Skip to main content

Hoi allemaal,

Sinds december heb ik een iPad met data-abonnement (dus 097-nummer). Ik had dit abonnement gekoppeld aan mijn kpn id en de 2 staps verificatie ingesteld met het 097 nummer. Ik kreeg de eerste paar dagen gewoon de code binnen en ineens niet meer. Nummer omgezet naar mijn mobiele nummer waarvan de provider Vodafone is. Ging goed, totdat ik ineens uitgelegd werd en de code niet meer binnenkwam op mijn telefoon. Contact gehad met een medewerker van KPN die zei dat hij er niks aan kon doen en ik een nieuw id moest aanmaken met een ander emailadres. Gedaan, geprobeerd het 097-nummer te koppelen maar die kan dus geen verificatiecode meer ontvangen terwijl dit eerst wel kon.

 

*Admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hallo @Rodabe ,

Je kunt het simkaartje met het 0970-nummer even tijdelijk in een mobiele telefoon stoppen. Dan kun je daarmee de sms ontvangen. Na de activatie weer terugplaatsen in het apparaat waar je het kaartje in wil hebben. 


Hoi @Noordzee,

Dit heb ik geprobeerd maar helaas werkte dit ook niet. 


@Rodabe, heb je een nieuw KPN ID aangemaakt? Dat zou het moeten oplossen. Zo niet, dan hoor ik dat van je. 


@Bart_Z ik heb inderdaad een nieuw id aangemaakt maar om het 097 nummer te koppelen aan mijn account, moet de verificatiecode daarop binnenkomen wat dus niet lukt.


En de simkaart nog weer in jouw toestel? En het nummer voor de verificatie is nog jouw mobiele nummer van Vodafone? Of heb je die weer gewijzigd naar dat 097 nummer?


@Bart_Z met mijn oude kpn id moet de code binnenkomen op mijn vodafonetoestel, lukt niet. Nieuw id met ander emailadres moet de code naar 097 nummer, lukt ook niet. Kpn simkaart in mijn telefoon doen werkt ook niet. Raar want eerst kwamen wel smsjes binnen op het 097 nummer maar ik lees overal dat dat dus niet hoort te kunnen. 


Dat is wel apart. Ik zie ook zo geen blokkades of wat dan ook. Ik wil dit graag even uitvragen. Kun je het e-mailadres dat aan het KPN ID nog in jouw profiel onder persoonlijke opmerkingen plaatsen? Hoor ik van je als je dat hebt gedaan. 


@Bart_Z ik heb allebei de mailadressen in de persoonlijke opmerkingen geplaatst. 


Ik ga navraag voor je doen. Wanneer ik een antwoord heb kom ik bij je terug. Dit zal na het weekend zijn.


Ik stuur je even een privébericht met de bevindingen. 


Ik heb helaas nog geen reactie, ik hoop volgende week meer duidelijkheid te hebben.Â