Skip to main content

Ik heb sinds in de apparatuur omwisselde continu verschillende storingen. Vastlopen van video’s, hapering live tv, vertraging in Netflix. Zowel bekabeld alsmede via de WiFi vind dit plaats. Alles is door 7 monteursbezoeken gereset en vervangen. De video’s bufferen simpelweg niet. KPN adviseert de beeldkwaliteit terug te zetten. Wat heb je dan aan 4K? Het was altijd perfect tot de apparatuur werd vervangen. Inmiddels 4 maanden vele monteur bezoeken en klachten verder, krijg ik te horen dat het aan mijn tv toestel ligt, en anders houdt het op voor kpn. Pardon? Mijn tv? Mijn toestel is nog geen 4 maanden oud. Ik heb deze laten nameten/nakijken door Philips, en het toestel is perfect functionerende. Elke medewerker die ik spreek van kpn ontkent dit probleem, kpn kan dit niet oplossen, maar beweerd wel dat alles behoort te werken. Waar is dan de oplossing?

Dat is inderdaad niet prettig televisie kijken, @Laurens84. Ik begrijp dat het nodige al uit de kast is getrokken om tot een oplossing te komen. Ik ben benieuwd of ik dan nog iets kan toevoegen, maar wie weet.

Allereerst ben ik heel benieuwd naar jouw internetsnelheid, zowel bekabeld als via wifi. Je kunt voor de speedtest gebruik maken van Ookla. Voor het beste resultaat gebruik je de app. Kun je de resultaten hiervan delen?

Daarnaast ben ik benieuwd wat voor apparatuur je allemaal hebt aangesloten. Kun je een beeld schetsen van jouw netwerk? Heb je bijvoorbeeld ook een switch? Of een draadloze verbindingsset?

Wat voor tv-ontvanger heb je? Heb je de nieuwe KPN TV+ Box? Dan kan je eens kijken of het verschil maakt of je via multicast of unicast kijkt. Hoe je dit kunt wisselen, lees je in dit artikel:

En Netflix, kijk je dat via de tv-ontvanger of via de televisie zelf? Hoe heb je de tv-ontvanger aangesloten? En hoe heb je de tv aangesloten op het netwerk?

 

Hopelijk krijgen we hierna een beter beeld van jouw situatie en kan de community je helpen bij het vinden van een oplossing.