Skip to main content
Beantwoord

SMS voor de tweestaps verificatie komt niet aan

• August 11, 2025
  • 46 reacties
  • 675 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

beste als ik via mijn computer wil inloggen word er om een tweetraps inlog gevraagd dit heb ik nooit ingesteld maar word toch gevraagd en als ik aan klik sms dan komt er niets binnen op mijn telefoon dus met andere woorden via mijn computer kom ik niet meer in mijn KPN.

wie heeft voor mij de oplossing 

vast bedankt voor de moeite

Beste antwoord door Denise van KPN

Gebruiken jullie toevallig de Google Berichten app? Zo ja, dan kan het zijn dat de verificatie sms in de spam binnen komt.

Edit 15-8: Dit bericht was misschien niet helemaal duidelijk. Wat ik bedoel is dat de verificatie sms’jes mogelijk binnenkomen als spam. Ga naar jouw Berichten app. Klik rechtsboven op jouw profielfoto en ga naar ‘Spam en geblokkeerd'. Kijk of de sms daar tussen staat.

46 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Kun je wel inloggen op je mobiel ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

ja via mijn mobiel kom ik er in en als ik de scan gebruik kom ik gewoon weer bij de zie onderstaand

Extra veilig inloggen

Met tweestapsverificatie doen we een dubbelcheck om zeker te weten dat jij het bent. Wel zo veilig.

Lees hoe tweestapsverificatie werkt  (Opent in een nieuw tabblad)

Sms verificatiecode naar: 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Vreemd, misschien dat bij inloggen mijn kpn je mobielnummer niet goed is, vul het opnieuw in .

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

al nagekeken maar die is juist ingevuld daarom vind ik het vreemd dat ik niets binnen krijg

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Welke webbrowser gebruik je

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Kijk eens of je op je telefoon of je geen apps of instellingen hebt die sms'jes blokkeren?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

Ik gebruik edge, en sms krijg ik gweoon binnen van mijn zorgverleners en digid

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Is het tabblad mijnkpn vastgezet in edge.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Dit lijkt mij niet browserspecifiek. De servers van KPN versturen de SMS. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Probeer , zoekmachine bijv Google vul in mijnkpn dan openen en dan inloggen met je inlognaam en wachtwoord .

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Ik gebruik chrome op mijn pc  heb geen probleem met twee staps verificatie op mijnkpn, neem contact op met KPN 0800 0402  .

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Heb ook ingelogd mijnkpn in edge en had geen problemen . Lijkt mij iets tuasen kpn en Uw mobiele nummer  betreffende verificatie 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

ik heb het nu ook via chrome geprobeerd maar ook dit werkt niet

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

08000402 ook hier kunnen ze mij niet helpen erg vreemd

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

@Sikke1 Lukt het wel wanneer je met de QR code inlogt i.s.m. de MijnKPN app? Zoals hieronder weergegeven bij vliegensvlug inloggen

Heb je ook alle berichten op zichtbaar staan op de telefoon, dus niet alleen de bekende afzenders?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

@Anneke-Anna ja ook dan kom ik weer bij de tweestaps verificatie 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Ik zou toch eens kijken of je geen blokkade app’s of instellingen aan hebt staan op je telefoon. Of misschien komt het wel in een spamfilter terecht?

Ik weet dat SMS’jes via websites vaak via diverse SMS-gateway's gaan, waarbij er kans bestaat dat een SMS'je opeens verdwijnt. Maar KPN levert deze direct op hun netwerk af, waardoor die kans op het verdwijnen ervan aanzienlijk klein is.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

Maar hoe komt het dan dat ik wel van mijn zorg verleners en digid wel de SMS binnen krijg dat is het vreemde van alles

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

@Anneke-Anna ja ook dan kom ik weer bij de tweestaps verificatie 

Gekke vraag misschien maar ik kan het niet helemaal uit je verhaal halen, heb je in de app MijnKPN wel het juiste telefoonnummer ingevuld onder account-inloggegevens-extra veilig inloggen-->aan

Als je met de computer inlogt krijg je inderdaad een sms-je op de telefoon, maar dan moet het juiste nummer wel zijn ingevuld.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Ik kom zojuist dit topic tegen, wellicht is de storing ook gaande bij jouw telefoonnummer. Wacht even een KPN moderator af. Handig is om je profiel in te vullen. Privé gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderator. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 11, 2025

Inloggen op de app met de code van 5 cijfers is vrij van sms. Alleen Inloggen met KPN ID geeft de sms. Bij de eerste keer kun je kiezen voor "onthoud dit apparaat". 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

@Sikke1 Wat gek dat de verificatie sms niet aankomt. Maar nu lees ik in jouw berichten dat je tweetrapsverificatie niet hebt ingesteld. Dan is het volgens mij ook niet zo gek dat je geen sms ontvangt, want we weten niet waar we naartoe moeten sms’en. Ja, tweetrapsverificatie is nu verplicht, maar je moet wel zelf nog het telefoonnummer doorgeven.

Gekke vraag misschien maar ik kan het niet helemaal uit je verhaal halen, heb je in de app MijnKPN wel het juiste telefoonnummer ingevuld onder account-inloggegevens-extra veilig inloggen-->aan

Als je met de computer inlogt krijg je inderdaad een sms-je op de telefoon, maar dan moet het juiste nummer wel zijn ingevuld.

Heb je hier al naar gekeken?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

beste Denise, als ik de verificatie op mijn telefoon aanzet word ik automatisch door gestuurd naar het sms app voor nummer verificatie en dan moet ik klikken op stuur bericht naar mijn mobile nummer en ik krijg geen sms binnen. ik zit gewoon in een visuele cirkel.

ik krijg net een sms van het flevoziekenhuis volgens mij ligt dit toch aan KPN

ik weet niet waar het aan ligt  

• Deelnemer
  • August 13, 2025

Dag Sikke ik heb zelfde probleem, ik heb kpn gebeld en die zeiden dat ze al een week storing hebben, dat is het probleem dat je geen sms binnen krijgt, de persoon zei dat meer mensen met zelfde probleem hebben gebeld, oplossing wacht tot de storing is verholpen Mvg Aziz.

• Deelnemer
  • August 13, 2025

Het is puur de site want vanuit de prepaid app krijg ik wel een sms maar vanuit mijnkpn app niet, komt door de storing.