Skip to main content
Beantwoord

SMS voor de tweestaps verificatie komt niet aan

• August 11, 2025
  • 46 reacties
  • 675 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Aziz top dank je wel

• August 13, 2025

@Sikke1, Ik heb dit probleem vorige week ook gehad. Bij mij was de oorzaak dat via de Android “berichten” app, alle Sms’en van KPN per ongeluk werden geblokkeerd. Dit heb ik gedeblokkeerd en het werkt nu weer goed. Ontvang jij nog wel andere Sms’en van KPN bijv. bij het passeren van grenzen of bij een verlengaanbod?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

"Ontvang jij nog wel andere Sms’en van KPN bijv. bij het passeren van grenzen of bij een verlengaanbod"

Niet gehad krijg geen SMS van kpn gewoonlijk

ik heb vanmorgen wel een sms gehad van het ziekenhuis en de huisarts dus het ligt niet aan mij neem ik aan.

• Deelnemer
  • August 13, 2025

"Ontvang jij nog wel andere Sms’en van KPN bijv. bij het passeren van grenzen of bij een verlengaanbod"

Niet gehad krijg geen SMS van kpn gewoonlijk

ik heb vanmorgen wel een sms gehad van het ziekenhuis en de huisarts dus het ligt niet aan mij neem ik aan.

Sikke download eens mijnkpn app dan zal je zien dat het daarop ook niet werkt, als je prepaid hebt dus beltegoed dan kan je de kpnprepaid app downloaden daar werkt het wel, dus de probleem ligt bij mijnkpn daar zit bij hun de defect dat je geen sms ontvangt, als het deze dagen weer werkt zou ik die tweestapsverificatie uit zetten in mijnkpn, voor als ze weer storing hebben.

• Deelnemer
  • August 13, 2025

Ik zie zelf hier op forum dat kpn 2 maanden geleden al het zelfde probleem hadden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Beste Aziz, ik word verplicht door het systeem om de tweetrap verificatie aan te zetten anders kom ik niet verder en als ik die aan wil zetten dan moet ik dit bevestigen en dan word er een (zogenaamd) sms verstuurd die niet aankomt en ik heb 0800402 gebeld en daar kreeg ik antwoorden en vragen met andere woorden het ligt aan mij. Ik zit meer dan 25 jaar bij kpn maar dit heb ik nog niet meegemaakt word er moedeloos van.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

@Sikke1 

Heb je dit bericht  en deze gezien? 
Heb je de mijnkpn app? 

2FA gaat overal verplicht worden op den duur en niet alleen bij KPN.

Ik begrijp je gevoel dat je hier tegen protesteert maar het doel is uiteindelijk wel gunstig voor de consument én provider én overheidsinstanties.

Er gebeuren al teveel data breaches (hacks, ransomware en gevoelige privé info op straat) en daar wil je gewoon geen slachtoffer van zijn want alles gebeurd tegenwoordig online.

• Deelnemer
  • August 13, 2025

Sikke, klopt iedereen had een mail gekregen om de 2fa aan te zetten, toen ik belde kwam hij ook met hele verhaal met andere woorden dat het bij mij lag, maar toen zei ik tegen hem, heb jij kpn? hij zei ja ik zei probeer maar eens in te loggen in jouw kpn, zei hij heb je even ogenblik, toen hij terug was zei hij sorry klopt we hebben een week een storing er zijn meerdere klachten binnen gekomen toen in eens klopte het wel dat het aan kpn ligt.

en Sikke ga eens naar mijnkpn log dan eerst in dan zie je dat je een sms moet krijgen, druk dan bovenaan op het poppetje log dan uit, en laat ze dan een sms sturen dan krijg je dit te zien,

Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.

en trouwens klantenservice kan zien of de sms gestuurd is, je zou ze kunnen bellen en vragen of de sms in mijnkpn gestuurd is.

• Deelnemer
  • August 13, 2025

@Sikke1 

Heb je dit bericht  en deze gezien? 
Heb je de mijnkpn app? 

2FA gaat overal verplicht worden op den duur en niet alleen bij KPN.

