Skip to main content

2 afstandsbedieningen van het nieuwste type (bluetooth) koppelen lukt niet. Als je de ene koppelt doet de andere het niet meer. In deze tijd van Bluetooth multipoint zou dit moeten kunnen werken. Is er een procedure waarmee dit wel werkt.

TV box DIW7022 en bijbehorende 2 afstandsbedieningen.

Hallo @wiljenneskens 

 

Voor zover ik weet en werkt het ook maar 1, heeft deze er maar en zou je dus een tweede Box+ moeten hebben ontvangen.

 


Het klinkt niet echt logisch om er twee tegelijk op te hebben. Ik denk ook zomaar omdat ze echt gekoppeld moeten worden dat dit niet tot de mogelijkheden behoort. 


Hallo @wiljenneskens 

 

Voor zover ik weet en werkt het ook maar 1, heeft deze er maar en zou je dus een tweede Box+ moeten hebben ontvangen.

 

Dit klopt inderdaad. Je kan maar 1 afstandsbediening tegelijk koppelen aan de DIW7022 ontvanger. Je kan wel via bluetooth er nog een muis en/of toetsenbord aan hangen. 


Hallo KPN, is het te verwachten dat er een softwareupdate komt voor de afstandsbediening en/of TV box zodat er wel 2 afstandsbedieningen gekoppeld kunnen worden?


Hallo KPN, is het te verwachten dat er een softwareupdate komt voor de afstandsbediening en/of TV box zodat er wel 2 afstandsbedieningen gekoppeld kunnen worden?

 

Dat verwacht ik persoonlijk niet.

Ook op onze LG tv kan je maar 1 ab koppelen. 

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉😊😊


Hallo KPN, is het te verwachten dat er een softwareupdate komt voor de afstandsbediening en/of TV box zodat er wel 2 afstandsbedieningen gekoppeld kunnen worden?

Ik verwacht het eigenlijk niet. Ik neem je wens mee. Mocht het komen zal je het in de Product Updates lezen. 


Volgens mij zijn er wel belangrijkere punten om tijd en mankracht aan te besteden als het om de KPN+ box gaat. 😊


Volgens mij zijn er wel belangrijkere punten om tijd en mankracht aan te besteden als het om de KPN+ box gaat. 😊

 

Klopt helemaal.

Maar heel misschien nadat de DIW7022 helemaal goed werkt.

Maar ik verwacht niet dat het gaat komen om 2 ab's te koppelen.


Persoonlijk zie ik daar ook geen enkel voordeel in als ik eerlijk ben. Waarom zou je dit willen? 😊


Kost KPN alleen maar geld als klanten meerdere afstandsbedieningen gaan bestellen. 


Hallo KPN, is het te verwachten dat er een softwareupdate komt voor de afstandsbediening en/of TV box zodat er wel 2 afstandsbedieningen gekoppeld kunnen worden?

Mijn inziens ben je de enige op dit forum die 2 ab’s wil gebruiken.

Dat dit niet lukt staat overal te lezen dus logisch dat men hier geen tijd aan gaat besteden.

Men is nu bezig de DIW7022 stabiel en betrouwbaar te krijgen.

Ik denk dat het laatste de prioriteit moet krijgen.

mvg


Hallo @wiljenneskens waarom zou je 2 ab's willen koppelen aan de decoder, ik zie het voordeel niet?

En je schrijft:

TV box DIW7022 en bijbehorende 2 afstandsbedieningen.

Bij een tv-box behoort maar 1 AB, dus ik weet niet hoe jij aan 2 ab's komt. Als die standaard meegeleverd zijn, is dat een fout van het verzendmagazijn van KPN.

 


Mijn inziens ben je de enige op dit forum die 2 ab’s wil gebruiken.

Nee hoor, ik wil het ook.

Maar nu dat niet kan: bij mijn ouders werkt de afstandsbedieding van de tv prima na inschakelen van HDMI CEC: Apparaatinstellingen, Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Weergave en geluid » HDMI CEC » CEC activeren (toestaan dat de TV en KPN TV+ Box elkaar bedienen).

