Skip to main content

Beste KPN,

vorige week maandag is mijn aansluiting opgeleverd en ben ik als nieuwe klant aangesloten. 1gbit glas abonnement incl. 4K tv. Als gevolg van chiptekort maar één 4K ontvanger gekregen. Best balen en teruggang want ook 4K tv op slaapkamer en had al twee 4K ontvangers via vorige provider (xs4all). Nu zie ik tot mijn grote verbazing dat er weer “gewoon” twee 4K ontvangers worden uitgeleverd als je nu besteld. Zou heel graag zo snel mogelijk mijn non 4K willen omruilen. Graag jullie reactie en hulp. 

Ik sluit me hier volledig bij aan. Het is mij zelfs beloofd bij het (telefonisch) afsluiten van het abonnement dat ik een tweede 4k ontvanger zou krijgen. Ik moest dan later contact opnemen met de klantenservice. Omdat er wereldwijd een tekort aan chips was, kon dat helaas niet. Nu er weer twee 4k ontvangers worden uitgegeven lijkt mij gezien de eerdere belofte dat ik nu wel in aanmerking kom voor een tweede 4k ontvanger. Ik ben benieuwd naar de reactie van KPN.


Maarja wat is de meerwaarde ervan? Er zijn maar 3 zenders die in 4k worden uitgezonden.


Maarja wat is de meerwaarde ervan? 

Bluetooth afstandsbediening. 


Maarja wat is de meerwaarde ervan? Er zijn maar 3 zenders die in 4k worden uitgezonden.

Is een keuze die een ieder kan maken. Maar dan verwacht ik vanuit die keuze wel de benodigde technology. Zeker nu die weer leverbaar is. 


Dat die nu weer aan nieuwe klanten uitgegeven word wil nog niet zeggen dat de chip tekorten opgelost zijn en alle leveringsproblemen voorbij zijn. Kan zomaar zijn dat er nu met het oudere model ook tekorten zijn bijvoorbeeld. En dat daarom nu nieuwe klanten weer een 2de 4K ontvanger krijgen.


Dat moet een fout zijn in de bestelpagina. Zelfs als ik kies voor 4 ontvangers dan staat onderaan dat ik dan 4 x de 4k-ontvanger krijg. 

 had al twee 4K ontvangers via vorige provider (xs4all)

Maar … had je ook de 4k zenders? Anders is zo'n ontvanger nog zinloos

Overige zenders zijn en blijven HD (en dan kan je de upscaling beter aan de tv over laten) en de 4k apps voor Netlfix, Amazon en Youtube zitten (ook) in je 4k televisie.


Hi @RensFreriks! Ik begrijp de wens heel goed en het voelt natuurlijk scheef om zelf 1 4K ontvanger te hebben terwijl iemand die nu een nieuw pakket aanvraagt er 2 zal krijgen. Hierover loopt communicatie. Wat ik voor je kan doen op dit moment is deze in de gaten houden en je hier zo snel mogelijk laten weten wat daarin het besluit is. Ik kan hier niet direct een tijdstip aan verbinden maar ik wil wel eerlijk zijn in dat ik niet denk dat het antwoord voor dit weekend nog bij ons komt. Op dit moment ben ik dus bang dat ik je nog een klein moment geduld zal moeten vragen. Zodra ik bericht terug ontvang vanuit de afdeling die dit besluit zal nemen laat ik het hier gelijk weten!


Hi @RensFreriks! Ik begrijp de wens heel goed en het voelt natuurlijk scheef om zelf 1 4K ontvanger te hebben terwijl iemand die nu een nieuw pakket aanvraagt er 2 zal krijgen. Hierover loopt communicatie. Wat ik voor je kan doen op dit moment is deze in de gaten houden en je hier zo snel mogelijk laten weten wat daarin het besluit is. Ik kan hier niet direct een tijdstip aan verbinden maar ik wil wel eerlijk zijn in dat ik niet denk dat het antwoord voor dit weekend nog bij ons komt. Op dit moment ben ik dus bang dat ik je nog een klein moment geduld zal moeten vragen. Zodra ik bericht terug ontvang vanuit de afdeling die dit besluit zal nemen laat ik het hier gelijk weten!

Beste @Bram_ dank alvast voor je hulp. Ik wacht je reactie even af. 


