Skip to main content

Ik heb doorverbinden van de vaste telefoon naar mijn mobiel ingesteld via Mijn KPN.

Ik kan echter alleen instellen dat er naar twee keer overgaan wordt doorverbonden, waarom niet meteen?

Via de MijnKPN app op je smartphone heb je meer mogelijkheden. Daar kan je wel zelfs 0 x (dus direct) instellen.


Hallo Peter,

 

Dat heb ik geprobeerd, maar op mijn mobiel geeft hij aan dat het gekozen nummer (mijn mobiele) niet geldig is.

Overigens raar dat het via de mobiel wel zou kunnen en via de computer niet.


Oh, ik heb 't jaren geleden al aangezet via de website. En 2 weken geleden van 5 naar 2 x gezet via de MijnKPN app. Ook daar zie ik mijn nummer 10 cijferig. Wel invoeren met 06 en niet met +316…

Echter, na ruim 10 jaar mijn vaste nummer nergens meer opgeven, alleen de 06, belt er inmiddels geen hond meer op. Behalve dan die spammers. Dus ik ga de doorschakeling binnenkort helemaal opheffen. Heb ik die spammers ook niet meer op de mobiel.

Overigens kun je via de mobiel ook (inkomende) nummers voor je vaste nummer blokkeren. Dat kan ook (nog) niet via de website.


Hi @Oorschodt, wat flauw dat dit niet helemaal soepel verloopt via je MijnKPN account 🙁

Ik kijk graag even of het mij wél lukt! Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan. 


Ik zie de mogelijkheid om een doorschakeling door te voeren niet meer terug in mij technische systeem @Oorschodt, dit krijg ik zelf dus niet voor elkaar.

Zou je nog eens het volgende willen proberen?

  1. Toets *21*
  2. Kies het (mobiele) telefoonnummer waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met #
  3. Je hoort nu een kiestoon en iedereen die jou belt wordt meteen doorgeschakeld

Is geen antwoord op mijn vraag. Als ik via Mijn KPN OP MIJN mobiel wil instellen kan ik het mobiele nummer niet invoeren. Geeft aan dat het nummer niet juist is. Kan wel aangeven na 0x overgaan.

Als ik hetzelfde op mijn computer doe kan ik wel mijn mobiele nummer invoeren, maar pas na 2x overgaan.

Waarom op mij  mobiel mijn nummer niet in te voeren en waarom op mijn computer pas na 2x overgaan. Mijn KPN zou op alle platformen hetzelfde moeten werken.

 


Kan je het in de mobiele app op geen van beide wijze invoeren?

Dus

0612345678 danwel +31612345678 ??

N.B. als je het via de laptop op 2 x hebt mét het nummer dan kan je het vervolgens wel op 0 x (= direct) zetten in de app. Het nummer staat er dan al en blijft, in mijn ervaring, staan.
Zelf heb ik 't doorschakelen van vast naar mijn mobiel op 2 x. Dan hoor ik thuis of het via de vaste komt én staan de nummers in de nummerweergave van de DECT.

En wat betreft niet gelijk zijn van MijnKPN site en MijnKPN app….

Hoe logisch is het dat je alleen inkomende nummers voor de vaste lijn via de app kan blokkeren. Wat je dus op je mobiele toestel moet doen. En ik ken '’genoeg'’ mensen die nog geen smartphone hebben.


Nee, niet met 06 noch met +316

Groetjes,

Harry


Als test ook een ander nummer geprobeerd?. Als dat ook niet werkt is er een storinkje op je app. Had ik ook met blokkeren van nummers voor het vaste nummer, dat is hersteld bij kpn en kan ze weer invoeren.

En ja, het vaste nummer staat hier permanent doorgeschakeld naar de mobiel. Maar als die spammers bellen, meestal naar het vaste nummer, worden ze daar al geblokkeerd nu. En niet pas na de doorschakeling (hier 2 x) naar de mobiel.


Had ik vandaag ook,in de MijnKPN-app melding ongeldig nummer en via de PC Mijn KPN lukt het wel.

 

 


Ik ga hier even mee aankloppen bij de MijnKPN mensen, wordt vervolgd!

@Oorschodt ik ben nog steeds wel benieuwd of het via de doorschakelcode wel werkt, of gaat dat ook niet goed?


via *21* kreeg ik het niet voor elkaar.

Staat nu wel doorgeschakeld, maar pas nadat hij 2x is overgegaan.

Het vervelende is dat hij op de vaste telefoon nu het aangeeft als een gemiste oproep.


Bedankt voor de aanvullende info @Oorschodt Dat het op deze manier óók niet lukt, lijkt er op te wijzen dat er met het doorschakelen an sich iets niet helemaal goed gaat, wat wellicht helemaal niets met MijnKPN te maken heeft.

Voordat ik de MijnKPN mensen hierover aan het jasje ga trekken, zal ik dan ook eerst even contact opnemen met de technische dienst!


Inderdaad, doorschakelen via de vaste telefoon leek goed te gaan, maar als je het dan test en niet werkt  en dan in de app MijnKPN kijkt staat er ongeldig nummer, hetzelfde als dat je rechtstreeks via de app doet.

In de KPN-winkel wisten ze er ook geen antwoord op maar kun via de website op hun pc wel de doorschakeling actief maken en ook weer ongedaan maken, dus via de standaard MijnKPN via de website lukt het wel.

 


Hallo Jan,

 

via de computer kun je het met Mijn KPN wel instellen, alleen na 2x overgaan.

Als je op Mijn KPN de app kijkt kun je wel instellen na 0 keer, maar kun je het nummere weer niet instellen. 

*21* werkte bij mij ook al niet. Dus voorlopig ingesteld met na 2x overgaan.


Het ouderwets intoetsen van *21*telnr# beltoets (!) en met *61*...# werkt nog gewoon. Hier wel althans.

Je kunt het NIET testen met hetzelfde toestel (nummer) als waar naar doorgeschakeld is! Dan werkt de doorschakeling juist niet.

Bij mij werkt ook deze route:

Via website MijnKPN doorschakeling naar ander nummer instellen. Vervolgens via de app op 0 x zetten. Gek genoeg gaat ie dan in de website aangeven dat er doorgeschakeld is naar Voicemail terwijl dat dus toch echt je mobiel is. Net getest.

 

Oorschodt schrijft: 

Het vervelende is dat hij op de vaste telefoon (bij 2 x) nu het aangeeft als een gemiste oproep.

Dat is toch juist wel prettig? Dan kun je checken via welk nummer je gebeld bent. 

Wil je het dan niet trek je de vaste telefoon eruit. Phone-line of stroom basisstation. Dan registreert ie het niet.


Hi @Oorschodt,

Mijn collega van de technische dienst geeft aan dat ze een storingsbon aan hebben gemaakt specifiek voor jouw probleem, aangezien dit niet een algemeen issue is. Ze hebben op de 15e geprobeerd om je te bellen, maar hebben je niet te pakken gekregen.

Ik vermoed dat ze het dinsdag weer zullen proberen, aangezien de met Pasen gesloten zijn 🙂