Skip to main content

Ik zou graag het verbruik in de MijnKPN app willen zien ookal heb ik onbeperkt data. Ik ben namelijk altijd benieuwd naar hoeveel data ik gebruik en ook als je in de toekomst op een ander abonnement al dan niet bij KPN wilt overstappen kun je altijd zien of je voldoende hebt aan die bepaalde bundel oid. 

 

Wellicht iets om over na te denken! Er staat nu onbeperkt data en verder geen verbruik meer sinds ik het onbeperkte abonnement heb. 

Hallo @RVos,

Welkom hier! Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar op je maandelijkse factuur staat altijd wel je verbruik in vergelijking met je bundel. Ik weet alleen niet zeker of dit bij onbeperkt ook het geval is. Maar je kan altijd een kijkje nemen als je dit nog niet gedaan hebt 😉. 


Beste @ChrisWissink

 

Ik ben inderdaad op de hoogte van het feit dat dit op de afrekening stond altijd bij mijn oude abonnement. Echter heb ik nog geen afrekening gekregen voor mijn nieuwe abonnement dus dat is even afwachten op een reactie van KPN of op de afrekening. 
 

Wel bedankt voor je berichtje!


Hi @RVos, welkom. Beetje late reactie van mij, excuses daarvoor. Ik durf niet te zeggen of dit ooit inzichtelijk wordt via de MijnKPN app, maar ik het idee altijd doorgeven natuurlijk. Is dit trouwens ook niet gewoon in te zien in de instellingen van het toestel zelf? Die houdt per app volgens mij bij hoeveel data er wordt besteed (beetje afhankelijk van het toestel/OS).


Hi @Paul_ 

 

Altijd goed om het idee door te spelen inderdaad! In de telefoon het verbruik inzien kan zeker, alleen heb ik vanuit het verleden gemerkt dat dit bijna nooit overeen kwam met het dataverbruik aan jullie kant. Ook moet je dit verbruik dan maandelijks handmatig resetten wat niet heel handig is en overigens ook vaak vergeten wordt. 


… Ook moet je dit verbruik dan maandelijks handmatig resetten wat niet heel handig is en overigens ook vaak vergeten wordt. 

Aha @RVos dan heb jij een iPhone denk ik. Op Android gaat dat resetten automatisch en ik kan ook nog een aantal maanden (per maand) terugkijken.


@RBxx inderdaad gebruik ik een iPhone. Deze meet het algehele gebruik over een bepaalde periode totdat je deze handmatig reset. Klopt het gebruik tov het verbruik bij de provider wel bij jou?


Ja @RVos , binnen kleine (afrondings) verschillen klopt dat aardig. Bij Android gegevensgebruik staat wel een voorbehoud: Dit is mogelijk anders dan de metingen van uw serviceprovider.


Hi @RVos, welkom. Beetje late reactie van mij, excuses daarvoor. Ik durf niet te zeggen of dit ooit inzichtelijk wordt via de MijnKPN app, maar ik het idee altijd doorgeven natuurlijk. Is dit trouwens ook niet gewoon in te zien in de instellingen van het toestel zelf? Die houdt per app volgens mij bij hoeveel data er wordt besteed (beetje afhankelijk van het toestel/OS).

Het moet gewoon mogelijk zijn bij t-mobile kan je het gewoon zien en dan optijd je bijvullen inschakelen omplaats wachten tot je geen snelheid meer heb 


Het blijft vreemd dat de optie er vroeger in zat en dat de app nu alleen maar slechter wordt:

  • verkeerde eerste telefoonnummer in het abonnement, pas na 10 seconden wordt de juiste getoond
  • gemiste informatie, met name he verbruik (misschien niet relevant voor het nummer met onbeperkte data, maar nog steeds heeeeel belangrijk voor de andere)
  • trager en trager en trager werkende app, lijkt wel alsof het halve internet moet worden gedownload voor dat kleine beetje aan data dat nodig is om te tonen

Jammer dat zo'n in potentie goede app in een aantal cycli de nek om wordt gedraaid in het kader van verbeteren en nog meer jammer dat KPN achter haar besluit van de verslechtering blijft staan.


trager en trager en trager werkende app, lijkt wel alsof het halve internet moet worden gedownload voor dat kleine beetje aan data dat nodig is om te tonen

Precies ja. Je vraagt je af waarom het in vredesnaam zo lang moet duren.


Zou fijn zijn als deze functionaliteit nog toegevoegd wordt. In T-Mobile kon je dat wel gemakkelijk zien. Tevens kan ik ook nog steeds niet inzien hoeveel ik heb verbruikt in het buitenland. Je krijgt 25GB per maand, maar het zou fijn zijn als je weet wanneer dit ingaat en hoeveel je nog hebt.


Hallo @Maytje , zie mijn antwoord (klik hier) op deze vraag die je in een ander topic ook al stelde.