Hi @RensFreriks! Ik begrijp de wens heel goed en het voelt natuurlijk scheef om zelf 1 4K ontvanger te hebben terwijl iemand die nu een nieuw pakket aanvraagt er 2 zal krijgen. 

Nog iets oudere klanten hebben helemaal geen 4K ontvanger. Hoe scheef moeten die zich dan wel niet voelen?


@Nick83 Hoezo scheef, KPN is standaard over gegaan op die 4k ontvangers voor nieuwe klanten, oude klanten konden ze krijgen als ze 4k af gingen nemen, die hadden dus net als ik de mogelijkheid om ze te krijgen.


@Nick83Hoezo scheef, KPN is standaard over gegaan op die 4k ontvangers voor nieuwe klanten, oude klanten konden ze krijgen als ze 4k af gingen nemen, die hadden dus net als ik de mogelijkheid om ze te krijgen.

Het is hier nog wel een beetje de vraag of @RensFreriks daadwerkelijk het 4K pakket heeft gekozen. Dat was mij niet helemaal duidelijk, nu het nog eens lees is dat waarschijnlijk wel zo, in dat geval is het begrijpelijk dat die 2de 4K ontvanger er moet komen.


@Nick83Hoezo scheef, KPN is standaard over gegaan op die 4k ontvangers voor nieuwe klanten, oude klanten konden ze krijgen als ze 4k af gingen nemen, die hadden dus net als ik de mogelijkheid om ze te krijgen.

Het is hier nog wel een beetje de vraag of @RensFreriks daadwerkelijk het 4K pakket heeft gekozen. Dat was mij niet helemaal duidelijk, nu het nog eens lees is dat waarschijnlijk wel zo, in dat geval is het begrijpelijk dat die 2de 4K ontvanger er moet komen.

@Nick83 Voor de duidelijkheid. Heb inderdaad gekozen voor het 4K pakket


@Nick83Hoezo scheef, KPN is standaard over gegaan op die 4k ontvangers voor nieuwe klanten, oude klanten konden ze krijgen als ze 4k af gingen nemen, die hadden dus net als ik de mogelijkheid om ze te krijgen.

Het is hier nog wel een beetje de vraag of @RensFreriks daadwerkelijk het 4K pakket heeft gekozen. Dat was mij niet helemaal duidelijk, nu het nog eens lees is dat waarschijnlijk wel zo, in dat geval is het begrijpelijk dat die 2de 4K ontvanger er moet komen.


Iets te kort geantwoord, het hoezo scheef doelde ik op de oude klanten van voor de 4k ontvangers, als je 4k afneemt moet het niks uitmaken of je 1 of de max 6 ontvangers wilt, ze moeten dan allemaal een 4k uitvoering zijn.

Geef nieuwe niet 4k kijkers maar een HD exemplaar.


Geef nieuwe niet 4k kijkers maar een HD exemplaar.

Waarom dat gezien het tekort niet gebeurd is me een raadsel. Later kunnen die dingen, indien nodig, altijd nog omgeruild.

N.B. een bekende van me is een maand of wat geleden naar kpn overgestapt. Ze hebben één tv, nog een HDready (32 inch wel). En ook de 4k ontvanger. Wel fraai klein kastje.


Hi @RensFreriks! Ik begrijp de wens heel goed en het voelt natuurlijk scheef om zelf 1 4K ontvanger te hebben terwijl iemand die nu een nieuw pakket aanvraagt er 2 zal krijgen. Hierover loopt communicatie. Wat ik voor je kan doen op dit moment is deze in de gaten houden en je hier zo snel mogelijk laten weten wat daarin het besluit is. Ik kan hier niet direct een tijdstip aan verbinden maar ik wil wel eerlijk zijn in dat ik niet denk dat het antwoord voor dit weekend nog bij ons komt. Op dit moment ben ik dus bang dat ik je nog een klein moment geduld zal moeten vragen. Zodra ik bericht terug ontvang vanuit de afdeling die dit besluit zal nemen laat ik het hier gelijk weten!

Beste @Bram_ dank alvast voor je hulp. Ik wacht je reactie even af. 

@Bram_ uit nieuwsgierigheid. Heb je al een antwoord?


@RensFreriks Ik heb ondertussen bericht gekregen dat we klanten vanuit ons gaan benaderen per e-mail om een ruil aan te bieden. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat iedereen die bij ons het 4K pakket afneemt alsnog het juiste aantal 4K ontvangers zal krijgen. Ik weet nog niet wanneer de eerste mails de deur uit gaan. Mocht er nieuws zijn over precieze data zal ik hier nogmaals een bericht plaatsen. 


