Skip to main content

Is het mogelijk om 2 KPN ID accounts samen te voegen?
Ik ben/was klant bij Telfort en om toch op het KPN forum iets te kunnen posten heb ik jaren geleden een KPN ID aangemaakt (waar ik nu mee ingelogd ben).
Maar nu heb ik ook een KPN ID met mijn (voormalige) Telfort gegevens.
Nu kan ik natuurlijk met mijn ex-Telfort account een nieuw forumprofiel aanmaken maar dan ben ik mijn geschiedenis van het account waar ik nee mee ingelogd ben kwijt.

Is het dus mogelijk om het forumprofiel (KPN ID) waar ik nu mee ben ingelogd te koppelen aan het KPN ID van mijn ex-Telfort account?

Hallo @Dennis-L , een forum-account staat compleet los van een KPN-account met je internet- en mobiele diensten.

Je hoeft namelijk geen klant van KPN te zijn om forumlid te worden, vandaar dat eigen KPN-ID

Dus in principe hoef je daar niets aan te veranderen.

Zelf heb ik een KPN-ID voor mijn mobiele abo's die begin dit jaar overgegaan zijn naar KPN en een KPN-ID alleen voor dit forum.

Als straks het Telfort-thuis-abo overgaat naar KPN koppel ik dat weer aan mijn bestaande mobiele KPN-ID en blijft het buiten schot bij mijn forum KPN-ID.


@JanD Je hebt mijn vraag of niet goed gelezen of niet begrepen :relaxed:
Om op het forum te kunnen posten moet je inloggen met een KPN ID of een facebook account.
Ook als niet KPN klant kan je daarvoor dus een KPN ID aanmaken en inloggen op het forum, dat heb ik jaren geleden gedaan.

Nu heb ik dus:
1: een KPN ID waaraan dit forumacount is gekoppeld
2: een KPN ID waaraan mijn mobiel abonnement is gekoppeld (ex Telfort)

Ik wil weten of het mogelijk is om het KPN ID waaraan mijn abonnement(en) zijn gekoppeld kan samenvoegen met het KPN ID waaraan het forumaccount is gekoppeld.
Dan heb ik 1 KPN ID voor zowel MijnKPN als het forum.
Het KPN ID waaraan mijn abonnemente zijn gekoppeld moet dan het “hoofd ID” worden, wanneer mogelijk.


 


Je wilt dus je forumaccount overhevelen van ID 1 naar ID 2.

Ik heb geen idee of dat mogelijk is. Je zult moeten wachten op een KPN moderator. Dat kan enkele dagen duren.

Overigens is er technisch en administratief geen enkel bezwaar om voor het forum een andere te hebben. KPN moderators mogen je gegevens toch alleen inzien als jij ze hebt ingevuld in je forumprofiel.


Het overhevelen van een forumaccount is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat hierin eigenlijk de kortste klap is, is jouw mobiele abonnement(en) koppelen aan het KPN ID dat je hier op het forum gebruikt. Zodra je dat doet worden ze automatisch losgekoppeld van het andere KPN ID. Vervolgens kan ik hier dat KPN ID laten verwijderen. Waarna jij het forum KPN ID kunt wijzigen naar het e-mailadres wat je voor het andere KPN ID gebruikte. Dit heeft verder geen invloed op je abonnementen zelf. 

Laat maar even weten of je dit wilt doen. Zet dan even het mailadres van het andere KPN ID in je  forumprofiel (persoonlijke opmerking). Als jij hier dan aangeeft zodra je de mobiele abonnement(en) aan het forum KPN ID hebt gekoppeld, regel ik de verwijdering. Dat is meestal binnen 24 uur geregeld.


@Erik_ 

Dank voor je reactie :grinning:
Ik heb mijn mobiele abonnementen overgezet naar ‘dit’ KPN-ID.
Het e-mailadres van het KPN-ID dat verwijderd mag worden staat bij “persoonlijke opmerkingen”.


Top, dank je. Ik heb zojuist het verzoek gedaan om het te verwijderen. Ik verwacht dat het vandaag nog uitgevoerd wordt. Dan kun je morgen inloggen op de MijnKPN met je andere KPN ID. Ga dan naar Profiel en klik op het mailadres. Vervolgens kun je deze wijzigen naar het andere mailadres. 

 


Het is al uitgevoerd!
Dank voor de service :grinning: