Skip to main content

Beste,

 

Ik heb sinds een paar weken 4K abbo aangezet, en netjes 4K ontvangers thuisgekregen.

Nu kan ik nog steeds niet de 4k zenders zien. 691 en hoger ofzo?

Netflix doet het wel prima in 4K overigens.

Iemand enig idee?

Hallo @Danny1088 , heb je de ontvanger al eens een frisse start of fabrieks-reset gegeven?

 


Dag Jan,

 

Neen, verwacht niet dat dit al aan de orde is als ze net 1,5 weken staan.

Ik zal er een eens een “frisse” start geven zoals je noemt, door de stekker eruit te trekken.


Nope helaas, net frisse start gegeven, zender lijsten opnieuw laten ophalen maar helaas.

Tevens even gespiekt in de verborgen zenders instellingen, maar ook hier staan ze niet tussen.

Is het administratief allemaal wel goed gegaan?


Hallo @Danny1088 dan zou ik toch eens een fabrieks-reset uitvoeren waarbij de laatst bekende firmware geladen wordt.

 


Hey Jan,

Op beide, splinternieuwe kastjes van nog geen 2 weken oud?

Of het nou wel of niet werkt, beide uitkomsten komen wel in de buurt van belachelijk.

 


Hallo @Danny1088 , er is nog steeds een uitrol gaande van nieuwe software op diverse typen decoders, zie daarvoor het speciale topic binnen dit forum.

Dus daarom zou het best kunnen zijn dat er voor jouw decoder ook een nieuwere versie beschikbaar is.

 

 


Dag Jan, helaas. Reser heeft niks geholpen. Op beide decoders niet. 
en vwb uitrol firmware, wat heeft dat te maken met het wel of niet hebben van 4k zenders? Die bieden jullie al maanden en maanden aan. Dus zowel in de oude als in de nieuwe firmware zou dat gewoon moeten werken. Nu het niet werkt op 2 hele nieuwe kastjes lijkt mij dat er bij de implementatie iets niet goed gegaan is. Vanaf dag 1 dat die dingen binnen zijn gekomen heb ik nog geen toegang gehad tot de 4k zenders. 
nog andere brilliante ideeen?


@Danny1088 toen u deze nieuwe ontvangers voor het eerst in gebruik nam, geeft u toen bij de eerste keer opstarten uw eigen abonnementsnummer en pincode ingevoerd?


Ha Nick, de vragen worden steeds interessanter. Natuurlijk heb ik mijn eigen pincode en abbo nummer ingevoerd. 


Ha Nick, de vragen worden steeds interessanter. Natuurlijk heb ik mijn eigen pincode en abbo nummer ingevoerd. 

Dat is niet zo natuurlijk. Soms ontvangen klanten een kastje waar de abonnementsgegevens van de vorige klant nog in staan.


Ach so, bij mij niet het geval. De kastjes waren duidelijk nieuw. En heb bij allebei abbo nummer en pincode moeten invullen


Kijk eens in je abonnement gegevens …. Staat daar wel dat je €2,50 betaald voor 4K ??? 

 


Kijk eens in je abonnement gegevens …. Staat daar wel dat je €2,50 betaald voor 4K ??? 

 

Lijkt mij wel toch?Die heb ik aangevinkt en bestelling bevestigd. Anders had ik ook nooit 2x een 4K kastje opgestuurd gekregen 2 weken geleden.

Ik zal eens checken in “mijn knp” omgeving


Kijk eens in je abonnement gegevens …. Staat daar wel dat je €2,50 betaald voor 4K ??? 

 

Lijkt mij wel toch?Die heb ik aangevinkt en bestelling bevestigd. Anders had ik ook nooit 2x een 4K kastje opgestuurd gekregen 2 weken geleden.

Ik zal eens checken in “mijn knp” omgeving

Nee dus, je moet apart 4K abon. afsluiten. Kijk nu toch maar eens


Yep, in mijn kpn omgeving staat bij mijn abbo “2x 4k TV ontvanger + opnemen pakket”


Overigens, die zenders lijken wel aanwezig als ik op de tablet kijk

 


Oke, dat is het dus niet, Ik heb naast mijn abon. gegevens een lijst staat met daarop alle Extra's daar zou ik die 4K optie verwachten.

Dus naar Producten ==> Thuis  ==> Abonnement wijzigen. Onder huidige kosten zou die € 2,50 moeten staan


Oke, dat is het dus niet, Ik heb naast mijn abon. gegevens een lijst staat met daarop alle Extra's daar zou ik die 4K optie verwachten.

Dus naar Producten ==> Thuis  ==> Abonnement wijzigen. Onder huidige kosten zou die € 2,50 moeten staan

Ja klopt, maarja schijnbaar gaat er iets nog niet goed. 
Zou het ook wel gek vinden, ik vink 4K aan in mijn abbo, en krijg keurig netjes 2 nieuwe kastjes opgestuurd, een breif erbij dat ik de nieuwe kastjes al kan gebruiken maar dat mijn nieuwe abbo pas over enkele dagen in gaan. Dus tot zover alles prima lijkt mij. 
Maar die datum is inmiddels al ruim een week verstreken. Dus de kastjes inmiddels wel in gebruik, maar geen 4k zenders nog. Weird. 


Klopt het dat die € 2,50 er staat ??


Yes sir,

  • 47,50 hussle
  • glasvezelupgrade 0
  • opnemenpakket 0
  • interactieve tv met ontvanger 10
  • extra tv ontvanger 5
  • 4k tv 2,50

 

Ik kijk het nog wel een paar dagen aan. reset hem van het weekend nog wel eens. 


Nu zou dus eigenlijk een KPN Moderator moeten in springen, want ik weet het niet meer. Veel succes

 


Goedemiddag @Danny1088. Het is erg druk dus vandaar dat je nu pas een reactie krijgt van een KPN moderator. Als ik nu kijk bij jouw abonnement zou je ook op de tv-ontvanger(s) de 4k zenders moeten kunnen kijken. Ik hoor graag van jou of dat ook het geval is. 


@Jeroen_dB Correct. Alles OK.

Thanks