@RensFreriks Ik heb ondertussen bericht gekregen dat we klanten vanuit ons gaan benaderen per e-mail om een ruil aan te bieden. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat iedereen die bij ons het 4K pakket afneemt alsnog het juiste aantal 4K ontvangers zal krijgen. Ik weet nog niet wanneer de eerste mails de deur uit gaan. Mocht er nieuws zijn over precieze data zal ik hier nogmaals een bericht plaatsen. 

@Bram_ dus het probleem met het chip tekort is opgelost? 🤔😉


@Dennis Schreve dat is in de communicatie niet duidelijk gemaakt. Of dit dus betekent dat er alleen voldoende voorraad is om deze keuze te maken of dat er overschot gaat zijn na de wissels weet ik niet. 


Graag aangeven hoe/waar mijn interactieve TV met  tv-ontvangers kan vervangen ?

 


Hallo @Htan . Als je nu nog een Alles-in-1 abonnement hebt dan kun je geen 4k (zenders/ontvangers) krijgen.

Wil je dat wel EN is je aansluiting 100 Mb/s of meer dan kan je naar een Hussel abonnement mét het 4k zenderpakket. Dan krijg je er 3 zenders bij in 4k en een in UHD (HD 1080p met HDR).

Het overige aanbod is en blijft HD. Daar zul je écht geen verschil in merken..

691 Xite 4K DD5.1 (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
692 Insight 4K (HDR, HLG) DD5.1 (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
693 LoveNature 4K (HDR, HLG) PCM (ondertiteling via TT 888) (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
694 ESPN Ultra HD (1080p 50 met HDR, HLG en WCG2020; HEVC met 15,5 Mb/s)

Je kunt de klantenservice bellen als je deze wijziging wilt (indien je lijn dus minimaal 100 Mb/s heeft).

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Deze openingstijden gelden ook voor de chat.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Sorry, ik zal t even mijn situatie concreter maken;

Ik heb nu een Hussel abo met 200Mb/s aansluiting en daarnaast 2x “Extra tv-ontvanger en

1x “ Interactieve TV met 1 tv-ontvanger” . 1 ontvanger, hiervan wil ik 1 binnenkort afzeggen( bezuiniging).

Kan ik dan kosteloos over naar 4K zendpakketten incl. nieuwe tv ontvangers ? 

 

 

 


Ik begrijp dus dat je nu 3 HD-ontvangers hebt voor Interactieve TV. (?)

Kosteloos?

Het 4k / UHD-zenderpakket kost € 2,50 per maand extra.

Er zullen dan a.h.g.i. 2 ontvangers worden omgewisseld voor de Arris vip5202 (indien je die bij Hussel nu nog niet hebt).

Eén ontvanger zit in het TV abonnement. Elke volgende betaal je € 5 per maand per stuk extra voor.

N.B. Doe niet alle wijzigingen tegelijk. Het beste kan je het telefonisch regelen.


Dankjewel Peter! Zal zeker niet tegelijk die wijzigingen doen.


@Bram_ Mogelijk kun je mij toch nog verder helpen. Heb nog geen mail m.b.t. omruilen tv ontvanger gehad. Wel heb ik via MijnKPN een poging gedaan om het zelf te regelen. Dit ging goed tot het punt dat ik kon kiezen voor omruilen thuis. De kosten hiervoor bedroegen €9,95. Daarna kreeg ik een foutmelding. Nu zie ik dat de kosten wel in rekening zijn gebracht. Helaas geen 4K tv ontvanger gekregen. Je hulp om dit op te lossen wordt zeer gewaardeerd. 


@RensFreriks ik heb nog niet meegekregen dat die mails zijn verstuurd. Dus ik vermoed dat dit nog moet gebeuren. Wat betreft de kosten, ik heb voor je in onze systemen gekeken en daar zie ik die nog niet staan. Wat ik zou willen aanraden is zodra je de factuur binnenkrijgt waarop deze kosten staan 0800-0402 te bellen. Ik kan het bedrag op dit moment nog niet vergoeden omdat deze nog niet terug te vinden is. Mocht je er met de klantenservice op dat moment niet uitkomen zou ik je willen vragen dat hier te laten weten zodat ik het verder op kan pakken.