(En bij mij geen succes: je kunt een tweede bluetooth afstandsbediening aan een Chromecast/Google TV toevoegen. Maar bij de KPN TV+ Box verdwijnt de bestaande koppeling met “KPN afstandsbediening L8” zodra ik een tweede van hetzelfde soort toevoeg. Helaas. En als ik een Chromecast Remote probeer toe te voegen aan de TV+ Box, dan zie ik wel “Koppelen...” en de LED op die remote twee keer knipperen voor succes, maar bij “Verbinden...” na paar minuten alsnog melding “Kan niet koppelen”. Het is me wel eens gebeurd dat de Chromecast Remote evengoed in de lijst met “Afstandsbedieningen en accessoires” getoond werd, maar het ding deed dan toch niks.)


Mijn inziens ben je de enige op dit forum die 2 ab’s wil gebruiken.

Nee hoor, ik wil het ook.

Maar nu dat niet kan: bij mijn ouders werkt de afstandsbedieding van de tv prima na inschakelen van HDMI CEC: Apparaatinstellingen, Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Weergave en geluid » HDMI CEC » CEC activeren (toestaan dat de TV en KPN TV+ Box elkaar bedienen).

(En bij mij geen succes: je kunt een tweede bluetooth afstandsbediening aan een Chromecast/Google TV toevoegen. Maar bij de KPN TV+ Box verdwijnt de bestaande koppeling met “KPN afstandsbediening L8” zodra ik een tweede van hetzelfde soort toevoeg. Helaas. En als ik een Chromecast Remote probeer toe te voegen aan de TV+ Box, dan zie ik wel “Koppelen...” en de LED op die remote twee keer knipperen voor succes, maar bij “Verbinden...” na paar minuten alsnog melding “Kan niet koppelen”. Het is me wel eens gebeurd dat de Chromecast Remote evengoed in de lijst met “Afstandsbedieningen en accessoires” getoond werd, maar het ding deed dan toch niks.)

Ok 2 mensen dus -;)

Ik zie nog steeds de prioriteit  niet maar wellicht is het voor jullie lastig en van belang.

Ik zelf ben van mening dat er nu belangrijker issues zijn die opgelost moeten worden met de DIW7022.

mvg


Voor de volledigheid: vandaag ontdekt dat HDMI-CEC bij mijn oude Samsung tv maar half werkt.

Na aanzetten van de TV+ Box gaat die tv wel aan, maar schakelt niet om naar de juiste HDMI aansluiting. Op de Samsung remote werken bijvoorbeeld wel de cijfertoetsen, play/pause, de kleurenknoppen, pijltjes en OK. Maar niet gids, niet opnemen, niet vorige zender, en niet zender omhoog/omlaag. (Dat zappen werkt bij de Loewe van mijn ouders wel, maar bij mij gaat-ie dan terug naar de Samsung tv. Suf zeg.)

(Samsung noemt het “Anynet+” en daarvoor kan ik mijn tv verder geen instellingen vinden, behalve deactiveren. Ik gebruik dit alleen om problemen voor mijn ouders op te lossen, dus heb het verder niet onderzocht.)

Problemen met LG HDMI-CEC staat genoemd bij Bekende bevindingen.


Voor de volledigheid: vandaag ontdekt dat HDMI-CEC bij mijn oude Samsung tv maar half werkt.

Na aanzetten van de TV+ Box gaat die tv wel aan, maar schakelt niet om naar de juiste HDMI aansluiting. Op de Samsung remote werken bijvoorbeeld wel de cijfertoetsen, play/pause, de kleurenknoppen, pijltjes en OK. Maar niet gids, niet opnemen, niet vorige zender, en niet zender omhoog/omlaag. (Dat zappen werkt bij de Loewe van mijn ouders wel, maar bij mij gaat-ie dan terug naar de Samsung tv. Suf zeg.)

(Samsung noemt het “Anynet+” en daarvoor kan ik mijn tv verder geen instellingen vinden, behalve deactiveren. Ik gebruik dit alleen om problemen voor mijn ouders op te lossen, dus heb het verder niet onderzocht.)

Problemen met LG HDMI-CEC staat genoemd bij Bekende bevindingen.

