Skip to main content
Beantwoord

Vervanging KPN Thuis door MijnKPN voor beheer Wifi?

  • 8 August 2024
  • 22 reacties
  • 118 keer bekeken

Met KPN Thuis was het mogelijk om inzicht te krijgen in de SuperWifi punten. Nu is Wifi beheer onderdeel geworden van MijnKPN (Wifinetwerk beheren) maar wanneer ik dat opstart verschijnt KPN Thuis hel even waarna het scherm “Gebruik vanaf nu MijnKPN app” met de button “Download MijnKPN” terwijl ik dit geheel dus heb opgestart vanuit MijnKPN.
Klik ik op de button “Download MijnKPN” kom ik op de pagina “We verhuizen de mogelijkheden van de Thuis app naar MijnKPN”
Hier gaat iets dus niet goed, is hier eenoplossing voor?

PS Ik gebruik MijnKPN beta.

Welk modem heeft u? En welke SuperWiFi's? 


Ik heb een V12 modem en Superwifi 2 


Allemaal met nieuwe KPN firmware? 


Firmware van modem is SGEJ1000060E. Van de superwifi 2 weet ik het niet omdat deze op dit moment de network map niet als superwifi worden herkend.


Firmware van modem is SGEJ1000060E. 

Dan hoort u de Thuis app te gebruiken. Via MijnKPN werkt alleen bij de nieuwe KPN firmware. Die heeft u nog niet.


Daar zit juist het probleem, als ik de Thuis app start krijg ik het scherm met de kop " Gebruik vanaf nu de mijnKPN app" en de download link naar de mijnKPN app


 

Van de superwifi 2 weet ik het niet omdat deze op dit moment de network map niet als superwifi worden herkend.

Ziet u de ip adressen wel? Kunt u deze openen in de browser? Kunt u zo de firmware versie zien?

 


Ik zie de ip-adressen in de clientlist van het modem staan en kan die via de browser benaderen. Na open de melding dat het ap als slave is geconfigureerd en alleen op het modem kan worden aangepast 


Ik zie de ip-adressen in de clientlist van het modem staan en kan die via de browser benaderen. Na open de melding dat het ap als slave is geconfigureerd en alleen op het modem kan worden aangepast 

Maar ziet u hetzelfde als wat ik laat zien in het plaatje? Daarin staat ook de firmwareversie. Wat is dat hij u?


Ik zie firmwareversie SW2.C.24.03.00


Kan het zijn dit komt doordat ik eerst superwifi 1 heb gehad. Ik heb sw2 volledig gereset en aan gekoppeld aan het modem geïnstalleerd en vervolgens aan de netwerkkabel gekoppeld waaraan eerst de superwifi 1 zat. Als ik namelijk de sw2 vevang door de sw1 wordt de sw1 wel herkend als ap.


Ik zie firmwareversie SW2.C.24.03.00

Dan heeft u dus op de versterkers wel de nieuwe KPN firmware staan. En op de KPN Box niet. Een heel vreemde situatie. De versterkers werken nu ook niet in 1 mesh systeem samen met de KPN Box. Want dat correspondeert nu niet met elkaar.

Misschien dat een KPN medewerker dit probleem op kan lossen. 


Dank je wel, ga ik contact opnemen met ern KPN medewerker.


Dank je wel, ga ik contact opnemen met kpn medewerker


Die zitten hier ook op het forum. Ze reageren meestal pas na 2 of 3 dagen

U zou zelf misschien de box een keer opnieuw op kunnen starten. Ik weet niet of u veel instellingen gemaakt heeft, maar anders zou een reset ook nog te overwegen zijn.


Wel gek dat de SuperWifi al wel op de nieuwe softwareversie zitten, maar de KPN Box nog niet. Ik wil je vragen om deze laatste eens te resetten. Hier lees je hoe je dat doet: Modem resetten of herstarten.


Ik heb twee gebruikte superwifi V2 gekocht van iemand die is overgestapt naar een andere provider. Waarschijnlijk heeft het modem bij hem al wel een upgrade gehad naar één van de nieuwere versies. Omdat ik al superwifi v1 heb wordt volgens de info geen upgrade van het modem gedaan. Ik heb een ander superwifi v2 (nieuw) en die wordt wel als AP herkend. Omdat de andere twee superwifi V2 al wel een upgrade hebben gehad is volgens mij de enige mogelijkheid het upgraden van het modem waarna alle drie superwifi V2 herkend moeten worden. Wordt met het resetten van het modem een upgrade uitgevoerd anders heeft het geen zin

 


. Wordt met het resetten van het modem een upgrade uitgevoerd anders heeft het geen zin

 

Als die update niet klaar.staat voor uw Box 12 is de kans klein dat er een upgrade plaatsvindt.


De vraag is dus of die upgrade klaar gezet kan worden want ik loop inmiddels twee versies achter, V12.C.23.15.06 en V12.C.24.05.08

Blijkbaar moet er ern monteur langskomen om dit probleem op te lossen.

 

 


Dat kan een monteur echt niet oplossen.

Voor de eerste software verandering is hier ook de nodige tijd verstreken, en de tweede of eigenlijk de derde versie moest ik zelf dwingen middels een herstart.

Je loopt er zelfs drie achter gerekend vanaf de eerste versie van de nieuwe software 


Ik ga alle superwifi loskoppelen en een volledige reset doen, dan zou volgens een KPN medewerker een upgrade uitgevoerd moeten worden.


Ah, oke. De SuperWifi 2 hadden dus bij de vorige eigenaar al een upgrade gehad. Maar jouw modem niet, omdat deze nieuwe versie niet samenwerkt met de SuperWifi 1. Heb je die nog in gebruik?

Zo niet, dan zou de nieuwe softwareversie vanzelf doorgezet moeten worden als dit is geregistreerd in het systeem.

In de tussentijd kan je jouw SuperWifi 2 dan beheren door in te loggen op de SuperWifi 2: KPN SuperWifi: van specificaties tot instellingen.


Reageer