Skip to main content

Hallo, Ik had internet van Telfort en nu dus van KPN. Het email adres van Telfort heb ik behouden, maar het lukt niet om dit aan het KPN account te koppelen zodat je met 1 WW alles kan behandelen. Graag hoor ik een oplossing hiervoor.

 

Met vr groet,

NikitaB

Welkom bij ons op het forum @NikitaB. Als jouw abonnement is overgezet van Telfort naar KPN kan je jouw abonnement inderdaad koppelen aan MijnKPN. Dan kan je doen via de product pagina. Had je het ook via die pagina geprobeerd, of op een andere manier? Je zegt dat het niet lukt om te koppelen, maar wat lukt er precies niet? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding of iets anders?


Hallo Jasper,

 

Als ik op de product pagina geland ben kan ik het product ontkoppelen of een nieuw product toevoegen, maar niet een bestaand Telfort emailadres aan KPN koppelen. Toevoegen gaat ook niet, want dan kan je thuis en mobiel koppelen, maar daar gaat het in dit geval niet om. Ik wil op deze pagina graag mijn Telfort emailadres kunnen koppelen, maar die optie is er niet jammer genoeg.

Ik hoor graag nog of hiervoor een oplossing mogelijk is.

 

Met vr. groet,

Nick


Een e-mailadres is onderdeel van een Thuis of e-mailonly pakket, het is niet iets wat los gekoppeld hoeft te worden @NikitaB. Als dat e-mailadres in jouw TFT pakket zit, en dat al is gekoppeld aan MijnKPN, kan je de bijbehorende e-mailadressen al beheren in MijnKPN. Kan je ze daar zien?


Hoi @NikitaB, ik heb geen bericht meer van je gezien. Is het nog gelukt om het e-mailadres te zien in MijnKPN?


Hallo Jasper, Dank zij je link om email adressen te beheren is het gelukt om bij deze adressen te komen. Ik verwachtte dat je net als bij Telfort destijds je email adres van Telfort aan dat van KPN zou kunnen koppelen zodat je al je email onder KPN kan bekijken. Dat is even te simpel gedacht. Ik kan wel adressen maken of verwijderen, maar daar ging het niet om. Kennelijk bestaat die mogelijkheid niet.

in ieder geval bedankt voor jullie moeite.

 

Groetjes,

Nick


Fijn dat de e-mailadressen daar staan @NikitaB :slight_smile:  Wat je bedoelt met het e-mailadres koppelen is me dan niet helemaal duidelijk, bij de migratie van Telfort naar KPN heb je het e-mailadres behouden zoals het was. Waarvoor wilde je het precies koppelen aan een KPN adres?


Hallo Jasper,

 

Bij Telfort heb ik enkele email (alias?) adressen gehad die allemaal in het hoofd email adres werden weergegeven. Alle email adressen die je bij Telfort had werden dus onder een adres weergegeven zodat je niet telkens een ander email adres moet opvragen en uitlezen. Dat was erg gemakkelijk en ik verwachtte dat iets dergelijks bij KPN ook mogelijk zou zijn.

 

Nu moet ik voor mijn internet inloggen met een WW en voor mijn email weer met een ander WW en dat vindt ik niet echt praktisch. Logischer was geweest dat als ik eenmaal in het internet van KPN zit mijn email adres van Telfort had kunnen koppelen met dat van KPN zodat je met een keer inloggen alles kunt bekijken, zowel rekeningen voor het internet als je email dat is binnengekomen.

Ik hoor graag nog een antwoord van jullie.

 

Groetjes,

Nick


Je bedoelt dat je voor de e-mail en voor het internet met verschillende gebruikersnamen moet inloggen op MijnKPN? Is het ene een internetpakket en het andere een e-mail only? Je kunt zelf een KPN ID aanmaken, dat kan een KPN e-mailadres zijn, of Telfort, of iets heel anders. Net welk adres jij wilt gebruiken. Daarna kan je al je pakketten koppelen aan dat ID, zodat je alles in een keer ziet. 


Ik heb steeds internet van Telfort gehad en dat is dus nu KPN geworden. Aan dat Telfort abonnement voor het internet zat ook een email adres gekoppeld. Nu het plotseling KPN is geworden lukt het mij niet om bij KPN in te loggen en dan dat email adres  te koppelen aan het abonnement dat van Telfort was en nu dus van KPN is.  Voorlopig valt er voor mij niets te koppelen, want anders had ik dat natuurlijk al uitgeprobeerd.

 

Ik hoor graag hoe het wel moet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nick


Het Telfort e-mailadres is meegegaan met het TFT abonnement, dat is gekoppeld gebleven aan het abonnement, daar hoef je niets aan te doen. Het abonnement, de e-mailadressen, de voorwaarden, alles is meegenomen en kan je blijven gebruiken zoals je bij Telfort ook deed.


Hallo Jasper,

Je kan wel lekker schrijven, maar het probleem oplossen doen jullie dus niet. Nu verschuil je achter het feit dat alles is meegegaan en is gekoppeld gebleven aan het abonnement. Je beweert dat alles is meegenomen, maar waarom moet ik nu dan met het ene WW inloggen om bij mijn rekeningen te komen en met het andere om met mijn e mail te werken. Dat is toch een boeren oplossing! Dat hoort gekoppeld te zijn zoals het ook bij Telfort was.

Jullie kunnen het kennelijk niet oplossen of willen niet begrijpen wat het toch o zo simpele probleem is. Ik heb het in voorgaande berichten duidelijk uitgelegd, maar jullie vatten het kennelijk niet. Misschien toch voor mij een aanleiding om open te staan voor een betere provider.


Op de inlogbladzijde van je KPN-ID kan je onderaan kiezen voor KPN-ID aanmaken, hier kan je elk emailadres gebruiken wat je wil. Na het aanmaken kan je de producten koppelen aan dit nieuwe ID

 

 


Dat dacht ik eerder inderdaad ook Speedmaster, maar blijkbaar is dat niet wat hij bedoelt. 

 

Je kan wel lekker schrijven, maar het probleem oplossen doen jullie dus niet. Nu verschuil je achter het feit dat alles is meegegaan en is gekoppeld gebleven aan het abonnement. Je beweert dat alles is meegenomen, maar waarom moet ik nu dan met het ene WW inloggen om bij mijn rekeningen te komen en met het andere om met mijn e mail te werken. Dat is toch een boeren oplossing! Dat hoort gekoppeld te zijn zoals het ook bij Telfort was.

Jullie kunnen het kennelijk niet oplossen of willen niet begrijpen wat het toch o zo simpele probleem is. Ik heb het in voorgaande berichten duidelijk uitgelegd, maar jullie vatten het kennelijk niet. Misschien toch voor mij een aanleiding om open te staan voor een betere provider.

Het was inderdaad niet duidelijk wat je bedoelde, dat heb ik een eerdere reactie ook aangegeven. Ik heb het ook door een collega laten lezen, voor het geval ik het niet goed begreep, maar hij snapte ook niet wat je precies bedoelde.

Bij Telfort was het e-mailadres en MijnTelfort ook gescheiden. Het kan zijn dat het dezelfde gebruikersnaam had en dat je voor beide hetzelfde wachtwoord gebruikte, maar het waren gescheiden dingen en in verband met de veiligheid werd ook aangeraden om niet hetzelfde wachtwoord voor beide te gebruiken. Als iemand je wachtwoord dan heeft achterhaald kan die meteen overal in.