Skip to main content
Vraag

500 uur aan TV opnames verdwenen

• August 6, 2026
  • 23 reacties
  • 440 keer bekeken

Tot mijn grote schrik is ergens vanmiddag ruim 500 uur aan opnames verdwenen, films, series en programmas die normaal gekeken worden omdat het meeste te laat wordt uitgezonden of tijdens werktijden. Ook kijkt mijn partner vaak dingen als ze ziek thuis zit.

Vanmorgen was alles er nog en nu is er 44 uur aan opnames over. Programmas die niet meer worden uitgezonden waar we halverwege waren. Films die zelden op tv zijn. Alles weg. 

vorige week nieuwe ontvangers gekregen omdat terugkijken van de opnames niet meer lukte, alles bekabelt ook. En dat werkte goed, maar nu is dus nagenoeg alles verdwenen. Random ook. Films van vorig jaar augustus en dit jaar augustus staan er nog de rest is weg. 

ik baal hier ontzettend van en ben eigenlijk ook boos dat dit zomaar kan gebeuren. Groot deel van de films zijn anders alleen te bekijken na betalen van geld of zijn te zien op streamingdiensten die ik niet heb. Voor mijn partner betekent dit dat zo n beetje het enige wat ze kan als ze ziek is nu ook verdwenen is,

Is dit tijdelijk in verband met overzetten of zijn wij een van de pechvogels met jammer dan pech gehad en succes ermee?

23 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 6, 2026

Is dat ook zo als je bijvoorbeeld kijkt op de tv+app op je mobiele telefoon? Of staan ze daar wel?

• Auteur
  • Topper
  • August 6, 2026

Daar is het ook weg. Kijken gebeurt afwisselend via de ontvanger of de app. Bij beiden is het ergens in de middag verdwenen. Alleen een deel van augustus vorig jaar en dit jaar is er nog. De opname planning is er wel gewoon nog. Gewoon raar dat de maand augustus er deels wel nog is. Maar niet alles bv spiderman is verdwenen, een andere opname op dezelfde dag is er nog wel

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 7, 2026

Opnames blijven maar een jaar staan.

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2026

Dat klopt, maar het enige dat er nu nog over is is van augustus vorig jaar 2 films die we nog een keer wilden bekijken van na 6 augustus en van eergister en gister. Alles ertussen is weg sinds gister middag. Het heeft dus niets met dat jaar bewaren te maken. 

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 7, 2026

Ik snap hem even niet:

Daar is het ook weg. Kijken gebeurt afwisselend via de ontvanger of de app. Bij beiden is het ergens in de middag verdwenen. Alleen een deel van augustus vorig jaar en dit jaar is er nog. De opname planning is er wel gewoon nog. Gewoon raar dat de maand augustus er deels wel nog is. Maar niet alles bv spiderman is verdwenen, een andere opname op dezelfde dag is er nog wel

Als het goed is staat er nu alleen nog op name van af 7/8/2025 alles daar voor zou weg zijn.
Op je laptop/PC zouden de oude opname een gele driehoek hebben dat ze er nog maar kort opstaan.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Heel vervelend ​@Rudi br , maar als jij ze niet zelf heb weggegooid zijn je opnames echt niet weg. Dat jij je opnames (tijdelijk) niet kunt bereiken is vervelend maar niet desastreus. Bel even met 0800-0402 en leg daar je probleem voor. Ik denk dat er iets in het profiel van je account (Opnemen pakket of Opnemen pakket Extra) niet goed staat. Dit probleem heeft overigens niets met je (nieuwe) ontvangers te maken.

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2026

Ik heb hier en daar toch ook gelezen dat het vaker voorkomt dat het gewoon weg is en dan de reactie van kpn weg is pech. Ik mag hopen dat er een rare tijdelijk iets is. Als er een fout zou zijn in de opname instellingen zouden er geen opnames te vinden moeten zijn. Of dan alleen bijvoorbeeld van gister. Maar de onlogica dat delen van augustus (vorig en dit jaar) er nog wel zijn. 

bellen ga ik uiteraard ook doen maar ik had hoop dat iemand hier zou weten wat er aan de hand was. Maar tot nu toe dus nog niet

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Ik heb hier en daar toch ook gelezen dat het vaker voorkomt dat het gewoon weg is en dan de reactie van kpn weg is pech. Ik mag hopen dat er een rare tijdelijk iets is. Als er een fout zou zijn in de opname instellingen zouden er geen opnames te vinden moeten zijn. Of dan alleen bijvoorbeeld van gister. Maar de onlogica dat delen van augustus (vorig en dit jaar) er nog wel zijn. 

bellen ga ik uiteraard ook doen maar ik had hoop dat iemand hier zou weten wat er aan de hand was. Maar tot nu toe dus nog niet

Waarschijnlijk reageert een KPN moderator op redelijk korte termijn, even afwachten dus. 

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2026

Voor nu lijkt het toch weg is pech als ik zo de eerste reactie van de medewerker aan de telefoon zo hoor. Er is een storingsformulier aangemaakt en daar moeten we het mee doen. Dus we moeten er van uit gaan dat het weg is pech en succes ermee wordt. 

