Skip to main content
Beantwoord

Aansluiten Panasonic soundbar op KPN TV+ Box lukt niet

• May 5, 2025
  • 14 reacties
  • 108 keer bekeken

Monteur heeft laatst alles keurig aangesloten, maar na stroomstoring krijg Ik geen verbinding meer tussen soundbar Panasonic en tv box kpn. Los gemaakt de stekkers en er weer in gedaan, maar no way. Lampje soundbar brandt dan wel maar geen geluid door soundbar op tv, alleen geluid van tv zelf. Snap er niks van.

Beste antwoord door PeterG

Geen idee hoe het precies is aangesloten. 

Maar ik neem aan optisch kabeltje direct van af TV+ box naar de soundbar. In dit geval moet je zelf de soundbar op de juiste ingang zetten met de afstandsbediening van je soundbar.

Na de stroomonderbreking zal de soundbar op de 'geprefereerde’ ingang staan, meestal HDMI ARC. En als die niet aangesloten is komt er natuurlijk geen geluid.

Op de Panasonic afstandsbediening van je soundbar zit ook een bronkeuze knopje.

TV volume zet je op 0 (nul, althans zo doe ik het).

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 5, 2025

Geen idee hoe het precies is aangesloten. 

Maar ik neem aan optisch kabeltje direct van af TV+ box naar de soundbar. In dit geval moet je zelf de soundbar op de juiste ingang zetten met de afstandsbediening van je soundbar.

Na de stroomonderbreking zal de soundbar op de 'geprefereerde’ ingang staan, meestal HDMI ARC. En als die niet aangesloten is komt er natuurlijk geen geluid.

Op de Panasonic afstandsbediening van je soundbar zit ook een bronkeuze knopje.

TV volume zet je op 0 (nul, althans zo doe ik het).

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Bedankt voor je reactie. Heb eerst maar eens de tv en soundbar uitgezet. Dan stroom eraf gehaald, andere hdmi kabel aangesloten en dan tv en soundbar weer aangezet. Doet het nu weer. Hoop alleen dat als ik hem morgen weer aanzet of hij het zal blijven doen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 7, 2025

Goedemiddag ​@Kocky , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Bedankt voor je reactie. Heb eerst maar eens de tv en soundbar uitgezet. Dan stroom eraf gehaald, andere hdmi kabel aangesloten en dan tv en soundbar weer aangezet. Doet het nu weer. Hoop alleen dat als ik hem morgen weer aanzet of hij het zal blijven doen. 

Goed om te lezen dat het weer werkte, hoe is het de dagen daarna gegaan? Hopelijk werkt het nog steeds 🙏🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Wel helaas, deed t weer niet

moest stekker van hdmi kabel uit tv halen dan weer erin

soundbar aangezet en dan tv aangezet

toen weer wel

heel gedoe als ik dat iedere keer zo moet doen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Dan lijkt het mij toch een probleem in tv of soundbar of beide.

Ik weet niet hoe oud je HDMI kabel is die tussen tv en soundbar zit. Maar een nieuwe die officieel ook ARC ondersteunt lijkt me geen overbodige luxe.

Minstens HDMI 2.1 kabel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Gisteren een nieuwe hdmi kabel met ARC gekocht

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Gisteren een nieuwe hdmi kabel met ARC gekocht

🤞

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Er zal eerst een nieuwe batterij in de afstandsbediening van de soundbar moeten. 

die moet Ik eerst nog gaan halen en dan zie Ik wel weer verder.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Die kpn monteur had alles keurig aangesloten, alles bleef het doen tot de stroom even uit viel. Wat heeft hij dan anders gedaan dan wat ik hier allemaal voor tips krijg? Een of ander foefje?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

De stroomuitval zal '’iets'’ verstoord hebben. Of defect geraakt.

Hier gaat verder geen monteur voor komen. Geen kpn apparatuur.

Lokale audio/tv winkel misschien? Als die er nog is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Het gekke is, geloof t of niet, nu deed ie het weer goed. Ff afwachten maar. Eerst de soundbar  aangezet dan tv en geluid ging direct over de soundbar! Geen stekkers eruit gehaald,

hocus pocus

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Misschien is dat wel de (goede) volgorde. Zelf zou ik het ene apparaat pas aanzetten als de eerste is opgestart. Dan kan de communicatie (ze moeten elkaar herkennen) goed op gang komen. Als ze allebei opstarten weet ik niet of dat helemaal goed gaat. Het is tenslotte maar 10 ms.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Tja afwachten maar of t zo blijft

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 12, 2025

Tja afwachten maar of t zo blijft

Hoop oprecht dat alles nog steeds gewoon werkt ​@Kocky 🙏🏻