 

• Topper
  • January 8, 2026

Leuk dat het voor jou werkt. Hier werkt het niet. Volgens mij heb ik echt net in mijn post hierboven uitgelegd waar het precies mis gaat..

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 8, 2026

Leuk dat het voor jou werkt. Hier werkt het niet. Volgens mij heb ik echt net in mijn post hierboven uitgelegd waar het precies mis gaat..

Ik kan niet door jouw ogen kijken, Jon. En om duidelijk te krijgen wat er aan de hand is, stellen we dan liever wat meer vragen, dan te weinig. En dan kan het zijn dat sommige dingen voelen als dubbel. Ik begrijp uit je reactie dat de stappen tot aan het opslaan van het schema dus gewoon werken zoals bij mij. En zoals ook zou moeten.

Schema geprobeerd in te stellen. Op het moment dat ik het schema instel scherm verlaat en er daarna weer in ga staat alles weer uit. 

Dit zeg je. Maar is het dan zo dat je wel het schema ziet, maar dat het schuifje op uit staat? Of is het hele schema er niet. 

• Topper
  • January 8, 2026

Het voelt inderdaad behoorlijk dubbel maar goed. We proberen het op te lossen dus ik leg het nog een keer uit. 

Ik volg alle stappen en kan het schema prima instellen. Op het moment dat ik het schema instelscherm verlaat en terug kom op het hoofdscherm en dan weer het betreffende apparaat aanklik om het schema te bekijken staat alles weer uit. Het schuifje staat aan. Het vreemde is dat de app zegt dat het apparaat al een schema heeft als ik een nieuw schema wil maken voor hetzelfde apparaat. Terwijl het schema niet werkt. Want mijn dochter gamed gewoon lekker door na de ingestelde tijd. 

Voor de update werkte de schema's prima. 

Ik heb het idee dat de mijn kpn app niet goed communiceert met de V12 Modem.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Bedankt, ​@Jon81. Ik geef het wederom door. Wil je daarnaast jouw profiel aanvullen met je adresgegevens, klantnummer en de laatste drie cijfers van je rekeningnummer? Als je dit in een vakje zet waar ‘privé’ achter staat, is dat alleen inzichtelijk voor jou en de moderators van de community. 

Mochten mijn collega's het nog niet kunnen reproduceren, verwacht ik dat ze misschien met je gegevens mee willen kijken. Dan is het handig dat we die vast hebben :). Bedankt voor je geduld!

• Topper
  • January 9, 2026

Profiel is geüpdatet.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Bedankt! Nog even over dit:

Ik volg alle stappen en kan het schema prima instellen. Op het moment dat ik het schema instelscherm verlaat en terug kom op het hoofdscherm en dan weer het betreffende apparaat aanklik om het schema te bekijken staat alles weer uit. Het schuifje staat aan. Het vreemde is dat de app zegt dat het apparaat al een schema heeft als ik een nieuw schema wil maken voor hetzelfde apparaat. Terwijl het schema niet werkt. Want mijn dochter gamed gewoon lekker door na de ingestelde tijd. 

Als ik een schema instel, naar het hoofdscherm ga en het betreffende apparaat aanklik, zie ik ook het schuifje aan staan. Dat is wel correct. Het schuifje uitzetten, blokkeert in z'n geheel het internet op dat apparaat. Maar als je vervolgens op ‘schema’ klikt, staat er bij mij ‘wekelijks’ en als ik daar dan op tik, zie ik daadwerkelijk het door mij ingestelde schema. Dat is bij jou niet het geval?

• Topper
  • January 9, 2026

Nee na het afsluiten van het instel scherm word het complete schema verwijderd en staat alles weer op defaultÂ