Skip to main content

Al jaren een tevreden klant bij KPN, maar de laatste tijd is het mis.

TV ontvanger reageert pas na 1 min. na het aanzetten, het TV Menu is traag en 1 kastje doet niet meer mee. (heeft het ook opgegeven denk ik ) Deze TV ontvanger blijkt defect na veel telefoontjes eindelijk iemand bij KPN die een nieuwe afstuurt. Moest de oude meteen inleveren, anders kan ik de nieuwe niet ophalen ( op zich logisch ) thuis gekomen en enthousiast de nieuwe ontvanger aangesloten.

Vol spanning afwachten …… niets.  Huh ? Kabels ( HDMI en UTP ) gecheckt beide OK. Toch maar een nieuwe UTP kabel gekocht ( je weet het nooit ), nog steeds niets. KPN gebeld ….. dat kan niet meneer, de kastjes die wij afsturen zijn gechekt, deze moet het doen. 20 minuten verder alles geprobeerd….. het lijkt er op dat dit kastje defect is meneer ( serieus !!!! ). Wij sturen een nieuwe op. Vervelend, maar ok prima geregeld (zou je denken) Volgende dag …. niets gezien of gehoord. KPN maar weer gebeld ( ken ondertussen de vragen uit mijn hoofd, dus begin al met PC, Huisnr. Geb. datum en bank rekeningnr. ).

Meneer het kastje welk wij hebben gestuurd kan niet kapot zijn want deze zijn getest, dus we kunnen geen SWAP uitvoeren!!!!

Wat !!!

Als uw oude kastje bij ons binnen is, kunnen we pas iets doen, maar mag ik u eerst even vragen om het nieuw ontvangen kastje even te instaleren…… 

tuurlijk gaan we weer. Ja hoor, is goed doen we het gewoon nog een keer.

Na 15 min. testen….. inderdaad, deze is defect , onze excuses meneer. Dat is wel vreemd meneer, want die worden gecheckt voor ze hier weggaan (door wie? werkt die er nog wel?)

Ik kan pas een nieuwe sturen als de andere retour is meneer  !!!!!! Dus u zult nog een paar dagen moeten wachten en dan even terug bellen.

 

Nieuwe klanten krijgen de nieuwste spullen met Wifi Knallers (wifi boosters oid ) en nieuwe modems. En daarnaast nog eens 6 maanden korting op alles.

Trouwe bestaande klanten ??? ……. uhm die hebben “verouderde” apparatuur, betalen de volle mep en bij problemen bieden we geen of een slechte oplossing. Maar…... we incasseren wel ieder maand gewillig bijna € 80,-. ( al 6 jaar )

Mijn abb. loopt 19-01 af... ik ga toch maar eens met Ziggo of T-Mobile bellen.

#lekkerbezigKPN

Welkom op het forum @Robbie.h. De traagheid van de ontvangers zat zeer waarschijnlijk in de software van de ontvanger. We zijn bezig met het uitdelen van nieuwe software. Dit proces zou nu voltooid moeten zijn. Zou je de ontvanger eens een volledige frisse start kunnen geven en kijken of daarmee het probleem is opgelost? 


Dank, maar zodra de stekker in de ontvanger gaat dan gaat het standbye lampje groen knipperen en verder gebeurd er niets.

De andere 3 decoders (die ik heb staan) draaien nog steeds op de “oude” software. Ook na een handmatige update of frisse start komt de “oude” software terug.


Als de ontvanger verder op het juiste externe kanaal helemaal geen beeld wil geven ga ik een wissel voor je kan klaarzetten en we de defecte ontvanger kunnen vervangen. Ik hoor graag als je je profiel hebt ingevuld. Dan kan ik de wissel voor je beginnen. 


Beste Bram, profiel is aangevuld.

hoor graag hoe nu verder


Ik heb het voor je nagekeken maar ik zie dat je pakket op dit moment 2 ontvangers bevat. Je geeft eerder in dit topic aan dat je nog 3 andere ontvangers hebt staan. Klopt het dat je totaal 4 ontvangers gebruikt?


Dat klopt. Ik heb er totaal 4


Heb je in dat geval minimaal 2 werkende ontvangers?


Ja, die heb ik. Maar ik verwacht toch wel dat mijn “oude” inmiddels bij KPN is aangekomen. (14-01 retour gestuurd) dus zou ik willen voorstellen om de Swap in gang te zetten.