Skip to main content

Waarom is het niet mogelijk om de specificaties van de gevoerde uitgaande gesprekken met datum, nummer, tijden en de kosten als c.v.s. te downloaden? Dit zou een boel werk besparen in mijn administratie. Nu moet ik al deze gegevens zelf in mijn spreadsheet (Excel) handmatig invoeren. Het moet toch niet zo moeilijk zijn voor KPN om dit te verwezenlijken. Ben ik de enige die hier aan denkt? Het lijkt mij toch voor de hand liggen om deze downloadmogelijkheid binnen de kortst mogelijk tijd in te voeren! Ik heb in het verleden wel eens eerder deze mogelijkheid ter sprake gebracht. Jammer genoeg nooit een reactie gekregen.

Hi @Toon-For-NPK,

Ik denk niet dat er veel klanten zijn die de behoefte voelen om de gegevens van al hun gesprekken in een Excel te noteren. Zeker bij de consumentenmarkt zal dit dan ook nooit een optie worden.

Wellicht dat een aantal klanten van de zakelijke markt van KPN hier wel wat mee doet, maar ik heb eigenlijk sterk het vermoeden dat dit niet het geval is aangezien het totaalbedrag van de factuur voldoende is voor de boekhouding. Het noteren van de individuele gesprekken is dus niet van toegevoegde waarde, tenzij je vanuit jezelf de behoefte hebt om de gesprekken ook ergens anders dan op de factuur inzichtelijk te hebben. Of je de enige bent die hier aan denkt, dat weet ik niet, maar je zal wel 1 van de weinigen zijn 😉

 


Dag Maja,

Dank voor je reactie. Ik bel regelmatig voor een paar bedrijven en verenigingen waarbij ik de kosten kan declareren. Dan wordt er ook gevraagd om de specificaties van de gesprekken. Nu voer ik de gegevens met kunst en vliegwerk in Excel in hetgeen mij toch wel extra tijd kost. Wie weet denkt de KPN er zelf een keer aan om dit toch te doen. Het zal voor hun niet zo veel werk zijn om dit mogelijk te maken denk ik. 🤠


@Toon-For-NPK je kunt toch die factuur als PDF downloaden. Vervolgens die gesprekken in de PDF markeren, kopieren en in een Excel plakken? Heb je dat al eens geprobeerd? (Ook nog extra stappen, maar bespaard het overtypen.)


Kunt u niet gewoon kopiëren en plakken?


Hallo @Toon-For-NPK 

 

Je kan redelijk eenvoudig je gesprekken kopiëren vanuit de factuur pdf naar Excel of OpenOffice Calc (is ong. hetzelfde als Excel maar dan gratis).

In Calc kan je gelijk tijdens plakken opgeven welk scheidingsteken je wilt gebruiken, als je dan voor de spatie kiest komt alles netjes in kolommen te staan, in Excel moet je na plakken eerst nog naar Gegevens gaan en dan voor Tekst naar kolommen kiezen en daar voor de spatie kiezen.

Dat ziet er dan in beide zo uit (telefoonnummers heb ik 0**** van gemaakt):

 

Dit kost dus slechts een paar handelingen, dus misschien is dit een snellere methode dan die je nu gebruikt?


Ah, dat wat @GeSp aangeeft is eigenlijk hetzelfde als wat je met een geïmporteerd .csv bestand kunt doen @Toon-For-NPK, zou je eens kunnen kijken of dit jou ook lukt?