Skip to main content

Beste,

Sinds 21 februari heb ik Adguard Home als DNS server draaien om alle ongewenste domeinen te blokkeren. Sinds vorige week heb ik bij alle zenders, behalve nederland 1, 2 en 3, een zwart beeld, geen geluid maar wel de blauwe KPN programma informatiebalk. Ik zie daar alle programma informatie.

Ik heb contact gehad met de klantenservice die het kastje heeft gedeactiveerd zodat ik weer kon inloggen en hopelijk het probleem zo kon oplossen. Dit was helaas niet het geval. Resetten naar fabrieksinstellingen, kastje van stroom afhalen werkte ook allemaal niet. 

Vanavond heb ik de standaard waarde van de DNS in de router teruggezet. Het kastje uit en aangezet en de programma's doen het weer.

Mijn vraag is eigenlijk welke filters ik in Adguard moet toevoegen zodat dit probleem zich niet meer voordoet maar Adguard ook blijft werken.

Hartelijk dank!

Mag ik vragen waarom je dit soort software draait? Het brengt vaak meer problemen met zich mee dan dat het voordeel biedt.


Mag ik vragen waarom je dit soort software draait? Het brengt vaak meer problemen met zich mee dan dat het voordeel biedt.

De reden spreekt voor zich lijkt me. Reclame blokkeren.


Mijn vraag is eigenlijk welke filters ik in Adguard moet toevoegen zodat dit probleem zich niet meer voordoet maar Adguard ook blijft werken.

Hartelijk dank!

Op een dergelijke vraag krijg je waarschijnlijk geen antwoord vanuit KPN.

Dat ding heeft lijkt me toch wel een webinterface waarop je kunt zien wat er geblokkeerd word bij de tv ontvanger? Dan kun je deze domeinen whitelisten.


Mag ik vragen waarom je dit soort software draait? Het brengt vaak meer problemen met zich mee dan dat het voordeel biedt.

 

Over welke problemen heb je het over? Ikzelf ondervind, naast dit probleem, geen problemen. Wat Nick83 aangeeft, ik blokkeer hiermee reclame.

 

Mijn vraag is eigenlijk welke filters ik in Adguard moet toevoegen zodat dit probleem zich niet meer voordoet maar Adguard ook blijft werken.

Hartelijk dank!

Op een dergelijke vraag krijg je waarschijnlijk geen antwoord vanuit KPN.

Dat ding heeft lijkt me toch wel een webinterface waarop je kunt zien wat er geblokkeerd word bij de tv ontvanger? Dan kun je deze domeinen whitelisten.

 

Klopt, Adguard heeft een webinterface alleen kon ik niets zo snel herleiden wat ik zo moest deblokkeren. Ook omdat dit van het een op het andere moment zo is gebeurd is het lastig te zoeken welke domeinen ik moet whitelisten. :-)

Ik zal de volgende keer weer gaan speuren in de filterlog.


Ik gebruik een 2de router: pfsense. Mijn ontvangers zitten gewoon direct op de Experiabox, de rest zit allemaal achter de pfsense. Ook de met wifi verbonden apparaten, wifi op de Experiabox gebruik ik niet. In pfsense blokkeer ik ook reclame. Maar je kunt behoorlijk goed zien wat er geblokkeerd word voor welk apparaat hoor.

Voordeel van pfsense is datie ook ip adressen blokkeerd

 

Dat kan Adguard niet.


Interessante vraag, Azylak. Ik ga dit voor je navragen, maar ik vermoed dat we hier geen (volledig) antwoord op gaan geven. Ik kom er op terug zodra ik reactie heb vanuit de tv mensen.


Even een topic schop

Interessante vraag, Azylak. Ik ga dit voor je navragen, maar ik vermoed dat we hier geen (volledig) antwoord op gaan geven. Ik kom er op terug zodra ik reactie heb vanuit de tv mensen.

Ik had gisteren ook ineenst hetzelfde probleem nadat het een half jaar prima werkte.


Vanuit KPN hebben we hier geen verdere informatie over wat je wel en niet zou moeten instellen in AdGuard en vergelijkbare software. Ik heb zelf geen ervaring met AdGuard, maar kan die op VLAN niveau onderscheid maken? Zo ja, dan kun je het misschien zo instellen dat hij voor VLAN 4 (televisie) niet actief is, en alleen maar op VLAN 6 (internet en telefonie).