Ik begrijp je gevoel dat je hier tegen protesteert maar het doel is uiteindelijk wel gunstig voor de consument én provider én overheidsinstanties.

Er gebeuren al teveel data breaches (hacks, ransomware en gevoelige privé info op straat) en daar wil je gewoon geen slachtoffer van zijn want alles gebeurd tegenwoordig online.

Op de mijnkpn app werkt het ook niet, alleen bij de kpnprepaid app werkt het weer wel daaruit krijg je wel een sms maar op de site of app van mijnkpn werkt het helaas niet.

de 2fa is wel oke maar ook onhandig voor bijvoorbeeld mantelzorgers die voor de personen dingen regelen en elke keer om de code te vragen dat de andere op zijn mobiel heeft gekregen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

@Aziz.E Hier werkt de 2FA met KPN zonder problemen. Ik krijg de sms binnen 3 seconden. Die “storing” moet inmiddels wel een keer verholpen zijn.

Of het juiste telefoonnummer ook daadwerkelijk is ingevuld vraag ik me oprecht af en dan werkt het uiteraard niet. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Aziz je hebt gelijk

Extra veilig inloggen

Met tweestapsverificatie doen we een dubbelcheck om zeker te weten dat jij het bent. Wel zo veilig.

Lees hoe tweestapsverificatie werkt  (Opent in een nieuw tabblad)

Informatie

Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 13, 2025

Ik zie de foutmelding dáár nu, 19:12, niet meer staan ​@Sikke1 .

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

PeterG klopt maar de sms werkt nog steeds niet dus is nog niet opgelost

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 14, 2025

Wat een gezeur (gezeik) ik krijg een mailtje van kpn met zet je tweetraps verificatie aan en toch weer het zelfde hebben ze het zelf niet door dat het een drama is om het te activeren ik ga nu echt twijfelen aan de deskundigheid van kpn. Ik ben nu echt aan het nadenken om over te stappen na meer dan 25 jaar lid te zijn van kpn. 

Ik ben zelf na 50 jaar gestopt met werken begonnen bij de PTT waar het huidige kpn onderdeel van was.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Gebruiken jullie toevallig de Google Berichten app? Zo ja, dan kan het zijn dat de verificatie sms in de spam binnen komt.

Edit 15-8: Dit bericht was misschien niet helemaal duidelijk. Wat ik bedoel is dat de verificatie sms’jes mogelijk binnenkomen als spam. Ga naar jouw Berichten app. Klik rechtsboven op jouw profielfoto en ga naar ‘Spam en geblokkeerd'. Kijk of de sms daar tussen staat.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 14, 2025

hoi Denise nee ik gebruik op mijn telefoon enkel KPN. Ik heb vanmorgen gewoon een sms binnen gekregen van het ziekenhuis waar ik morgen heen moet dus aan mijn instellingen kan het toch niet liggen?

maar begrijp je mijn frustratie ben al dagen bezig en dan een mailtje krijgen of ik de verificatie wil aanzetten

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

hoi Denise nee ik gebruik op mijn telefoon enkel KPN. Ik heb vanmorgen gewoon een sms binnen gekregen van het ziekenhuis waar ik morgen heen moet dus aan mijn instellingen kan het toch niet liggen?

Maar, Denise bedoelt ook de app die de sms-jes verstuurt en ontvangt...

Heb je een android-mobiel?

Zo ja, zoek dan in jouw apps naar de app ‘Berichten'.

Start de app ‘Berichten'.

Klik rechtsboven op jouw profielfoto en ga naar ‘Spam en geblokkeerd'.

Staat daar misschien de sms van kpn?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 14, 2025

Katana321 super bedankt is opgelost ben blij dat het opgelost is en Denise ook bedankt ik begreep je vraag verkeerd.

iedereen bedankt voor de hulp.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

Hoppa! 😀

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 14, 2025

Kan afgesloten worden door hulp is het opgelost

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt voor de toelichting, ​@Katana321, dat is inderdaad wat ik bedoelde.

Fijn dat het hiermee is opgelost, ​@Sikke1!