@Arjan van B CEC icm LG en Sony geeft issues wellicht dat ook sommige Samsung toestellen hier last van hebben.

Ik zie dat je al ea gevonden had over CEC issues het schijnt dat men er mee bezig is dus tot die tijd gebruik maken van de work a round.(Eco stand enz)

Suc6


CEC icm LG en Sony geeft issues wellicht dat ook sommige Samsung toestellen hier last van hebben.

Amai, Sony ook? Dat merk wordt ook al niet genoemd bij de Bekende bevindingen, waar alleen LG staat.

(Je moet zo’n beetje alles op dit forum gelezen hebben om te weten hoe het ervoor staat. Hoe gaan mensen een nieuwe televisie kopen als ze TV+ willen gebruiken? Hoe moeten mensen weten of het voor hen wel of niet een goed idee is een overstap naar TV+ plus het daarbij verplichte nieuwe internet abonnement te maken? 🤯)


CEC icm LG en Sony geeft issues wellicht dat ook sommige Samsung toestellen hier last van hebben.

Amai, Sony ook? Dat merk wordt ook al niet genoemd bij de Bekende bevindingen, waar alleen LG staat.

(Je moet zo’n beetje alles op dit forum gelezen hebben om te weten hoe het ervoor staat. Hoe gaan mensen een nieuwe televisie kopen als ze TV+ willen gebruiken? Hoe moeten mensen weten of het voor hen wel of niet een goed idee is een overstap naar TV+ plus het daarbij verplichte nieuwe internet abonnement te maken? 🤯)

Ja met Sony komen ook CEC issues voor met deze STB.

mvg


Voor zover ik weet en werkt het ook maar 1, heeft deze er maar en zou je dus een tweede Box+ moeten hebben ontvangen.

Dit klopt inderdaad. Je kan maar 1 afstandsbediening tegelijk koppelen aan de DIW7022 ontvanger. Je kan wel via bluetooth er nog een muis en/of toetsenbord aan hangen. 

 

Update hierover: het is inderdaad niet mogelijk om twee van dezelfde TV+ Box afstandsbedieningen aan dezelfde TV+ Box te kunnen koppelen. Dit gaan we ook niet aanpassen. Wel is het zo dat we werken aan een nieuw type afstandsbediening voor de TV+ Box. Die gaat wel naast de huidige afstandsbediening te koppelen zijn.


Hoe is het toch mogelijk dat er maar een AB kan worden gekoppeld. De moderator schrijft ‘ Dit gaan we ook niet aanpassen. ’ Dit klinkt alsof we als gebruiker een beetje als achterlijk gezien worden. Hier hoort gewoon een dikke excuus te staan en een uitleg. Ik heb met de klachtenlijn gesproken en die reageerde ook al dat het toch niet normaal was om 2 afstandsbedieningen op dezelfde TV te gebruiken. Voor zover hij wist was ik de eerste die er over klaagde. Dit forum laat al zien dat dit niet zo is.


Goed gezegd Jos. Het wordt tijd dat er aan deze wens wordt voldaan. Hoe moeilijk kan zijn in deze tech..tijd.


Sommige gebruikers willen 2 AB voor een apparaat, meeste gebruikers willen 1 AB voor 2 apparaten. Hoe moeilijk is de keuze voor KPN dan?


Wel, slimmerik, slim zou zijn om dan aan beide specificaties te voldoen. Dat is echt niet teveel gevraagd voor de huidige stand van de techniek.


@Josssss Je weet zoveel over stand van de techniek, kan je me wijs maken hoe ik 2 devices met identiek BT-ID kan onderscheiden zonder diep in systeem api van android te duiken en daarmee vele manuren moet besteden.

Mijn stand van de huidige techniek is "Hey, ChatGPT, schrijf een stuk code om met 2 identieke AB een KPN-kastje te bedienen”.  Als ik met de output naar mijn chef zal lopen, zou hij volgende zeggen "Je kan jouw spul gelijk inpakken en naar huis gaan om bij KPN te soliciteren”


@Slimmerik Beste TDN. Mag ik even naar je achtergrond vragen? Werk je voor KPN in dit project en moet ik je commentaar als officieel KPN reactie zien?