Skip to main content
Beantwoord

Abonnement ongevraagd gewijzigd en gratis opnemenpakket kwijt na contact helpdesk

• August 25, 2026
  • 2 reacties
  • 91 keer bekeken

Onlangs 24 augustus heb ik contact gehad over mijn digitale kasje. Het abonnement was eraf gehaald. Er wordt een nieuw kastje gestuurd. Wat ik raar vond maar oké. Accoord met de voorwaarden wat ik raar vond maar oké. Ik zei nog alles blijft toch wel gewoon hetzelde. Ja hoor maar zo gaat het altijd. Oké maar weer..Over een nieuw abonnement hebben we nooit gesproken. 

Nu blijkt dat de KPN mijn abonnement ongevraagd heeft omgezet naar een nieuwe contractvorm, waardoor ik ineens moet betalen voor het opnemen pakket dat in mijn oude contract gratis was. 

De telefonische klantenservice weigert dit te corrigeren en stelt dat ik dit zelf had moeten zien. Een mail achteraf geeft KPN echter geen recht om zonder toestemming een abonnement te wijzigen. Dit is een ongevraagde wijziging. 

Ik eis dat KPN deze fout corrigeert, mijn abonnement herstelt naar de oude voorwaarden (inclusief het gratis opnemen pakket,  Dit heeft allemaal 24 augustus 2026 plaats gevonden. Vandaag 25 augustus onder protest toch maar het opnemen pakket afgesloten voor €5,- wij hechten hier zoveel aan. En niet zonder kunnen. 

M.vr.gr. 

Beste antwoord door PeterG

In de oude Alles-in-1 abonnementen gebruikte kpn de verkeerde term. Gratis had inbegrepen moeten zijn. Als je ze vergeleek met de prijs van Alles-in-1 Instap dan zat het wel degelijk niet kosteloos in Standaard en Premium. 

Heb je ook minimaal 1 kpn mobiel abonnement dan is opnemen in propositie 2026 wel en echt gratis (naar keuze).

Kijk even naar de totaalprijs. Je zou nu wel lager uit moeten komen dan met je oude abonnement!

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 25, 2026

In de oude Alles-in-1 abonnementen gebruikte kpn de verkeerde term. Gratis had inbegrepen moeten zijn. Als je ze vergeleek met de prijs van Alles-in-1 Instap dan zat het wel degelijk niet kosteloos in Standaard en Premium. 

Heb je ook minimaal 1 kpn mobiel abonnement dan is opnemen in propositie 2026 wel en echt gratis (naar keuze).

Kijk even naar de totaalprijs. Je zou nu wel lager uit moeten komen dan met je oude abonnement!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Lamberta en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al een reactie hebt gekregen. 🙂 Ik kan me voorstellen dat je op zijn minst verbaasd opkijkt van dit alles als telefonisch is aangegeven dat er niks verandert.

Hier ben ik ook benieuwd naar. In de meeste gevallen ben je namelijk inderdaad goedkoper uit met een nieuw abonnement, al had dit natuurlijk wel duidelijk gemaakt moeten worden. 
De opnames blijven na het verwijderen van het opnemen pakket nog een jaar bewaard, dus als het goed is heb je in elk geval al je opnames nog steeds. Klopt dat? 

Als je eenmaal over bent naar de nieuwe abonnementsvorm dan kan dit helaas niet meer teruggedraaid worden, met name daarom ben ik benieuwd naar het kostenplaatje van dit nieuwe abonnement in vergelijking met je eerdere abonnement.
Ook ben ik benieuwd of er nog andere zaken zijn die je mist. Hopelijk kunnen we dit abonnement dan zo inrichten dat je er toch tevreden mee bent, ondanks de manier waarop het gestart is.