Skip to main content
Huidige situatie
Juiste situatie?

Hallo, 

Sinds kort heb ik mijn nieuwe router (Netgear Orbi) aangesloten. Sinds dit moment ervaar ik problemen met het tv kijken. De zender doet het voor ongeveer 2 seconden, maar daarna valt die weg. 

Als ik het goed begrijp, ligt dit probleem in mijn verbinding. Voor de duidelijkheid heb ik mijn huidige situatie uitgelegd in de bovenste afbeelding. Nu werkt mijn wifi goed en heb ik de wifi op de experiabox uitgeschakeld.

Maar het probleem met de tv ontvanger blijft. Nu ik een hoop heb doorgelezen, denk ik dat ik de oplossing weet. Deze heb ik in de tweede afbeelding weergeven. Graag hoor ik of dit klopt, of dat ik beter iets anders kan proberen. Op dit moment heb ik geen extra switch liggen. Mocht deze nodig zijn, dan verneem ik dit graag. 

Het liefst laat ik de router in de woonkamer staan. Is hier ook een mogelijkheid voor? Er loopt maar één utp kabel naar de meterkast. 

Alvast bedankt :) 

Welkom op ons Forum @Some0ne. Het is inmiddels even geleden vanwege drukte aan onze kant. Is het ondertussen nog gelukt om tv werkend te krijgen? Of heb je nog niks nieuws geprobeerd? Zo niet, ervaar je dit probleem dan op beide tv-ontvangers? Misschien dat anders @Nick83 of @wjb een idee heeft over hoe je de tv werkend kunt krijgen in jouw situatie? Ikzelf heb hier namelijk niet zo veel verstand van helaas.  


Je kunt een TV ontvanger niet aansluiten via een tweede achterliggende router.

Als je in de woonkamer een extra Netgear switch plaatst en daar de Orbi en de TV ontvanger op aansluit dan gaat het werken.


Ja, maar dan wel een Netgear GS105/8E prosafe (met IGMP), anders gaat het nog niet werken!!


Je kunt een TV ontvanger niet aansluiten via een tweede achterliggende router.

Als je in de woonkamer een extra Netgear switch plaatst en daar de Orbi en de TV ontvanger op aansluit dan gaat het werken.

Thanks voor je reactie. Ik heb de afbeelding veranderd, begrijp ik je zo goed?

Ja, maar dan wel een Netgear GS105/8E prosafe (met IGMP), anders gaat het nog niet werken!!

 

De: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

ben ik meerdere keren in andere topics tegengekomen. Ik neem aan dat je deze bedoelt?  Ik kan de 8E niet plaatsen. 

 


GS105E is 5 poorts en (GS10)8E is een 8-poorts switch. En ja, die switch die je noemt is de switch die ik bedoel.


Je kunt een TV ontvanger niet aansluiten via een tweede achterliggende router.

Als je in de woonkamer een extra Netgear switch plaatst en daar de Orbi en de TV ontvanger op aansluit dan gaat het werken.

Thanks voor je reactie. Ik heb de afbeelding veranderd, begrijp ik je zo goed?

 

Helemaal goed. Ik neem aan dat de switch in de meterkast ook IGMP snooping ondersteunt, klopt dat?


Bedankt allemaal, het werkt. :grinning:


Super om te horen @Some0ne en bedankt voor de terugkoppeling!  


Reageer