Skip to main content

"Beste klant, onderaan deze sms staat je verificatiecode. Onze medewerkers vragen je nooit om deze code. Geef deze ook nooit aan anderen. Heb je deze code niet zelf aangevraagd? Pas dan zo snel mogelijk je wachtwoord aan in MijnKPN. Je verificatiecode is (-----). Groet, KPN"

Ik heb dit niet zelf gedaan! wat moet ik doen?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @EHAS precies doen wat de SMS adviseert: wachtwoord in MijnKPN z.s.m. aanpassen.

Succes.

 


Goedemorgen @EHAS! Welkom en goed dat je contact met ons opneemt via het KPN Forum.

Heb je op de dag dat je de SMS ontvangen hebt, ook contact gehad met onze klantenservice? Misschien dat dan per abuis naar je verzonden is.
Het is goed om te weten dat er zonder een verificatiecode er geen mobiele bestellingen geplaatst worden. Geef de code daarom ook nooit aan anderen.

Is het gelukt om jouw wachtwoord in MijnKPN aan te passen? Ik raad je aan om dat zeker te doen!


Het is goed om te weten dat er zonder een verificatiecode er geen mobiele bestellingen geplaatst worden.

Wat bedoel je hiermee?


Late reactie, maar alleen bestaande mobiele klanten kunnen dit soort SMSjes van ons krijgen: bijvoorbeeld bij wijzigingen of bestellingen. 

Bij een mobiele bestelling had ik in deze situatie een verlenging van het contract (via de klantenservice) in het achterhoofd. Als je een verlenging doorgeeft via de klantenservice krijg je een contractsamenvatting en een verificatiecode per SMS. Zonder deze code kan er geen bestelling geplaatst worden door de collega's van de klantenservice.

Onze medewerkers vragen je nooit om deze code. Geef deze ook nooit aan anderen.

Maar dan rijmt bovenstaande niet (zeg ik hardop tegen mezelf)….: 

Je kunt een verificatiecode krijgen als je zelf iets wenst in te zien, een wijziging doorgeeft of een bestelling plaatst. Als je bijvoorbeeld inlogt om te checken of je al kunt verlengen, dan ontvang je een SMS zoals @EHAS ontvangen heeft:

"Beste klant, onderaan deze sms staat je verificatiecode. Onze medewerkers vragen je nooit om deze code. Geef deze ook nooit aan anderen. Heb je deze code niet zelf aangevraagd? Pas dan zo snel mogelijk je wachtwoord aan in MijnKPN. Je verificatiecode is (-----). Groet, KPN"

 

Je kunt de volgende SMS ontvangen als je een wijziging of bestelling plaatst via onze klantenservice:
Beste klant, uw eenmalige code is xxxx. Let op! Geef deze code alleen door als u zelf contact opneemt met onze Klantenservice. Hebt u geen code aangevraagd? Bel ons gratis op 0800-0402. Groet, KPN.