Skip to main content
Vraag

Aan het experimenteren met Projectivy Launcher

• May 9, 2026
  • 9 reacties
  • 101 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Ik heb even een nieuw topic aangemaakt voor Projectivy Launcher, om de andere threads niet te kapen.

Ik ben inmiddels wat meer aan het experimenteren met Projectivy Launcher en het ziet er toch behoorlijk interessant uit. Op mijn Nokia Streaming Box 8010 heb ik alles naar wens kunnen instellen en de standaard Google TV‑launcher vervangen door Projectivy Launcher.

Op de KPN TV+ Box lukt het me echter nog niet om dit volledig naar wens te configureren. Idealiter wil ik starten in Projectivy Launcher, en van daaruit, wanneer nodig, de KPN TV+‑launcher openen. Het vervangen van de standaard KPN‑launcher door Projectivy Launcher werkt bij mij niet: zodra ik dat doe, kan ik de KPN TV+ Box launcher helemaal niet meer opstarten. Ik heb nu één app in de favoriete apps staan in de KPN TV+ Box en dat is  Projectivy Launcher . Ook mis ik op één of andere manier het kanaal voor Netflix in Projectivy Launcher op de KPN TV+ Box.

Hoe heb jij de Projectivy Launcher en de KPN TV+‑launcher op de KPN TV+ Box geconfigureerd, ​@TDN?

9 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

@dmutsaers In Projectivy instelling moet je de instelling "override standard launcher” activeren, zonder deze instelling zet Google zijn Launcher weer terug bij iedere updates van Play Services of Launcher. Dan bij home screen van Projectify de KPN Launcher als App toevoegen in een gewenste categorie. Bij me staat ook de Projectify instelling "Launch on Boot” de KPN Launcher, dan start de TV+ Box automatisch de KPN Launcher bij opstarten, men merkt niet dat een andere Launcher gebruikt wordt, maar bij Home gaat men weer terug naar Projectify en wanneer nodig weer KPN Launcher starten met een klik op zijn icon.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is eigendom van KPN.

Ik vraag me af of dit wel mag.

Of kan ik dit vergelijken met het toevoegen van een app uit de Google store?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is eigendom van KPN. Ik vraag me af of dit wel mag.

Waar staat in KPN voorwaarden dat men geen Apps op KPN ontvanger mag installeren?

Deze is uit Google Appstore, maar ook zonder Google Appstore kan en mag men Apps installeren zolang het niet expliciet verboden is.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 9, 2026

Ik heb het nu opgelost met Button Mapper TV Seniors Help. De KPN TV+ launcher is de standaard launcher, met Button Mapper TV Seniors Help heb ik de Home knop gewijzigd naar Projectivity Launcher.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is eigendom van KPN. Ik vraag me af of dit wel mag.

Waar staat in KPN voorwaarden dat men geen Apps op KPN ontvanger mag installeren?

Deze is uit Google Appstore, maar ook zonder Google Appstore kan en mag men Apps installeren zolang het niet expliciet verboden is.

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik las launcher en dacht aan heel iets anders.

App's mogen natuurlijk.

Had ik er ook bij vermeld.😉

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

De KPN TV+ launcher is de standaard launcher, met Button Mapper TV Seniors Help heb ik de Home knop gewijzigd naar Projectivity Launcher.

Als je bij toegangkelijkheid de toestemming intrekt voor KPN Launcher, werkt ook zonder Button Mapper

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 9, 2026

Werkt de Launcher tv "app" dan nog wel?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Werkt de Launcher tv "app" dan nog wel?

Je hij is nog steeds een normale App en kan op normale manier uitgevoerd worden.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 10, 2026

Dit heb ik ook met Tivimate gedaan deze start bij mij op als eerst op een van me boxen.

en kan nog altijd KPN app starten.