Skip to main content
Vraag

Abonnement gaat op 15 dec in maar ik wil nu al graag programma's op kunnen nemen

• November 23, 2025
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn zakelijk glasvezel-abo (Contract KleinZakelijk Internet) gaat in per 15/12. Ik zou graag alvast nu opnemen via de iOS-app zodat ik per 15/12 meteen opnames kan bekijken.

Is dat mogelijk?

7 reacties

• November 23, 2025

Nee. Dat is niet mogelijk. Je kunt pas gebruik maken van de diensten als het abonnement gestart is. Niet eerder.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 23, 2025

Bij zakelijke abonnementen kan/zal het anders zijn. Of ik had het geluk van een foutje. Maar ik kon in april/mei van dit jaar al tv kijken en opnames inplannen enkele weken voor mijn abonnement daadwerkelijk inging. 

Let wel, wij hebben een particulier abonnement. Dat vond ik toch wel top service.

Overigens deed ik dat niet via een smartphone app maar op de pc via tv.kpn.com.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 23, 2025

Inderdaad. De online app voor smartphones en tablets en website tv.kpn.com kun je vaak al een paar dagen eerder gebruiken zodra je tv abonnementsnummer (14 cijfers) en tv pincode binnen hebt. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 23, 2025

Mijn excuus voor de eventuele verwarring. Het was negen dagen bij mij.

Toevallig had ik eerder contact met KPN over een hele andere kwestie. Derhalve was ikzelf verward.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo en welkom op de KPN Community ​@hansvantilburg.

Voor het online gebruiken van de tv dienst heb je het abonnementsnummer en pincode nodig. Vaak is het zo dat deze gegevens al verstuurd worden enige tijd voor de ingangsdatum van het abonnement. Als je deze gegevens per e-mail hebt ontvangen, kan er ook gebruik gemaakt worden van de tv dienst. 

Forum|alt.badge.img

Ik heb de app geïnstalleerd en geconfigureerd. Ik kan programma’s toevoegen aan de kijklijst maar niet opnemen. Ik heb voor mijn kleinzakelijk abo wel degelijk opnemen besteld. Als ik probeer die functie toe te voegen, vind ik hem alleen voor Consument. 

Mijn vragen:

Kan ik al opnemen via de mobiele app?

Waarom is het Opnemenpakket nog niet gekoppeld?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 26, 2025

Beste ​@hansvantilburg , zoals ​@Jeroen van KPN schreef kun je bij het bezit van genoemde gegevens wel gebruik maken van de tv diensten, dus tv kijken, maar daar maakt het opnemen pakket geen deel van uit omdat het standaard een betaalde optie is die je pas toe kunt voegen als je internetpakket actief is.