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2026

Ik snap hem even niet:

Als het goed is staat er nu alleen nog op name van af 7/8/2025 alles daar voor zou weg zijn.
Op je laptop/PC zouden de oude opname een gele driehoek hebben dat ze er nog maar kort opstaan.

Er staan twee opnames van 20/08/2025 en 25/08/2025. En dan vanaf 05/08/2026 de rest ertussen is weg. Ook op de tv app is er niets meer terug te vinden dan dat handje vol opnames

• August 7, 2026

[..]

vorige week nieuwe ontvangers gekregen [..]

Het is wel voorgekomen dat een teruggestuurde ontvanger was uitgegeven aan een andere klant en dan niet ontkoppeld was van de vorige gebruiker, met alle gevolgen van dien.
Maar deze ontvanger werkte niet goed meer dus dat is dan niet zo waarschijnlijk.

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2026

De ontvangers die terug zijn gegaan waren oude aris van zeker 8 jaar oud zo niet ouder. En klaar voor vernietiging is gezegd. En als het goed is staan de opnames ergens in de cloud en niet op de ontvanger zelf. Dan zou er niemand zomaar bij kunnen komen. En dan zou het nog niet logisch zijn dat alleen stukjes augustus (2025 en 2026) blijven staan en de rest weggegooid,

ook blijken de twee oude ontvangers nog aan dit adres gekoppeld te zijn, er zouden nu vier ontvangers op dit adres aanwezig zijn. Wat niet het geval is omdat ze bij een kpn winkel zijn achter gelaten

• August 7, 2026

Ja, klopt allemaal, in theorie zou het niet moeten kunnen.
Maar ik wou het toch even noemen, dat was alles.

En inderdaad, erg vervelend, ik zou dat zelf ook erg vervelend vinden.
( mede daarom neem ik op een eigen hardeschijf, maar dan niet dubbel uitgevoerd, dus ook riskant )

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2026

Er is inmiddels een deel van de opnames teruggevonden en teruggezet. Telefonisch contact werkte minder fijn. Webcare ging een stuk beter. Met terugbrengen van de oude ontvangers zijn deze verkeerd geregistreerd aan kpn kant. Waardoor de opnames zijn verdwenen. De oude ontvangers zijn nu op de juiste wijze afgeboekt en er is in ieder geval 100 uur aan opnames teruggevonden. Nog lang niet alles maar de meeste films zijn terug. Alleen een aantal serie opnames is verloren gegaan.

• August 11, 2026

Aha, fijn, mooi dat je het even laat weten hier.

Met terugbrengen van de oude ontvangers zijn deze verkeerd geregistreerd aan kpn kant.

Dan ben ik benieuwd wat dat inhoudt.

Waardoor de opnames zijn verdwenen.

Hmm, hoe dan.
Of was mijn vermoeden toch juist ?

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2026

Geen idee. Niet uitgegeven in ieder geval. Dit is de terugkoppeling die ik kreeg

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Rudi br, wat een gedoe. Doe je een wissel van type tv-ontvanger en ineens zijn al je opnames verdwenen. Graag kijk ik vanuit hier ook nog eens naar jouw tv-abonnement. Zou je jouw community profiel in willen vullen? Dan kan ik met die gegevens de systemen induiken. 

In ieder geval fijn dat er 100 uur weer terug is gehaald. Ik kan niets beloven over de rest, maar kijk graag voor je of er nog iets mogelijk is. 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

​@Jeroen van KPN Meerdere van jouw collega’s hebben al met mij, en mensen aan mijn kant, geschakeld. Dit was helaas het beste wat we ervan konden maken.

• August 11, 2026

Dan misschien een passende vergoeding in vorm van wat huur films.

• Auteur
  • Topper
  • August 12, 2026

We zijn al blij met de teruggehaalde uren en films. Balen van de rest maar dit is alvast iets. Alleen blijft het erg slordig dat door onzorgvuldigheid aan kpn kant zoiets kan gebeuren. En vooral de ietwat lauwe reactie van de eerste medewerker aan de telefoon blijft ons verbazen. een "tjsa pech en er komt geen terugkoppeling succes” is niet bepaald een erg vriendelijke klantgerichte reactie.  het is dat we het daarbij niet hebben gelaten dan waren de teruggehaalde uren er niet geweest.

ik hoop dat dit voor volgende klanten voorkomen kan worden.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De eerste reactie vanuit de klantenservice verdiend inderdaad geen schoonheidsprijs.  

Dank voor de toelichting ​@Jeroen-bart Engelen, dan gaan we het niet nogmaals doorgeven.  

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • August 12, 2026

De opnames van het KPN opnemen pakket blijven 1 jaar staan op hun opslagservers. Na 1 jaar worden de opnames gelijk verwijderd van hun opslagservers om ruimte te maken. 

Want 500 uur aan TV opnames kan niet eeuwig op de KPN opslagservers blijven staan. 

En heel veel films, series en TV programma's zitten auteursrechten op. 

• Auteur
  • Topper
  • August 12, 2026

Dat is niet van toepassing.een fout aan de kant van kpn heeft ervoor gezorgd.