Skip to main content

Ik heb boven een televisie die via een Fritz box en twee Devolo versterkers bediend wordt. Ineens was er boven geen signaal meer en kreeg ik foutmelding 143. Ik heb alle kabels tussen de modem en de eerste versterker losgemaakt en weer verbonden en daarna alles opnieuw gestart. Geen resultaat. Ik heb de tweede versterker naar beneden gehaald, vlakbij de eerste en alles opnieuw gestart. Geen resultaat. Ik heb de twee Devolo versterkers verwisseld en heb zelfs de twee snoeren aan de versterkers verwisseld. Alles zonder resultaat. Waar kan de fout zitten.

Devolo's eruit, Fritz repeater erin.

Die Devolo's gaan over je stroomnetwerk. Veel te storingsgevoelig. 

Een Fritz repeater heeft via wifi contact met je Fritzbox en geeft zelf ook wifi. Je vergroot daarmee je wifibereik,  plus je kan je tv ontvanger ermee verbinden.


OUDE beestjes??

DVS 200 / MT 2360 uit 2012

 


De Devolo kastjes waren gloednieuw. Ik heb het ondertussen opgelost: ik had boven ook een andere versterker speciaal voor mijn computer en die bleek ook geschikt voor de TV. Exit Devolo.

Merkwaardig: het Devolo kastje beneden knippert nog steeds rood, maar als ik hem verwijder doet mijn modem het niet meer. Terwijl het Devolo kastje toch luidkeels aangeeft dat hij niet werkt.